Hvordan overleve i en organisasjon?

Er du i behov for forbønn, ta kontakt i Jesu navn.
Jeg ber for syke. Dette er i Herrens tjeneste og koster ingen penger.

Jakobs brev 5,15
15 Da skal troens bønn redde den syke, og Herren skal reise ham opp. Har han gjort synder, skal han få dem tilgitt.
16 Bekjenn da syndene for hverandre og be for hverandre, så dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn er virksom og utretter mye.
Forumregler
Trenger du forbønn? http://bmonline.no/html/kristendom.html
Du finner meg på skype, Bmonlines eller tlf 41239887

Hvordan overleve i en organisasjon?

UNREAD_POST BmOnline » Ons Jun 18, 2014 8:26 am

Flere tusner står tilsluttet "døde kirker og menigheter" som ikke følger Herrens Ord.
Herren sier at vi ikke skal røre ved urent, og at vi ikke skal gjøre den Hellige Ånds sorg.
Så hva er det disse organisasjonene gjør feil? Jo, de har laget seg egne trosretninger, dogmer og ritualer. De har således skjøvet ordet bort, og lagd egne regler for hva som er Herrens Ord. Men dette vil ikke Herren vår Gud være del av-fordi Han er den samme i går og i dag, ja til Evig tid den samme. Himmel og jord skal forgå, men Hans Hellige Ord skal bestå, Amen! Vi kan ikke røre ved urent, og samtidig få del i Herrens Eget Løfte. I Matt 15. 1-9. versj kan vi lese om dette å vandre i en tradisjon eller en organisert menighet. Bibelen forteller at dette fører til død. Åndelig død. Kom til MEG sier Herren, ikke Metodistene, PV, JV osv. Fordi DE har IKKE samfunn i Herren Jesus Kristus, men i navnet til sin sekt, dvs PV, MET, JV, Læstadianerne osv osv. Som fører til fall.

Han svor ved Seg Selv at Hans Hellige ikke skulle se forråtnelse, eller død, men oppstå til Evig Liv i Herrens nærhet. Det er også hva den Hellige Ånd kom for. Å få oss syndfrie i HAM, dvs fullkommen og Helliget.

Hva skal vi gjøre?

Her kan du lese om hva Branham forteller om hva han gjorde når han besøkte menighetene.
Problemet er at mange menigheter har medlemsregister, og du slipper ikke inn uten å være medlem der. Dette er selvsagt riv ruskende galt-, jfr bank på og det skal lukkes opp for deg.....? Ser dere hva systemene gjør, de på en måte tukter folket og setter stengsler mellom sektene, fordi de tror ikke på Guds Ord, som de sier- at de tror på. Så ille er det fatt. Og Herren visste om dette, derfor står dette skrevet ned i Bibelen.
EF 4. 30
Gjør ikke den Guds Hellige Ånds Sorg...
Ingen råtten tale gå ut av eders munn, men sådan tale som er god til nødvendig opbyggelse, så den kan være til gagn for dem som hører på; 30 og gjør ikke Guds Hellige Ånd sorg, han som I har fått til innsegl til forløsningens dag! 31 Allslags bitterhet og hissighet og vrede og skrik og spott være langt borte fra eder, likesom all ondskap; …

Likesom det står i Åpenbaringen 3. Kapittel. Han sa:

”Se, Jeg står for døren og banker. Hvis noen vil lukke opp vil Jeg gå inn og holde nattverd med ham.”

Og det var Jesus. Jeg har alltid visst at det var Kristus. Og Han er Ordet. Det er riktig! Han er Ordet.

013. På den måten har de Fullevangeliske Forretningsmenn vært en oase hvor vi kunne komme sammen. Ingen kirke ville støtte det. Folk fra alle menighetene kom sammen i fellesskap over alt i hele verden. Og jeg har hjulpet til med opprettelsen av mange, mange, mange forsamlinger rundt i verden, bestående av Fullevangeliske Forretningsmenn. Jeg er takknemlig for den anledning dette har gitt meg. Forretningsmennene har arrangert det, og så har alle menighetene, de ønsket å komme uansett. Men jeg har aldri ønsket å dra noen ut av deres menighet. Bli der i din menighet og spre ut lyset der. Ser du? Vær en sann kristen; din pastor vil sette pris på deg. En virkelig, lojal sann hellig. Enhver som tror på Gud vil sette pris på en slik person. Ja! Nå, takker jeg Broderen her og hans hustru, og denne forsamlingen for denne anledningen. Og måtte denne forsamlingen vokse. Måtte Guds velsignelser hvile over den, så den kan være et instrument i Guds hender til frelse for hundreder på hundreder av mennesker før Herrens komme. Likeledes alle de andre forsamlinger, eller representanter som er her fra forsamlingene.

Så vær der du er, men pass på at du har Herren i ditt hjerte, Jesus Kristus. Jesus sa: "Uten at nogen blir født av vann og ånd, kan han ikke komme inn i Guds Rike." (Joh 3,5) Uansett hvor god du selv tror du er. Om du betalte milliarder, så har det intet med det å gjøre. Eller uansett hvilken sekt eller kirke du vandrer i, har ingen ting å si. "Uten at noen blir født på ny, kan han ikke se Guds Rike." (Joh 3,3.)
Det fins menn og kvinner her i kveld- og i hele verden, som går til sine kirker, som er kirkemedlemmer, som bekjenner seg som kristne, men som ikke har Livskimen i seg. De kan ikke "komme opp", det fins ingen mulighet for dem å bli med i oppstandelsen. La deg ikke bedra, min venn. Prøv deg selv, om du holder vekten? Det er opp til deg selv. Det er din egen avgjørelse.

Må Herren velsigne dere mens vi bøyer våre hoder:
Fader, det som jeg har påtatt meg i kveld- jeg måtte si skarpe, hårde ting; jeg måtte skjære kraftig, men Du har sagt at Evangeliet er skarpere enn noe tveegget sverd, som trenger igjennom inntil margen, og som dømmer hjertets tanker (Heb 4,12) Gud, gi at vi aldri må godta noe mindre enn det. Og vi takker Deg for valget; vi takker Deg for at Du har kalt oss. Den Hellige Ånd har bevart våre hjerter i alle disse årene. Vi takker Deg så mye for det. For en grenseløs nåde, når vi tenker på at vi en gang kom opp av syndens rennestein, og hvor god Du har vært mot oss. Vi vet at solen bare har noen runder igjen, så er det for sent. En av disse dager kommer det til å bli for sent. Du har sagt "Så vil også Jeg le når ulykken rammer eder" Ordsp. 1,26) Vi tenker på at hylende vinder kommer til å blåse over den gamle jorden en av disse dagene, når en atombombe har blåst det opp og svever der i solens sfære. Men hvor er da vår fattige sjel? Gud, må noen bestemme seg i kveld for det Evige Målet. Gi det Herre, at hver synder her inne, disse menn og kvinner, som rakte opp en hånd og tilkjennegav at de var syndere, og at de ønsket å bli bedt for -å Gud, må den Hellige Ånd gi det akkurat nå. Og må de motta Jesus Kristus som sin Frelser og bli fylt med den Hellige Ånd.
Gi, Herre, at disse frafalne, og disse som er blitt kalt og er kommet bort fra Deg, må de skynde seg i kveld, som noen små barn som holder på å sulte ihjel til Guds Bord, og si "Jeg ønsker å motta føde fra det høie." Og må DU da gi det, Herre. Og takk for disse kjære Guds hellige som løftet opp sine hender og gjennom tårer og bønn fortsetter å stå trofast ved Ordet. Velsign dette møtet Herre og legg det rett i deres sinn, slik at de ikke faller, for vi ber om det i Kristi navn, Amen.
WB


Sist flyttet til topp av BmOnline den Ons Jun 18, 2014 8:26 am
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til BmOnlines kristendomsforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester