Dåpen

Er du i behov for forbønn, ta kontakt i Jesu navn.
Jeg ber for syke. Dette er i Herrens tjeneste og koster ingen penger.

Jakobs brev 5,15
15 Da skal troens bønn redde den syke, og Herren skal reise ham opp. Har han gjort synder, skal han få dem tilgitt.
16 Bekjenn da syndene for hverandre og be for hverandre, så dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn er virksom og utretter mye.
Forumregler
Trenger du forbønn? http://bmonline.no/html/kristendom.html
Du finner meg på skype, Bmonlines eller tlf 41239887

Dåpen

UNREAD_POST BmOnline » Man Nov 24, 2008 7:14 pm

Først må vi skille mellom åndsdøpt og dåpen i Den Hellige Ånd. Åndsdøpt er når du er omvendt, fått troen i ditt hjerte, ja født på ny. Men så er vanndåpen i Den Hellige Ånd (full neddykkelse i vann) noe ganske annet.

Mange er det som har meninger om dåpen i Bibelen.
Men ser vi nøye etter, ja så gjør mange feil-. Spesielt organisasjonene gjør feil. PV, JV, AT, DKK, Met, Babt og Statskirken vår. DKK skvetter litt vann over hodet, noe som også statskirken gjør. Dette er ubibelsk.

Veldig mange leser misjonsbefalningen og tror at det som står der ordrett er akkurat det rette.

Men nei, det er en annen fyr som har vært der ser du. Hele denne regla er katolsk som noe og har intet med Bibelen å gjøre. I faderens og sønnens og den hellige ånds navn og igjen i jesu kristi navn, så garderer de seg (PV).
Det de gjorde i møtet i Nikea år 325 e. kr. var å fjerne på Herren Jesu Kristi navn til syndenes forlatelse, og så satte de inn sine egne dogmer, nemlig tre personer i guddommen, og det fikk ordlyden i faderen og sønnen og den hellige ånds navn. Tenk det.

Skal vi få det helt rett, ja da må vi lese i Ap. Gj. 2:38. Ser du, de har laget seg sine dogmer, organisasjonene som ikke kan frelse deg. De sprer mørket i stedet for å spre Herrens uforfalskede og Hellige Ord, nemlig Lyset.

Hvis du ønsker å la deg døpe i hht Bibelens Ord, jfr Herrens foremål, ta deg da i akt når du leser den såkalte misjonsbefalningen i Matt. 28.19 med verdslige øyne. I faderens og sønnens...

Da blir det helt feil, og det behager ikke Herren og vi kan heller ikke motta nådegavene slik. For hva sier Bibelen egentlig om dåpen? Jo, den sier, jfr AP.gj. 2.38- og her kan du lese at du skal la deg døpe på Herren Jesu Kristi navn til syndenes forlatelse. Og du vil få det som Herren har lovet, jfr Hans nådegaver til helbredelser m.v. Hvis ikke dette blir gjort rett, så vil du ikke få det Herren har lovet deg, jfr over. Du vil få en god samvittighetspakt med Herren, men det blir med det. Men hør en sak, hvis du har det RETT i DITT hjerte- dvs Gud kjenner våre hjerter. Og hvis du således vandrer i Lyset, er gått over fra døden til Livet, da trenger du ikke å bekymre deg, Amen! Fordi selv om det blir gjort riktig i alle fall- så vil det ikke nytte om ikke din hensikt er av det dypeste i ditt hjerte og sjel.

http://bmonline.no/html/snuble.html

Videre er det mange som ikke skjønner dette som står i misjonsbefalningen, da de også av dette trekker den enkle og gale konklusjonen at Herren er 3 individer. (personer) eller to som Jehovas vitner tror. Tenk, de kaller seg kristne, men har feil, de nekter å tro på Joh 10:30. Joh 10,14 og Mark 12,29 Jesus svarte: «Det første budet er dette: ‘ Hør, Israel! Herren vår Gud, Herren er én.

Dette er selvsagt riv ruskende galt av sektene. Herren har sagt; "JEG er EN". Se nøye om det er 3 personer. Jesus sa selv, Den som har sett Meg har sett Faderen, ergo det er ikke to, men EN, det er ikke TRE, men Herren er EN.
Hvordan kan Jehovas vitner gå i døden? Fordi de fornekter Guds Ord. Faderen svor på at vantro IKKE skulle få komme inn i Hans Rike.

Paulige Ord fra Johannes 3
3 Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike.» 4 «Hvordan kan en som er gammel, bli født?» sa Nikodemus. «Kan noen komme inn i mors liv igjen og bli født for andre gang?» 5 Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født av vann og Ånd, kan ikke komme inn i Guds rike. 6 Det som er født av kjøtt, er kjøtt, men det som er født av Ånden, er ånd. 7 Undre deg ikke over at jeg sa til deg: ‘Dere må bli født på ny.’ 8 Vinden blåser dit den vil, du hører den suser, men du vet ikke hvor den kommer fra, og hvor den farer hen. Slik er det med hver den som er født av Ånden.» 9 «Hvordan kan dette skje?» spurte Nikodemus. 10 Jesus svarte: «Du er en lærer for Israel og vet ikke det? 11 Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Vi taler om det vi vet og vitner om det vi har sett, men dere tar ikke imot vårt vitneutsagn. 12 Hvis dere ikke tror når jeg taler til dere om det jordiske, hvordan kan dere da tro når jeg taler om det himmelske? 13 Ingen annen er steget opp til himmelen enn han som er steget ned fra himmelen: Menneskesønnen, *som er i himmelen•. 14 Og slik Moses løftet opp slangen i ørkenen, slik må Menneskesønnen bli løftet opp, 15 for at hver den som tror på ham, skal ha evig liv. 16 For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 17 Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. 18 Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn. 19 Og dette er dommen: Lyset er kommet til verden, men menneskene elsket mørket høyere enn lyset fordi deres gjerninger var onde. 20 For den som gjør det onde, hater lyset og kommer ikke til lyset, for at hans gjerninger ikke skal bli avslørt. 21 Men den som følger sannheten, kommer til lyset, så det skal bli klart at hans gjerninger er gjort i Gud.»

De verdslige som leser AP GJ 2:38 og Misjonsbefalningen Matt. 28:19
sier at det er en motsetning. De ser det ikke. Fordi en vantro får ikke Herrens hjelp til tydning, men ved TRO så åpnes dine øine og du skjønner hva som står skrevet, Amen! For en vantro skjuler Gud Seg, men for en troende åpenbarer Han Seg! Amen!

Sektene og systemene:
Hva er det de ser? Jo, de ser Faderen som et navn, de ser sønnen som et navn, de ser den Hellige Ånd som et navn. Intet av dette er navn. Det er benevnelser, titler. Ikke bare det, men de sier navnene-.

Leser du matt 28:19, så står det navn- entall-. Alle disse tre benevnelsene menes navnet Jesus. HAN var både Faderen, Sønnen og den Hellige Ånd. Og det er blitt gjort usynlig for de vise og forstandige, men åpenbart det for de sakmodige, umyndige. Dette er det Herren som åpenbarer for den HAN vil, merk deg at Herren er her hele tiden.

Den Hellige Ånd takket Gud for dette. Dermed er flere hundretusen mennesker blitt døpt feil-.

Til sist, barna skal ikke døpes, men velsignes. Det står ingen steder at barn skal døpes. Når de er myndige, da skal de ta et valg. Da er det voksendåp som gjelder, j.f.r. over. Ap. Gj. 2:38. Og barna er "allerede i Himmelen", sa ikke Jesus, "La de små barna komme til meg, og hindre dem ikke, for slike hører himmelriket til". De har fribillett. Men når de er myndige, så må de ta et valg- da er det at det gjelder å velge rett, lyset eller mørket? Da er det viktig at de har fått rett undervisning hos mor og far. Men hvordan skal det være i dag? Jo, idag når i hører Hans røst, forherd da ikke eders hjerter, som ved forbitrelsen. http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibel ... 3&verse=15
(jødene i det nye landet hvor Moses viste vei) For det er ikke han (den) som løper, men Han (Herren) som kaller. (Herren som drager.) Han kaller deg ved ditt navn i DAG. Det er den store forandringen. Ved en Ånd er vi alle døpt inn i dette Legemet, som Herren dømte på Korset. 1. kor.12, 13. Dette Legemet er HAN, det er Bruden. Det er dit vi må komme, helt fullkommen ved Sønnen- ikke av oss selv.
Amen!

BmOnline
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til BmOnlines kristendomsforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

cron