Guds Ord= Herren Jesus Kristus

Guds Ord= Herren Jesus Kristus

UNREAD_POST BmOnline » Tir Nov 17, 2015 10:22 am

Kunne en mann som døde få liv igjen? Da skulle jeg holde ut i striden helt til det kom avløsning for meg.

Da kunne du rope, og Jeg ville svare, for du lengtet etter dine henders verk.
Da ville du telle mine skritt uten å vokte på min synd. (Job 14.14-16)

Job hadde kanskje ikke en Bibel å lese i, men han visste at Gud en dag ville reise ham opp fra graven igjen, når menneskeslektens Gjenløser stod fram.

Om bare mine Ord ble skrevet ned, om de ble ført inn i en bokrull!
Formet med griffel av jern og med bly, risset i stein for alltid.

Jeg vet at min gjenløser lever. Som den siste skal Han stå fram i støvet.
Når huden er revet av meg, og kjøttet er borte skal jeg se Gud. (Job 19,23-26)

Profeten talte om Herren Jesus og oppstandelsen av Hans folk. Ved åpenbaring visste Job at selv om kroppene våre skulle råtne helt bort, ville Jesus gjenoppbygge våre kropper. Og med våre egne øine vil vi se Hans Komme. Hele Guds folk lengter etter å se den herlige dagen.

Men like så sikkert som at Gud finnes, er det også en djevel; og like så sikkert som at det er en Himmel, er det også et helvete. Det står mer på spill enn vi kan forestille oss. Apostelen Paulus sa at: "Det intet øie så og intet øre hørte, det som ikke kom opp i noe menneskehjerte, det som Gud har gjort ferdig for dem som elsker Ham."
(1. Korinterbrev 2,9)

Våre sinn kan ikke fatte hvor fantastisk Himmelen vil være, og heller kan vi ikke fatte hvor fryktelig helvete vil være. Jesus fortalte oss at helvetet er så forferdelig at det ville være bedre om vi skar av et lem av kroppen vår enn å risikere å komme til det fryktelige stedet. (Mark 9,43)

Så hvem vil komme til Himmelen? Og hvem vil komme til helvetet? Det er en trist tanke, men Jesus sa at de fleste mennesker ikke vil motta belønningen som Han er villig til å gi:

Gå inn igjennom den trange porten! For vid er porten og bred er veien som fører til fortapelsen, og mange er de som går inn gjennom den.
Men trang er den porten og smal er den veien som fører til livet, og få er de som finner den. (Matt 7,13-14)

Jesus sa også; "Ikke enhver som sier til Meg, "Herre, Herre" skal komme inn i Himmelriket, men den som gjør Min Fars vilje som er i himmelen.

Mange skal si til Meg på den dagen; "Herre, Herre!- har ikke vi profetert ved ditt navn, drevet ut onde ånder ved ditt navn og gjort mange mektige gjerninger ved ditt navn? Da skal jeg si dem rett ut: "Jeg har aldri kjent dere. Bort ifra Meg dere som gjør urett! (Matt 7,21-23)

Bare fordi en person bekjenner seg til kristendommen betyr ikke at han er frelst. Så dette er det åpenlyse spørsmålet i våre sinn. Hvordan får jeg Evig Liv? Jesus gav oss et veldig enkelt svar: "Sannelig, sannelig Jeg sier dere, Den som hører Mitt Ord og tror på Ham som har sendt Meg, har Evig Liv, og kommer ikke for dommen, men har gått over fra døden til Livet. (Johannes 5,24)

Så her ser dere kjære venner, å høre på Jehovas Vitner eller Pinsevennene eller andre tradisjoner fører til død. Hør, hør. Matteus 15, 9. Og forgjeves tilber de Meg, når de lærer menneskebud som doktriner.

Ser dere mine elskede, ser dere? De sitter i tradisjonene og skjønner ikke at de er på "feil tog".

Ta dere derfor i vare, så dere ikke blir bedratt...av døde doktriner inne i sektene og kirkene i verden, fordi de kjenner ikke Herren Jesus Kristus. Vær meget oppmerksom på at du må få Herren Jesus Kristus i ditt hjerte, som er din kirke, Amen!
Og dette er Evangeliet- et samfunn med Herrens Menighet ved den Hellige Ånd- som er Klippen som Herren Jesus Kristus talte om til Peter, da Jesus spurte disiplene om hvem Han var.
Peters bekjennelse (Matteus 16. 13-19.)

Dette er snublestenen for de skriftlærde i Roma- Vatikanet. De skjønte ikke dette og bygde sin Kirke i Roma på Peter. Tenk det hvor ille. De kjenner ikke Herren Jesus Kristus. De er i det dypeste mørket.

Kvinnelige prester

Videre har systemene, les de døde kirkene i verden satt kvinner i prestekjole å ta mannens plass mot Ordet. Det er et svermeri og har intet med Guds Ord å gjøre- men på kant med Herren.
Hva sier Ordet om dette?

1. Tim 2: 9-15
9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær, 10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig. 11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt. 12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille. 13 For Adam ble skapt først og så Eva. 14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet. 15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet.

Her ser dere, Faderen sier at Evas fall i Eden var det som gjorde at HAN ville bruke mannen i front av Ordet mot satan etter syndefallet. Derfor står det skrevet at kvinnen skal være i stillhet hvor det kommer til Ordet mot satan fra prekestolen, dvs i forsamlinger. Tenk hvor alvorlig det er fatt i dagens dogme-system de kaller kristne menigheter?

En kristen er en som tror på Herren Jesus Kristus, som er Ordet og Sverdet som går ut av Guds Munn. Amen!
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til Bibel-skvadronen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron