Å følge strømmen

Er du i behov for forbønn, ta kontakt i Jesu navn.
Jeg ber for syke. Dette er i Herrens tjeneste og koster ingen penger.

Jakobs brev 5,15
15 Da skal troens bønn redde den syke, og Herren skal reise ham opp. Har han gjort synder, skal han få dem tilgitt.
16 Bekjenn da syndene for hverandre og be for hverandre, så dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn er virksom og utretter mye.
Forumregler
Trenger du forbønn? http://bmonline.no/html/kristendom.html
Du finner meg på skype, Bmonlines eller tlf 41239887

Å følge strømmen

UNREAD_POST BmOnline » Søn Des 05, 2010 9:48 am

Joda, i dag er det mange som gjør slik naboen gjør, fordi h*n har gjort det til alle tider, så da er vi sikkert trygg på at vi ikke gjør noe galt?
Og hver gang vi skal gå i kirka, så gjør vi det bare når vi er "nødt til det", ellers kan vi godt unnvære den hele livet?

Jo, det faktisk noe i det, hvis vi tenker i Herrens "baner" så er faktisk kirka i dag en vranglære. Joda, det står skrevet i Bibelen det.

Hvis vi leser en tekst som er godt kjent, lyder slik, Den som hører Mitt Ord, og tror Han som har sendt Meg, han skal ikke dø, men ha evig liv. Det står det i Bibelen. Hvis vi tar for oss den setningen, så sier den "MITT ORD". Altså personlig pronomen. Det er altså ikke ordet til en kirke, men Herrens Ord det vises til i Bibelen.

Og da er vi inne på essensen, hvorfor lager da kirkene seg egne doktriner i stedet? Hvorfor kan de ikke lese Guds Ord som det står og tro på det? :wink:

Her er hele problemet i dagens systemer. De tror jo ikke på det Herren sier, derfor lager de seg egne teorier. De går mange år på bibelskole og lærer noe aldeles mye på 6 år, men til hvilken nytte? Hvis kirkene vier homser og innsetter kvinnelige prester, så er det jo allerede to brudd på Herrens Ord? Det sier Bibelen, ikke jeg. Og så disse dogmene jeg tror osv..barnedåpen. Konfirmasjon...og endringen av det beste vi hadde, Fader vår... ikke til å tro.

Tror dere at Herren synes dette er helt i skjønneste orden? Nei, det tror ikke jeg- og det sier jeg fordi Bibelen sier, MITT Ord, altså Herrens Ord. Ikke DKK sine ord eller DNK sine ord, eller PV sine ord, eller AT sine ord, eller JV sine ord, nei det må jo være Herrens Ord som skal frem i lyset, ellers så vandrer vi i mørket.
Å tro kommer av å høre evangeliet. Nå er IKKE DKK, DNK, AT, JV og PV evangeliet. Så hvis det er dette menighetene får høre, så vil jeg si at de blir sulteforet på Herrens Brød av sekter og systemer som "gjør som vi tror dogmene". :roll:
Derfor er det at benkeradene er så glissne om dagen, så gale at noen kler seg ut som en elg og andre spiller rock i kirkene for å få inn noen skarve sjeler. :(

Men tenk, Herrens Ord er så kraftfullt at det skulle være helt unødvendig å lage et sirkus inne i ei kirke, hvis prestene hadde visst hva de skulle gjøre i stedet, nemlig holde seg til ordet. Men det får de ikke lov til, for det har vatikanet og paven bestemt. Du ser det i dagens kirker, de har pavekjeppen fremst i alle prosesjoner i hele kirkelyden. Og den stygge stearin globusen, fra Opus Dei-. Hvor de setter et lys for hver konfirmant. Det er meget ille. :? Dette er ubibelsk. De påkaller seg Herrens vrede ved å gjøre slikt.

Men det er helt i orden at du går til en kirke, men ta ikke på deg tradisjonen deres, få din sak i orden med Herren i ditt hjerte. Vær sikker på at du kjenner Jesus Kristus som din personlige frelser. For det var det Han kom for. :idea:
Nå tror jeg mange vet hvor viktig dette er, derfor min lille advarsel imot frafallet. "Gå ut av henne Mitt FOLK, sier Herren vår Gud- så dere ikke tar del i hennes synder, og får hennes plager". Der har dere Herrens advarsel! Henne er denne frafalne organisasjonen. (sjøgen)
Hvorfor lage seg menneske skrevne dogmer, når vi har Herrens dogmer å forholde oss til?
http://www.mensviventer.no/mvv2/dogme.htm

Vennligst

BmOnline
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til BmOnlines kristendomsforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron