Jeg ble prøvd rundlurt på et merkeverksted

Flere bilmerkeverksteder lurer kundene ved periodisk kontroll, ved å påpeke mangler som ikke fins, derpå meget dyre verkstedregninger. Alt fra 10-40.000 kroner kaster du ut av vinduet, ja i verste fall skroter de bilen din og du må kjøpe en annen.

Slik opererer mafiaen innenfor skalkesjulet autorisert verksted.

Og kunden blir ikke hørt ved klagenemden. Her får du listen over bruddene.

Jeg ble prøvd rundlurt på et merkeverksted

UNREAD_POST BmOnline » Ons Des 31, 2014 12:47 pm

Det var et merkeverksted på Ankenes som prøvde seg. De er meget sleipe. Ja, det kostet 300 kroner- og det var jo bra. Men så skal dere se- hva de gjorde. Det virker faktisk som om verkstedene har et samarbeide med Statens vegvesen, les uvesen å få fjernet gamle biler fra veiene. Gamle biler betyr ikke at det er farlige biler. Min bil var krute god.

Dette var akkurat i den første frostperioden, og jeg hadde piggdekkene liggende i bagasjerommet på bilen, fordi jeg skulle skifte dem i Narvik- og hadde skiftet to- så det var to som lå i bagasjerommet. Jeg forklarte at det lå to dekk i bagasjerommet, pga vekten og lysene ville vise for høyt ved måling. Men tror dere pappskallene tok ut bakhjulene av bagasjerommet? Nix. Jeg har vært på mange, mange kontroller, men aldri på et slikt nazi versted som dette. Og jeg kommer aldri til å anbefale dette verkstedet til min verste fiende. Til alt overmål tok det 3 timer. En kontroll skal ALDRI ta mer enn en halv time, eller tre kvarter. De hadde liksom som mål at bilen skulle på skroten, tenk det for noen kjeltringer. En krute god bil var det jeg hadde, og det er den ennå. Jeg steller med bilene jeg har som om de var gull. Jeg skjønner at de nye bilene er møkk til sammenlikning, eksempelvis har de plast i kuler i forstillingen. Det er bare noen få mil i frostet på grusvei, så må du inn og skifte nye. Med all den billige elektronikken, så blir du veldig plaget i skiftende temperaturer med kondens og krypstrøm. Så blir det kontaktfeil pga kondens, irr på kontaktflatene. Elektronikk er slik at det skal ingen ting til, før det begynner å lede, og da får du feil signaler på dash bordet, feks motorfeil i tid og utide. Ja det er noe møkk.

Denne kontrollen resulterte i den latterlige lange mangel lappen. Tenk å få toere på at demperne bak var gåen og bakfjærne likeså. Det er akkurat som apekatter man har med å gjøre, som ikke kan tenke eller se eller forstå. Jeg kommenterte disse toerne til den fine damen i skranken, og hun bedyret at alle "yppersteprestene" hadde sett på dette. Joda, jeg tviler ikke på hvilke "øyne" de ser med, og jeg sa at jeg ikke kom tilbake til dem mer. De har veldig lyst å selge plastikkbiler serru.

Jeg kjørte selvfølgelig ikke tilbake til disse dustene med bilen for etterkontroll. Ja, man skulle ikke tro at det var mulig. Men på det andre verkstedet ble bilen godkjent med en eneste gang.

En annen ting dere skal være meget oppmerksomme på, det er at når disse bandittene på verkstedet har funnet litt rust på kanalene, så blir dette notert som OM DET VAR rust på bærende konstruksjoner. Kanal rust har ALDRI vært bærende konstruksjoner og er helt feil å notere som toere. Det e r bjelkene inni kanalene som er bærende konstruksjoner.
Således blir mange, mange hundrevis av biler skrotet- som egentlig er gull verdt. De gode gamle bilene fra 80 og 90 tallet er gull verdt i forhold til disse lekebilene i dag- i plast. Bare møkk, spør du meg. Før i tiden var det helt vanlig å sveise rust på bilen. Og i dag med alt veisaltet, så skulle vegvesenet betale halvparten ved kjøp av ny bil. Og til slutt- karosseriet i dag er jo barberblad tynt. La oss få de millimeterne som før- da har du en god bil. Det som har skjedd er jo at folk i dag kjører rundt i likkister med hjul på. Og nå skal dere høre, alle dere som ikke har "levd inni" motor rummet. Dagens kontroller er sinnsyke på den måten- at du skulle tro det var en jumbojet som skulle sjekkes. Det er helt sant!
Så oppblåst er denne kontrollen, bare svada for det meste. Feks dette. Litt rust angrep på bremserør, så får du en toer. Ser dere dette? Merk dere følgende kjære venner- se over din bil, før du går på ppk, og hvis du ser en antydning til en liten prikk av rust på dine bremserør bak, så gå over med smergel og mal så med samme lakken man bruker på kalipterne, og har du ikke det for hånden, så bruk Arkanol og bengalakk. Har du Korroless, så bruk det. Så kan du stryke på et lag med bengalakk over det. Da blir det krute godt. Husk, at bilen er på veien, og ikke i luften, slik fly er- og hvis et rør skulle ryke, så er det ingen katastrofe, fordi det er laget slik at kretsen stenger igjen der det lekker, så du vil ennå ha bremser på tre eller to hjul, etter som hvilket system og årsmodell av type bil du har. Men miste bremsene helt gjør du aldri. Modeller før 1960 kunne nok være annerledes.

Kos deg med å vedlikeholde bilen, vask godt med rent vann både under skjermer og understell. Høytrykkspylerne i dag gjør dette til en fornøyelse å gjøre, akkurat som med sjarken :) Undersøk nøye hvem du skal dra på PPK til. Ikke ta i den første og beste. Et nettsøk er å anbefale, da siler du dustene ut, lykke til :)

BmOnline


Sist flyttet til topp av BmOnline den Ons Des 31, 2014 12:47 pm
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2601
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til Ble du rundlurt på bilmerkeverkstedet ved pkk?

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron