Rusell trodde Jesu komme var for døren

Er du i behov for forbønn, ta kontakt i Jesu navn.
Jeg ber for syke. Dette er i Herrens tjeneste og koster ingen penger.

Jakobs brev 5,15
15 Da skal troens bønn redde den syke, og Herren skal reise ham opp. Har han gjort synder, skal han få dem tilgitt.
16 Bekjenn da syndene for hverandre og be for hverandre, så dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn er virksom og utretter mye.
Forumregler
Trenger du forbønn? http://bmonline.no/html/kristendom.html
Du finner meg på skype, Bmonlines eller tlf 41239887

Rusell trodde Jesu komme var for døren

UNREAD_POST BmOnline » Ons Nov 26, 2008 2:46 pm

Rusell profeterte da han så at noe skulle komme, at det var Jesu komme. Men han blandet det sammen med at det var Menigheten som ble beseglet som var i emning, rett etter at den første verdenskrig var slutt.

Den 11.11 kl 11:00 1918 nøyaktig og straks deretter ble dåpen i Jesu navn og Dåpen i den Hellige Ånd Åpenbaret for Menigheten. Nøyaktig. Like etter krigens slutt.

Mange undret seg nettopp over denne slutten på krigen.

Hvis dere ser på dette i lyset av Åpenbaringsboken slik som vi knyttet det sammen- så var det mellom Filadelfia-tidsalderen og Laodikea-tidsalderen.

Metodistene hadde Filadelfia-tidsalderen og broderkjærlighet.
Men den siste menighetstiden var Laodikea-menighetstiden, som var en lunken tidsalder. Han sa "Jeg har plassert en åpen dør foran deg. En åpen dør. Om dere vil se etter i disse skriftstedene, vil dere se at dette knytter hele Budskapet sammen. Det viser dere at det stemmer nøyaktig. Legg merke til dette: Over alt ble dåpen utført i Faderes Sønnens og den Hellige Ånds - som vi kommer inn på om en stund, som absolutt var en katolsk doktrine og aldri var, er, eller vil bli noen kristen doktrine. Vi kommer senere inn på det. Vi har det "her" og i leksikonet og likeledes i historien. Ingen var noen gang blitt døpt på denne måten i Bibelen eller i de første 600 år etter Bibelen. Jeg kan bevise ved katolikkenes egne doktriner at det var de som begynte med å skvette vann og å slå vann over dem som ble døpt. Defra gikk det over til Wesleys kirke, til metodistene, og de brakte det videre fram til babtistene; så brakte de det videre igjen, og fremdeles er det en falsk doktrine. Jeg kan slå opp bak i Bibelen og bevise hva som står der, ; "Du har navn av at du lever, men du er død". Det er nøyaktig hva som står skrevet og det stemmer. Jeg kan bevise at Bibelen lærte at de ville bruke Hans navn ved dåpen inntil den mørke tidsalderen: den 3. menighetstiden, som Pergamus-tiden. Og gjennom hele denne 1500 år lange, mørke tidsalderen ble det sagt: "Du har litt lys igjen, for du har ikke fornektet Mitt navn."
Da det gikk mot den katolske tidsalderen, sa Han: "Du har navn av at du lever, men du er død, og du har fornektet Mitt navn."
Ser dere det? Det danner et eneste, stort, vidunderlig bilde: Hele Bibelen.

"Og jeg så en annen engel, som steg opp fra solens oppgang og hadde den levende Guds segl..."

Hva er den levende Guds segl? Dere adventistbrødre, sier vel nå: "Det er å holde sabbaten." Men det får dere vise meg i skriften. Det finnes ikke i skriften. Ikke et eneste sted. Om dere vil lese Efeserbrevet, 4:30 - ganske fort- da vil dere finne ut hva den levende Guds segl er.

Der står: Og gjør ikke Guds Hellige Ånd sorg, han som I har fått til innsegl til forløsningens dag." Det gjelder ikke bare til det neste oppbyggelsesmøtet, men det er sikkert og visst i all evighet. Bare se etter om det ikke står der, og følg så anmerkningene som er gitt gjennom hele Bibelen, da kan dere se det.
Å ha den levende Guds segl. Husk at det ikke ble undervist om den Hellige Ånd som åndsdåp før etter den første verdenskrig. Vi har nettopp feiret 40-års jubileum. Dette ble skrevet i 1957.

