Flere og flere- regner seg som personlig kristne

Er du i behov for forbønn, ta kontakt i Jesu navn.
Jeg ber for syke. Dette er i Herrens tjeneste og koster ingen penger.

Jakobs brev 5,15
15 Da skal troens bønn redde den syke, og Herren skal reise ham opp. Har han gjort synder, skal han få dem tilgitt.
16 Bekjenn da syndene for hverandre og be for hverandre, så dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn er virksom og utretter mye.
Forumregler
Trenger du forbønn? http://bmonline.no/html/kristendom.html
Du finner meg på skype, Bmonlines eller tlf 41239887

Flere og flere- regner seg som personlig kristne

UNREAD_POST BmOnline » Lør Jul 18, 2020 6:40 am

I denne mørke kirketidsalder skjer dog noget- flere regner seg som kristne. Vi har observert at flere prester har kastet kjortelen og kragen til fordel for mammon.

Men heldigvis er det blandt de unge- en nydelig tendens, de personlig kristne øker i antall. Det er noe jeg setter meget stor pris på-.

txttv2.jpg
Flere regner seg som personlig kristne



Flere regner seg som personlig kristne.
Måten du lever på forteller hvem du er. Det er altså ikke noen trylleformel, men Gud i oss- som gjør at vi får et nytt liv, livet i Kristus. Når du er født påny, da er det ingen sorger lenger. Den Hellige Ånd tar bolig i oss, akkurat som Gud lovte, ved tro og Hans nåde. Når ditt hjerte stemmer overens med Ordet, det talte Ord- da godkjenner Gud det, ved at Den Hellige Ånd tar bolig i deg. Det kan ikke kjøpes for penger. Mange kirker bryr seg kun om penger- det er en vederstyggelighet.

Her er en link som peker til et blad som lefler med alkohol, ja selveste Vårt land, som skal være et kristent blad-. Mon det? Det er trist lesning.
Jeg ber innstendig alle om å ligge langt unna alkohol og andre rusmidler.
Bli heller fylt av Den Hellige Ånd.

Det finnes ei personlig kristne som nyter øl eller droger.
Årsaken er å finne i at Den Hellige Ånd bor i en kristen, og da kan man umulig vandre i mørket, fordi lys og mørke er to motpoler. Et godt tre kan ikke bære råtten frukt. Det er en umulighet, noe som djevelen forsøker å lede deg inn på. Vik fra meg satan, skal du si. Amen!

Så til selve kjernen, å bli født påny, fordi det er den eneste veien til Frelse. Johannes 14, 6 Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg. Og videre... Johannes 1. brev 5.5 Vitnesbyrdet om Sønnen
5 Hvem andre seirer over verden enn den som tror at Jesus er Guds Sønn? Det er altså ikke gjerninger, men en tros-handling.

Men Paulus sier noe i Hebreerbrevet 6, la oss gå forbi barnelærdommen om Kristus, og stige fram mot det fullkomne. Hva er det? Jo, det er 1.kor 12.13
13 For med én Ånd ble vi alle døpt til å være én kropp, enten vi er jøder eller grekere, slaver eller frie, og alle fikk vi én Ånd å drikke.

I Efeserbrevet 1,4- kan vi lese: 4 I Kristus utvalgte han oss
før verdens grunnvoll ble lagt,
til å stå for hans ansikt,
hellige og uten feil.
I kjærlighet

5 og etter sin egen gode vilje
avgjorde han på forhånd
at vi skulle få rett til å være
hans barn ved Jesus Kristus,

6 til lov og pris for hans herlighet og nåde,
som han overøste oss med
i ham som han elsker så høyt.

Nederst på denne lenken finner du Det største slaget som noen gang har blitt utkjempet

BmOnline
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Flere og flere- regner seg som personlig kristne

UNREAD_POST BmOnline » Søn Aug 29, 2021 11:17 am

Nå er det så gale som det aldri har vært før, når det gjelder disse døde systemene i verden, som kaller seg for forskjellig.

Vi har normisjon- og kanskje sørmisjon- og Jehovas Vitner- Pinsevenner- Metodister, Adventister, Frelsesarmeen- osv osv

Hva er fellesnevneren på dem?

Jo, her får du servert sannheten, de er alle med på å dyrke og tilbe dyret- i stedet for Herren Jesus Kristus. De samler penger all mass og tror at alt er i skjønneste orden, mens det er stikk motsatt. Surdeigen har kvelt dem, de kan ikke leve under det sier Herren.

Gå bort og ut av Sjøgen og Horeriet skal opphøre. Men hvis du ikke vender om, så skal Jeg komme over deg... Ser dere? Det er ingen spøk, det er ramme alvor! Sjøgen er Vatikanet- som hersker over sektene i Verden, derav navnet sjøge-døtrene som beskrevet i skriften, det er disse tradisjonene som ikke har våknet. Vend om, vend om er min anmodning! I Jesu Kristi navn, Amen!

Bjørgulf i Herren.

En liten ps, husker dere at noen kalte andre for svovelprester, ja de som faktisk stod på Guds Ord?
Men tenk over dette, de som leker som de tror- og fører Guds Lam på ville veier- hva tror du skjer med dem?
Det står skrevet, at det var bedre om de fikk en møllesten om sin hals enn å forføre Guds Lam.

Der har dere de ekte svovelprestene!
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Flere og flere- regner seg som personlig kristne

UNREAD_POST BmOnline » Man Okt 02, 2023 6:56 pm

Sekteristene, dvs tradisjonsdekket som de skjuler seg bak, og kaller seg kristen. Mange mennesker vandrer i mørket i stedet for lyset, fordi de har tatt del i en sekt som kaller seg å være kristen.

Men i følge Guds Ord- er de slett ikke kristne, fordi de har menneskebud som doktriner. Kom ut av henne mitt folk, så dere ikke tar del i hennes synder og får hennes plager. Dette er sjøgen Herren advarer oss imot.

Bjørgulf

I Herren.
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0


Gå til BmOnlines kristendomsforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester

cron