Avinors MEKKA, flyvelederne

Jeg arbeidet innen samferdsel, 30 år i Luftfartsverket.

I dag kalles det Avinor.

Moderator: BmOnline

Forumregler
Både statens Vegvesen og Luftfartsverket ble rasert av Globalistene.

Avinors MEKKA, flyvelederne

UNREAD_POST informanten » Ons Okt 24, 2012 11:40 am

Det er ingen hemmelighet at Flyvelederne i alle år har hatt honningkrukka som sin arbeidsgiver.

Nå synes det som om det begynner å slå sprekker både her og der. Kanskje på høy tid?

Det er pussig at disse figurene skal få lov til å holde på slik de har gjort i åresvis. Nå er det nok?



Avinor har gått til rettssak for å få sparket Åge Røde som tillitsvalgt for flygelederne. Nå har Røde selv valgt å trekke seg fra vervet, melder NRK.

Avinor mente Røde hadde trikset med vaktplanen slik at det oppsto store bemanningshull og kaos i flytrafikken på Gardermoen i deler av juli. I tillegg sendte Røde et brev til Avinors konsernsjef Dag Falk-Pedersen i forbindelse med lønnsoppgjøret. Noe av innholdet i brevet kunne oppfattes som trusler, hevdet Avinor i Arbeidsretten.

Selv mente Røde at han vært en «varsler» for å beskrive den vanskelige situasjonen.

– Et bemanningsproblem, valgte han å kalle det.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10055221

Nå kan man lure på hvem som er hvem? Da R Flesland ble sparket- var det kanskje flere som skulle fulgt med i dragsuget?
informanten
 

Flyvelederne blir historie i Nord-Norge

UNREAD_POST BmOnline » Fre Aug 21, 2015 7:28 am

Nå er glansperioden for sykemeldinger og skyhøye lønninger over for flyvelederne.

Aldri med skal vi få flygelederstreik midt i påsken, eller stans i flytrafikken midt i ferien. Nå er det over, og "fyrstikkesken med chippen" jeg talte om for 40 år siden- er her.

Nå legges disse flyvelederstillinger ned:

Kirkenes
Lakselv
Alta
Evenes

Alle de andre småflyplassene har Afistjeneste- og er ikke i den kategorien, men de blir også berørt. (Info-tjeneste)

Nå blir 4 store flyplasser å miste flyvelederne i tårnet, hvor det blir styrt fra et sentralt sted i Norge.

Det er helt klart et tankevekkende scenario, men kan hende at metrologen er viktigere?
Jeg arbeidet i 30 år på flyplassen, og mange ganger tenkte jeg at disse flyvelederne kunne bli erstattet med ei fyrstikk eske, ja nå er vi der, skal vi heise flagget nu? :wink: Jeg synes faktisk de har vært veldig trege sentralt med å finne ut av det. :mrgreen:


Sist flyttet til topp av BmOnline den Fre Aug 21, 2015 7:28 am
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0


Gå til Samferdsel

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron