Jeg ble rundlurt av et merkeverksted i Bodø

Flere bilmerkeverksteder lurer kundene ved periodisk kontroll, ved å påpeke mangler som ikke fins, derpå meget dyre verkstedregninger. Alt fra 10-40.000 kroner kaster du ut av vinduet, ja i verste fall skroter de bilen din og du må kjøpe en annen.

Slik opererer mafiaen innenfor skalkesjulet autorisert verksted.

Og kunden blir ikke hørt ved klagenemden. Her får du listen over bruddene.

Jeg ble rundlurt av et merkeverksted i Bodø

UNREAD_POST Pernille » Søn Des 14, 2014 11:10 pm

Hei, jeg heter Pernille.

Jeg hadde min bil på periodisk kontroll hos et merkeverksted i Bodø, de er vel etablert med stor stab. Etter kontrollen fikk jeg en uggen følelse, fordi typen som tok kontrollen hadde skrevet ned mangler som overhodet ikke kunne være mulig å finne, nemlig at EN bremsekloss var sliten på høyre side bak.
Det han ikke visste var at jeg hadde skiftet begge sidene bak ganske nylig for 1 år siden. Jeg tok således bilen til en kyndig mekaniker som jeg kjenner. Vi fikk bilen opp på bukken, og tatt av begge bakhjulene og begge tromlene ble demontert. De hadde bl.a skrevet at det var mye rust på skivene. Dette var jo rett og slett lureri. Mekanikeren som sjekket over hele bilen fant ikke noen feil, men byttet begge skivene bak. Klossene var helt jevne og fine på begge sidene og vil holde ennå i 3 år med min kjøring.

Likeså hadde merkeverkstedet påpekt stort oljeutslipp, miljøskader osv osv. Dette stemte heller ikke. Det var litt svette, men det rant ikke. Verksteder som kan dette, sier at hvis det i løpet av kontrollen som tar 30 minutter, kommer en dråpe på gulvet- da blir det notert. Slik praktiserer skikkelige verksteder.
Og gjett prisen de skulle ha for å fixe dette? Jo, de ville ha hele 16.000 kroner. Min mekaniker sa at dette var en diger bløff.

Da jeg var hos merkeverkstedet sa jeg til denne som sjekket at jeg hadde skiftet nye dekk og klosser på bilen. Og da ble han veldig rar. Så det er noe muffens med disse figurene som liksom skal sjekke bilen til folk som kommer innom. Fordi de er damer og ikke vet så meget, så virker det som at de tar seg kraftig til rette. Og derfor vil jeg advare alle imot slike verksteder, så folk kan holde seg unna de. Dette merkeverkstedet selger Mitsubishi.

Jeg kommer aldri mer til å benytte meg av dette verkstedet i Bodø.
Nå er bilen min blitt godkjent.
De dyreste blodiglene skulle ha over 20.000,- for å fixe bilen. Det rimeligste var 12000,-kroner- og de valgte jeg.
Merkeverkstedene er ikke å anbefale- noe de selv har skylden for. Fordi de lyver og er uærlige banditter.

Jeg har lært min lekse, og ved det sparte jeg faktisk over 6000 kroner. Det kan jeg takke mekanikeren min for.

Hvis det er andre som har blitt lurt, så ikke nøl med å poste din opplevelse her.
Pernille
 

Gå til Ble du rundlurt på bilmerkeverkstedet ved pkk?

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

cron