Her er det ro og rom i Herren Jesus Kristus

Er du i behov for forbønn, ta kontakt i Jesu navn.
Jeg ber for syke. Dette er i Herrens tjeneste og koster ingen penger.

Jakobs brev 5,15
15 Da skal troens bønn redde den syke, og Herren skal reise ham opp. Har han gjort synder, skal han få dem tilgitt.
16 Bekjenn da syndene for hverandre og be for hverandre, så dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn er virksom og utretter mye.
Forumregler
Trenger du forbønn? http://bmonline.no/html/kristendom.html
Du finner meg på skype, Bmonlines eller tlf 41239887

Her er det ro og rom i Herren Jesus Kristus

UNREAD_POST BmOnline » Ons Nov 05, 2008 4:14 pm

Velkommen skal du være.

Her er det jeg som modererer innlegg, således skulle ingen være i tvil om det. :D
Bibelens Hemmeligheter er noe som mange lurer mye på.
Hvis noen lurer, ja jeg sletter innlegg alle som ikke holder seg på "matta".

Men jeg tror mange etter å ha vært på SOL debatt vet hva jeg mener?

Her kan dere se laaaangt etter SOL mods metoder.
For å poste behøver du ikke å registrere deg, det tar bare noen sekunder å poste et innlegg. Det du derimot må vite er at det kommer et spm til deg Hva er forumnavnet her? I det vinduet du ser, skal du skrive bmonline forum

Da vil ditt innlegg bli postet. Du kan bruke ditt fornavn eller et nick. Klikk på OK, og får du nektelse den første gangen, klikk ok igjen og innlegget blir postet. :mrgreen:


Mange varme hilsener


Bjørgulf Mortensen
Administrator på BmOnline Forum

ps: Til informasjon kan jeg garantere at ulvene, slike som dyret fra SOL og de aller, aller fleste rebellene ikke tørr å sette sin fot her. Hvorfor de ikke tør, jo da blir de avslørt. :)
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

"SANNHETEN SKAL GJØRE DEG FRI"

UNREAD_POST Cinderella » Søn Mar 05, 2017 11:38 am

Ja, disse ord har mange hørt og det er vel også et av Bibelens mest misforståtte ord. Når det hele ender i LOVLØSHET - frihet fra forpliktelser, da har det minsann sporet av.

Jeg vil skrive her hva Eileen Caddy, min beste ordfordagenbokforfatter, sier om dette emnet:

"Ved deres frukter skal I kjenne dem" - enten de er for meg eller imot meg, enten de er av Lyset eller av mørket. Åpne dine øyne, og du vil få en visshet som er fri for usikkerhet. Gå i ditt indre, og ditt hjerte/(Gud i ditt hjerte), skal tale til deg. Gjør din egen vurdering uten å lytte til alt på det ytre plan. For hvis du lytter til alle rykter som hviskes på det ytre, vil du snart oppleve en slik forvirring at du ikke lenger vet hva som er av sannhet og hva som ikke er det, og du vil gå deg vill. Alle sjeler kan finne sannheten i sitt indre, men dette forutsetter at de må ta tid til å søke i sitt indre. De må våge å tenke selv og finne sin egen vei, og mange sjeler er for late til å gjøre dette. De finner det så mye enklere å høre på hva andre sier og akseptere dette uten å gå til sitt eget indre. Vær stille, og du skal kjenne sannheten, og SANNHETEN skal frigjøre deg.

Sitat slutt - fra boken "Dører til ditt indre".

Fordi "Gud blåste Livets Ånd inn i menneskets nese", har vi alle fått en startkapital av guddommelighet. Dette hender ved alle fødsler. Det er Guds fødselsgave til alle menneskebarn - det største vi noensinne kan få, og det er derfor Gud oppleves i vårt eget indre og det er vår oppgave og ta vare på det og sammarbeide med Gud - til vi selv engang blir lik Jesus, store mestere: Herrer over vår egen situasjon.
"ALLE sjeler hører meg til". Gud i DGT.

Cindy :idea: :D
Cinderella
 
Innlegg: 1
Registrert: Lør Nov 22, 2008 5:54 pm
Norsk er best: 0

Re: Her er det ro og rom i Herren Jesus Kristus

UNREAD_POST BmOnline » Man Nov 27, 2017 6:58 pm

Mange er det som leter, de går i sekt etter sekt på søken, men det er ingen vits å lete i sektene, eller kirkene- fordi de er alle sammen i et mørke, fordi de fornekter sannheten. Og for det andre- de opphøyer seg selv- i stedet for Herren Jesus Kristus.

Det er kun i Herren Kristus Jesus at man kan være- for å ha samfunn i Herren:

http://bmonline.no/html/omvend.html

Bjørgulf
Tronens Ambassadør
I Herren Jesus Kristus
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Det største slaget som noen gang har blitt utkjempet

UNREAD_POST BmOnline » Tir Mar 10, 2020 1:32 pm

Det største slaget som noen gang har blitt utkjempet.
Sitert fra boken av W M Branham av 11. mars 1962 Jeffersonville, Indiana.

Fra side 10 leser vi om disse to makter som finnes. Det gode og det onde.

Det finnes bare to makter og to riker- resten de små og mindre tingene, er forbundet med `en av disse maktene. Og disse maktene er Guds makt og Satans makt.
Det er hva… Enhver- krig, enhver uorden, alt som kommer frem, er enten kontrollert av Guds makt og Satans makt, fordi det er de eneste to maktene som finnes. Og det er livets makt og dødens makt. Nå, det er de eneste to maktene.

Og Satan kan bare…Hans makt, som han har, er Guds makt forvrengt. Den er ingen virkelig makt, men en forvregning og forfalskning av Guds makt, som Satan har. Død er bare liv forvrengt. En løgn er bare en sannhet som er sagt feil. Ser dere?
Utroskap er en- en handling som er misbrukt. Ser dere? Alt det Satan har er noe som er forvrengt, men det er en makt.

Og vi sitter her, i dag og den ene eller den andre makten kommer til å kontrollere oss. Så la oss kaste ut den onde. La oss ta vår posisjon som himmelens stjerner.

Som Bibelen sier: ”Flakkende stjerner,” over i Judas brev, ”som skummer av sin egen skam.” Og vi ønsker ikke å være flakkende stjerner, som undrer om dette er rett, undrer på om det vil skje, undre på hvordan det kan skje. Ikke gå rundt-. Stå som disse himmelens stjerner, som en virkelig soldat på sin post. Stå der, og Tro-! Liv og død.

Nå, en hær, når en hær virkelig, en nasjon gjør seg klar til å gå imot en annen nasjon, så vil den først sette seg ned og finne ut hva som er rett og galt, og om de er i stand til å gå imot den andre nasjonen eller ikke. Jesus lærte det. Og hvis folk ville gjøre det, hvis nasjonene ville- ville sette seg ned og stoppe opp og tenke på disse tingene, på begge sider, så ville vi ikke ha noe mer krig.

Nå, vi finner ut, at hvis en mann ikke gjør det, hvis nasjonenes militærhoder ikke setter seg ned først, og tenker og ser- at de har rett, og at motivene og målene er riktige, og om de har nok styrke og kraft til å beseire den andre hæren, så vil de helt sikkert tape.

Det er hvor general Custer gjorde sin skjebnesvangre feiltagelse. General Custer, slik jeg har forstått det, hadde ordrer fra myndighetene om ikke å dra inn i landet til Siouxene, fordi det var en religiøs tid for dem. Det var tilbedelsestid. De hadde en høytid. Men Custer drakk seg full, og han tenkte at han bare ville gjøre det allikevel. Han ville dra inn i landet, om det var på ordre eller ikke. Og da skjøt de faktisk noen uskyldige menn, de skjøt på dem. Jeg tror de traff noen av dem. Det var speidere ute på jakt etter mat, for å skaffe føde for sitt folk, som var i tilbedelse. Og Custer som dro over fikk øye på speiderne og trodde at de Siouxerne var ute etter dem, og løsnet skudd mot disse speiderne. Men speiderne slapp unna- og kom snart tilbake, og hva gjorde de? De bevæpnet seg- og her kom de. Og det var slutten på general Custer, fordi han ikke satte seg ned og tenkte- først.

Han hadde ikke noe der å gjøre. Han hadde ingen rett til å være der. Han hadde presset indianderne fra Østkysten hele veien mot Vestkysten, og de hadde en avtale som Custer brøt. Og dermed tapte han slaget

Og så en hær, for det første, når den skal gjøre seg klar for kamp, så må det først være noen utvalgte, noen soldater. De må være klar til kamp. De må være oppøvd til kamp.
Og jeg tror at det største slaget som noen gang har blitt utkjempet- er nå klar for å gå til aksjon. Jeg tror at Gud har utvalgt Sine soldater. Jeg tror at Han har kledd dem, og oppøvd dem. Og slagets front er nå på plass, gjør deg i stand til å begynne.

Dette store første slaget som noen gang ble utkjempet, begynte i Himmelen, da Mikael og hans Engler kjempet mot Lucifer og hans engler. Det begynte i Himmelen- startet her, så synd hadde ikke sin opprinnelse på jorden, men i Himmelen. Så ble synden kastet ut av Himmelen og ned på jorda, og den falt på mennesker. Så slaget gikk ifra engler til menneskelige slag på jorden. Og Satan kom for å ødelegge Guds skaperverk, det som Gud hadde Skapt for Seg Selv. Gud hadde gjort det- og derfor kom Satan for å ødelegge det- og det var hans hensikt. Så begynte kampen her på jorda. Den begynte inni oss- og har herjet her hele tiden siden. Og hvor tror dere møtestedet for krigene utkjempes? Under 1. Verdenskrig ble kampene ofte avgjort i ingenmannsland. Slik det var ved Filisterne og Israel, så var det en ås som var arenaen og møteplassen hvor kampen stod. Det var der Goliat stod og ropte til Israels hærer.
Gå ikke glipp av dette- det var slik hærene målte krefter. Det var der David møtte ham i dalen, hvor han fant steinene. Så da dette store slaget startet på jorda, så måtte det være et felles møtested for slaget, og hvor kampene skulle rase. Og slagmarkene begynte i det menneskelige sinn. Der er det at slaget starter. Det menneskelige sinnet ble valgt til å være stedet for slaget, hvor det skulle begynne, og det er derfor beslutninger tas i sinnet, hodet. Nå, de startet den aldri fra noen mekanisk greie. Krigshissingen startet aldri der. Derfor, så kan organisasjonen aldri, aldri gjøre Guds arbeid, fordi slagmarkene, hvor du er nødt for å møte din fiende, er i sinnet. Du er nødt til å ta ditt valg. Det møter deg.

Jeg ønsker at denne lille jenta her, som er veldig syk, skal være sikker på at hun lytter til dette nå, virkelig nøye-.

Den samme kampen gjelder sykdommer- som er Satans vilje. Derfor er det at vi må ta oss i vare- og IKKE lytte til Lucifer, men jag han på dør!
Få bort dette mørket i ditt sinn. Det skjer ved å lese Evangeliet som står skrevet i Bibelen. Du er nødt for selv å ta beslutningen mot djevelen.
Beslutninger taes- avgjøres i sinnet, hodet-. Der er det Satan møter deg, og beslutningene tas, fordi Gud skapte et menneske på den måten.
Nå, jeg har (hvis du hadde sett lappen min her) tegnet ut et lite kart. Jeg hadde det her for ikke lenge siden, på-.. brukte det på tavla. Mennesket er bygd opp akkurat likt som et hvetekorn. Det er et frø. Og menneske-vesenet er et frø. Fysisk så er du et frø av din far og mor, og livet kommer fra faren, fruktkjøttet kommer fra moren. Så, de to- sammen, egget og blodet kommer sammen. Og i blodsella er det liv. Og inni der begynner det, å utvikle seg, og skaper barnet. Nå, ethvert frø har et skall på utsiden, innsiden er fruktkjøtt, og på innsiden av fruktkjøttet er livsspiren. Vel, det er slik vi er skapt. Vi er kropp, sjel og ånd. Utsiden, kroppen, skallet, innsiden av det samvittigheten og så videre, er sjelen, og innsiden av sjelen er en ånd. Og ånden styrer alle de andre.

Nå hvis du vil sette deg ned når du kommer hjem og tegner tre små ringer. Du vil finne ut at kroppens utside har fem sanser som den blir kontaktet gjennom, og det er se, smake, føle, lukte og høre. Det er de fem sansene som styrer, kontrollerer menneskekroppen.
På innsiden av kroppen er en sjel, og den sjelen er kontrollert igjennom fantasi, samvittighet, minner, fornuft og følelser. Det er hva som kontrollerer sjelen.

Men ånden, den har bare èn sans. Ånden... å la oss få tak i det. Ånden har èn sans og det er Tro eller tvil, èn av dem dominerer DEN. Det er nøyaktig slik. Og det er bare èn vei til den, det er den frie vilje. Du kan akseptere tvil eller du kan akseptere Tro, den av de to som du vil gå etter. Derfor så begynner Satan med den viktigste delen, å få menneskets ånd til å tvile på Guds Ord. Gud begynner med den viktigste delen, å legge Sitt Ord inn i den ånden. Der har du det. Det er det som gjør det.

Hvis denne menigheten, akkurat nå kunne bli satt sammen, og knyttet sammen slik at enhver person ville være i èn akkord, uten en skygge av tvil noe sted, ville det ikke være èn svak person i vår midte de neste 5 minuttene. Det ville ikke vært noen her som ønsker den Hellige Ånd uten å få Den, hvis dere bare kunne få orden på den besemte tingen. Nå, der er hvor kampen begynner, rett i ditt sinn, enten du vil eller ikke.
Nå, husk- det er ikke Kristen Vitenskap å tenke gjennon sakene. Det har ikke noe med det... Sinnet aksepterer Livet, som er Guds Ord, og det bringer Livet. Din tanke alene gjør det ikke. Men Guds Ord, ført igjennom kanalen av din tanke. Skjønner? Det er ikke tanken som Kristen Vitenskap gjør det til, tenke gjennom sakene. Nei, det er ikke det.
Men, ditt sinn aksepterer Det. Den griper Det. Hva er ditt sinn kontrollert av? Din ånd. Og din ånd får tak i Guds Ord, og det er DET som har Liv i Seg. Det bringer Liv inn i deg. Å, Broder! Når det skjer, når Liv kommer ned den kanalen, inn i deg, så er Guds Ord manifistert i deg. "Hvis dere blir i Meg, og Mine Ord blir i dere, kan dere be om hva dere vil og det skal bli gjort for dere."

Så hva gjør det da? Fra det innerste av hjertet, som er sjelen, kommer det ut, og nærer hver kanal. Problemet er, at vi står inni her med masse tvil, og prøver å akseptere det som er der ute. Du må slutte med det- og komme ned den kanalen med det sannne Guds Ord, og da går det ut, selv, automatisk. Det er hva som er på innsiden. Det er det som teller, det er innsiden.

Satans tilnærming er fra innsiden.


Når du sier: "Jeg stjeler ikke. Jeg drikker ikke. Jeg gjør ikke disse tingene." Det har ingenting med det å gjøre.


Ser dere- det er innsiden. Samme hvor god du er, hvor moralsk du er, hvor sannferdig du er, disse tingene er respektert. Men Jesus sa, "Uten at et menneske blir født påny." Forstår dere? Det er nødt til å skje noe på innsiden. Hvis det ikke gjør det, så er det kunstig påtatt, for nede i ditt hjerte, så ønsker du å gjøre det gale likevel. Det kan ikke være tilgjort, det må være ekte.

Og det er bare èn vei som det kan komme ned og det er ved den frie moralske vilje, det kommer inn i sjelen, via tankene dine. "Som en mann tenker i sitt hjerte, slik er han." "Hvis du sier til dette fjell: `Flytt deg` og ikke tviler i ditt hjerte, men tror at det du har sagt vil skje, så kan du få det du har bedt om." Får dere tak i det? Forsamlingen svarer, "Amen!". Der har du det. Ser dere? Der er slagmarkene. Hvis dere bare kunne begynt med det først.

Vi er så ivrige etter å se ting bli gjort. Vi er så ivrige etter å gjøre noe for Gud. Denne lille damen er så... ivrig uten tvil, ivrig etter å leve. Hun ønsker å bli frisk. Andre er her, som ønsker det samme- å bli friske. Og når vi hører om det tilfellet, som legen vedrørende oppstandelsen fra de døde, og de store mektige tingene som vår Gud har gjort, da er vi ivrige. Og saken er at vi prøver å strekke oss via disse sansene, for å gripe tak i noe her som samvittighet.

Så mange mennesker har feiltolket Ordet. Og jeg har blitt misforstått om dette med å ha alterkall. Jeg sa: "Jeg har ikke så mye til overs for alterkall," men jeg mente ikke at dere ikke skulle ha alterkall.

Men noen tar noen i armen, og sier: "Å broder John, vet du hva? Vi som jo har vært naboer i all denne tiden. Kom opp hit til alters, knel ned." Hva gjør han? Skulle ønske jeg hadde en tavle her, så jeg kunne vise dere hva han gjør. Han prøver å arbeide via hans sjel, ved følelser Det fungerer ikke. Det er ikke veien, sannelig ikke.

Kanskje han arbeider i (et hva?) et minne, via sansen til hans sjel? "Å- broder John, du hadde en vidunderlig mor. Hun døde for lenge siden." Et minne, ser dere? Du kan ikke gjøre det.

Det må komme ned linjen av den frie moralske vilje. Du- selv, la Guds Ord... Du kommer på rett vei fordi moren din var en god kvinne, Du kommer ikke rett fordi du var en god nabo. DU kommer fordi GUD kaller DEG til å komme, og du aksepterer Han på grunnlaget av Hans Ord. DET Ordet er det som betyr ALT. Det Ordet, dvs Guds Ord- og ingen menneske løgner. Hvis du kan få alt ut av veien, all samvittighet, alle sanser, og bare la Ordet komme inn, så vil Ordet frembringes helt nøyaktig.

Her, ser dere hva Det er dekt over med? Du sier: "Vel, nå", du sier, "vel denne samvittighet og sanser og så videre, har ikke det noe med å gjøre broder Branham? " Javisst har det, det-. Men hvis du lar Ordet komme inn, og dekker over DET med samvittighet, så kan det ikke gro og slå rot. Det vil bli et deformert ord.

Har du noen gang sett et hvetekorn plantet i jorda, og så la en kjepp falle over det? Det vil vokse skjevt. Enhver plante, alt som vokser opp, vil gjøre det- fordi noe hindret det.
Vel det er det som er i veien med vår Pinsetro i dag. Vi har latt for mange ting få hindre Den Troen som vi har lært, den Hellige Ånd som har bodd i oss. Vi har latt for mange ting forstyrre vår tro- vi ser på noen andre. Og Djevelen prøver alltid å vise deg andres nederlag, men han prøver å holde deg unna det virkelige vitnesbyrdet, som er ekte. Han vil vise deg en hykler, som en gang, gikk ut og etterlignet noe. Han hadde ikke Ordet, men etterlignet, apet- etter det rette. Men hvis det kommer fra Guds Ords sanne kilde, "Himmel og jord skal forgå, men Mine Ord kan ikke forgå." Det må forbli der.
Ser du det søster?
Det må bli akseptert i sinnet, så er Det trodd i hjertet. Da blir Guds Ord en virkelighet, da blir alle sjelens og kroppens sanser renset ut med den Hellige Ånd. Da er din sans av Gud, din samvittighet av Gud, alt som er gudelig , flyter igjennom deg. Det finnes ingen tvil noe sted. Det er ingenting som kan reise seg.

Det er ikke noe som kan komme opp i hukommelsen din og si: "Vel jeg husker fru Jones prøvde å stole på Gud, og fru så og så osv. Fru Doe prøvde å stole på Gud for helbredelse, en gang og hun mislyktes." Ser dere?

Men hvis den kanalen har blitt klargjort og blitt renset, og blitt fyllt på innsiden med den Hellige Ånd, at det ikke en gang kommer noe "snusk" opp i hukommelsen, uansett hva fru Jones gjorde. Når karet er gjort rent- så er det du og Gud sammen, og ingen andre enn dere to. Der har du det. Der er DIN kamp-. Drep Djevelen i begynnelsen-. Bråstans mørkets fyrste. Det er ikke lenger snakk om hvor lenge du vil ha "krigen gående"- det er stopp "en gang for alle". Da er det stopp den med èn gang! Amen!

Ta et fastere grep om Sverdet- som er Guds Ord.
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Her er det ro og rom i Herren Jesus Kristus

UNREAD_POST BmOnline » Tor Okt 22, 2020 6:36 pm

Hallo mine venner!

Ja, nå skriver vi 2020 og oktober- den 22. Jeg ser på NRK at de fortsetter å hause opp galematias tilstander i Norge med Korona og gomorra trusslene. Hold avstand, gjør ditt og gjør datt- dette er svada fra A- til Å i Lofoten. Korona er en oppdiktet god løgn, intet annet.

Herren sier at VI ikke skal gi akt på galematias og djevelens listige grep angående Korona tøvet. Lev som før.
Og ta ikke del i djevelskapen ved å gå med maske, fordi da skader du hjernen. Får nemlig for lite oxygen- og skaden er uopprettelig.

WDA_3.jpg
Masker på Barn skulle vært strengt forbudt, fordi hjernen hos barn trenger all den oxygen den kan få for å utvikle seg normalt.


Bjørgulf Mortensen
Tor-Kristian Olsen
Husk en viktig ting- Munnbind er MEGET skadelig for ALLE som misbruker det. Det vil si å gå med munnbind i laaang tid gjør at du blir syk. Det er derfor myndighetene pålegger munnbind, altså er ALT snudd OPP/NED.
Munnbind forårsaker hjerneskader. Meget alvorlig!
Årsaken er at ved LAAANG tids bruk (4) uker med stress blir man å få ukultur i ansiktet. Huden blir rød- og man får sopp.
I tillegg kommer det som er enda værre, nemlig det faktum at masker uten ventil bidrar til at man ånder inn både oksygen og Karbondioxsid som er meget giftig for hjernens seller.
Og oksygennivået synker med 50 % ved bruk av masker uten utåndingsventil. Det vil si at de hjernesellene som har med reaksjonsevnen å gjøre dør pga oksygenmangel. Denne skaden blir i så fall uopprettelig- og man blir en "sinke" etter at skaden er oppstått- du kan heller ikke kjøre bil lenger. Så det er bare å notere seg i MARGEN!
Dette skulle sykehusene ADVARE imot. Nå kan dere lure på HVOR sykehusene har sine hjerter??
Masker på BARN skulle vært straffet med FENGSEL!!


Med vennlig hilsen

Bjørgulf
I Herren.
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Her er det ro og rom i Herren Jesus Kristus

UNREAD_POST BmOnline » Søn Nov 07, 2021 2:33 pm

Ja, nå skriver vi Nov 2021- og nå har korona-gjengen skremt mange til å la seg vaksinere med rottegiften. Tenk hvor alvorlig det er.
Jeg fikk en Åpenbaring fra Herren i 2019, "GI ikke AKT på Vaksinen", sa Herren.

Dette har jeg meddlet til alle mine venner og familie. Men noen er meget tunghørte..De liksom kan ikke tro at det er rottegift i vaxen, enda en fhv laborant hos Pfizer har innrømmet at det er tilsatt Graphene Oxid i vaksinen som er gift. Damen heter Karen Kingston, som slapp ut nyheten.
Nesten 4000 har sett denne videoen.

30 aar gammel døde.jpg
Tiffany Dover døde 11 timer etter å ha tatt vaksinen. Men hun svimer av etter 3,5 minutter.


download/file.php?id=1468

BmOnline
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0


Gå til BmOnlines kristendomsforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

cron