"Og Han ropte med høy røst til de fire engler som det var gitt å skade jorden og havet, og sa: Skad ikke jorden eller havet eller trærne før vi har satt innsegl på vår Guds tjenere" - Vi nærmer oss spørsmålet nå: Barna - "I deres panner." (M.a.o.) Skad ikke jorden, ødelegg den ikke, la ikke noen atombombe gå av, la ikke noen ting skje før vår Guds tjenere har fått innseglet.

Om vi kunne følge det tilbake og se etter i andre delen av "Verdenskrigens opphør", hvor det står om da general Allenby hadde kjempet seg fram til Jerusalems grenselinjer; da sendte han et telegram til den engelske kongen: "Jeg ønsker ikke å ta byen under ild, fordi den er hellig. Hva skal jeg gjøre?" Kongen svarte: "Be." Da han fløy over byen igjen, ble det sagt: "Allenby kommer." Men muhammedanerne hadde misforstått det og trodde at de allierte var i anmarsj, de heiste det hvite flagget og gav seg over, og Allenby marsjerte rett inn i Jerusalem uten at et eneste skudd ble fyrt av.
Dette var i samsvar med profetien. Da fikk jødene sin by tilbake.

Så reiste Han opp en Hitler for å forfølge jødene: over hele verden oppstod det forfølgelse, som drev dem tilbake til hjemlandet, Israel. Bibelen sier at Han ville bringe dem tilbake på ørnens vinger. Magazinet "Life" hadde en artikkel om det for noen uker siden, om hvordan de kom i tusenvis til Jerusalem mens de bar de gamle på ryggen. De ble interjuvet- jeg har det hele både på film og i bilder. Det viser flagget som hang der med Davidstjernen på, det eldste flagget i verden, det vaiet for første gang på 2000 år. Jesus sa:

Lær en lignelsen av fikentreet: Så snart det kommer saft i dets grener, og dets blader springer ut, da vet I at sommeren er nær; således skal også I når I ser alt dette, vite at han er nær for døren. Sannelig sier jeg eder: Denne slekt skal ingenlunde forgå før at dette skjer."

De spurte de gamle innvandrene: "Er dere kommet tilbake for å dø i hjemlandet?" De svarte: "Nei, vi er kommet for å se Messias!"
Broder, jeg ønsker å si deg at vi er ved døren!

De er de sanne tjenere, som venter der borte. Men de er ikke dem som ville ha lurt til og med ditt gebiss fra deg om de kunne ha greid det. Det er ikke d e jødene Han snakker om. Men de som er der nede i Israel som har holdt loven og slikt, og som aldri visste om at Messias har vært der.

Den Hellige Ånd venter; timen er ennå ikke inne. Tiden er ennå ikke inne, men det er ikke lenge til.

"...før vi har satt innsegl på vår Guds tjenere i deres panner." Alle sammen vet at dette er den Hellige Ånds segl. "Og jeg hørte tallet på dem som var beseglet: 144.000 beseglede av alle Israels barns stammer." Det er ikke en eneste hedning iblandt dem, det er ved endetiden dette skjer.

12.000 av Juda stamme, 12.000 av Ruben stamme, Gad - 12.000, Naftali stamme 12.000, osv alle de tolv stammer. Det er tolv ganger tolvtusen, som er hundre og førtifiretusen. Disse er ikke av hedensk ætt, men av jøder. Dette har ingen ting med Bruden å gjøre. Her tar Jehovas Vitner feil i sin doktrine.

Men her kommer Bruden, hun kommer ut av den store trengselen. Flere enn øyet kan telle. Og de 144.000 er tempelvoktere, evenukker som før voktet over dronningen. De var steriliserte og utvalgt av Herren til å eskortere Bruden.

W. Branham

BmOnline
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til BmOnlines kristendomsforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

cron