PILOTER, PASSASJERER OG SIKKERHETSKLARERING.

Jeg arbeidet innen samferdsel, 30 år i Luftfartsverket.

I dag kalles det Avinor.

Moderator: BmOnline

Forumregler
Både statens Vegvesen og Luftfartsverket ble rasert av Globalistene.

PILOTER, PASSASJERER OG SIKKERHETSKLARERING.

UNREAD_POST BmOnline » Tir Des 29, 2009 8:49 am

PILOTER, PASSASJERER OG SIKKERHETSKLARERING.
For tiden pågår det en gnisning mellom sikkerhetspersonellet på flyplassene og flyverne i Widerøe som nekter å la seg til stadighet kontrolleres. I et brev til flyselskapet skriver Avinor om piloter som har nektet å bli sikkerhetsklarert. Disse flyverne har min fulle sympati og uforbeholdne støtte! Og jeg skjønner dem svært godt! Flyvere er tiltrodd å fly inn og ut av alle disse småflyplassene i Norge, og så skal de altså måtte slite med sikkerhetskontroll. Om de så bare har vært ute av flyet for å gå på toalettet. Totalt uforståelig og fullstendig bak mål!
Jeg trodde nemlig at poenget med sikkerhetskontrollene var å forhindre at folk tok med seg ting de kunne bruke til enten å ødelegge, eller tiltvinge seg kontroll over flymaskinen. For det første har pilotene allerede kontroll over flyet, og dersom de har planer om å styrte flyet, så har de jo likevel full anledning til. Norske piloter er oppegående og ansvarlige mennesker, og derfor blir deres respons som den blir. Selvfølgelig skal ikke samme regler gjelde for piloter som passasjerer. Det burde jo være selvsagt! En kan sjekke legitimasjon. Noe annet er totalt bortkastet og lite gjennomtenkt!
Siden 11.september 2001 har verden fått en utrolig tiltro til sikkerhetskontrollen og av de som går om bord på et fly. Alt skal være så ”sikkert” – men slik er det aldeles ikke! Og pilotene i Widerøe setter bare fokus på kjernen i irritasjonsmomentet rundt de nye sikkerhetsforskriftene. Det har nemlig svært liten reell nytteverdi! For det første er denne ”sikkerhetskontrollen” blitt en systematisk form for sysselsetning og som nå koster flypassasjerene minst en milliard kroner ekstra pr. år. De som jobber i denne ”industrien” er primært unge, ufaglærte mennesker, uten noen form for fornuft eller menneskelige egenskaper. Og hva er farlig med 105 ml væske? Tannkrem, drikkevann, aftershave eller Cola?
Sjøl kom jeg inn til Kastrup fra Bangkok ei uke før jul. Vi var blitt svært godt sjekket ved flyplassen før avgang. Men ved ankomst København var det atter ny kontroll. Noen svært ivrige danske sikkerhetsfolk snudde opp ned på alt jeg hadde i baggen. Jeg skulle forstått det dersom vi hadde mellomlandet i Karachi, slik SAS gjorde den gangen de brukte DC-10 på den ruta.
For DC-10 hadde ikke bunkerskapasitet til å fly den ruta direkte. Men nå flyr vi med Airbus 340, som går direkte, og derfor er ny sikkerhetskontroll totalt uten hensikt. Dette er noe tull som EU har funnet på, og det er ren mistillit til sikkerhetskontrollen i Bangkok!
Ja, det er ingen tvil om at kontrollene på flyplassene både i Norge og utlandet er kommet helt ut av proporsjoner. Kan noen innafor Avinor fortelle meg hvor mange hvite mennesker som har prøvd seg på å sprenge eller kapre et rutefly de siste 25 årene? Hvor mange mennesker fra Sør-Amerika eller fra Asia har gjort det? Kall heller en spade for en spade! De eneste som gjør dette er muslimer! Og derfor burde disse menneskene gjennomgå en helt annen sikkerhetsklarering enn oss. Det siste eksemplet fikk vi julaften, da en nigeriansk muslim forsøkte å sprenge et fly tilhørende det amerikanske flyselskapet Delta, like før landing i Detroit. Selv om amerikanske myndigheter var tipset om denne terroristen, så slapp han om bord. Nok et bevis på at sikkerhetskontrollen bare er for å ha folk i arbeid, tjene store penger, og at folk skal få angst, og tro at de er trygge.
En kan ta stikk-kontroller av suspekte individer. Men muslimske arabere og andre mennesker fra land hvor Al Quaida har sine baser, de skal sjekkes grundig! Og la alle andre slippe dette tullet!
Og til pilotene i Widerøe: Stå på! Dere har hele den norske befolkning bak dere!


Ankenes, 27.12.09.

Amund Garfors.
Tlf. 769/56689
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: PILOTER, PASSASJERER OG SIKKERHETSKLARERING.

UNREAD_POST BmOnline » Tir Des 29, 2009 8:53 am

Sikkerhetskontroll.

Sikkerhetskontrollen er av en eneste årsak, å tjene penger, mange penger for noen.

Det er ikke for noen sikkerhetsårsak at man har den. Frykt og penger. Folk blir livende redde bare de hører at fru B. Laden har sjekket inn og er på tur til å fly.

Bin Laden og slike gjør at det blir masse penger å tjene for noen, og masse ubekvemt og ekkelt for andre.

Vennligst

BmOnline
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

SIKKERHETSKLARERING av personell ved kontrollen

UNREAD_POST BmOnline » Fre Apr 17, 2020 1:47 pm

Ved en tilfeldighet ved sikkerhetskontrollen en ettermiddag, fikk jeg overhøre en dialog mellom Vaktlederen på sikkerhetskontrollen og en politibetjent som var kommet til stedet i forbindelse med avgang til utlandet. Jeg arbeidet i sikkerhetskontrollen i Tromsø, og hadde ansvar for at tjenesten skulle gå som Luftfartsverket hadde lagt føringer for. Dette likte ikke Securitas- vaktleder. Og jeg var på jobb sammen med de i slusen og utførte oppgaver på linje med dem i sikkerhets kontrollen på Tromsø Lufthavn Langnes.

Det den sivile vaktlederen i vaktselskapet ikke hadde i tankene, var at jeg hørte meget godt samtalen han hadde med politimannen.
Vaktlederen var meget talefør- og sa det hadde vært flott om de kunne stoppe meg i morgen da vi skulle kjøre hjem ved nattskiftets slutt- så kunne purken stille seg ved fjøskafeen i den rundkjøringen, hvor man tar av til høyre, slik at jeg ikke skulle se dem- så kunne de stoppe meg og holde litt leven med meg, sa vaktlederen til politimannen. Jeg kunne selvfølgelig ikke tenke meg at en politimann var så sprø at han ville gjøre det, men han svarte ok- at han skulle gjøre det- overhørte jeg.

Neste skift var nattskift og da flyet var klarert til take off, startet jeg opp og kjørte fra flyplassen under sydenden Rw 01 og så til høyre i den første rundkjøringen mot neste rundkjøring. Og da jeg kom frem til den, så jeg politibilen stå litt nedfor fjøskafeen slik at de kunne ha sikt mot veien og trafikken. Da jeg svingte av mot høyre, så jeg i speilet at de kom etter inn på Kvaløyveien. Men i neste kryss tok jeg opp til venstre mot Metrolygen i Tromsø. Og da jeg så kom til Kirkegårdsgjerdet begynte purken å blinke med lysene. Jeg bare kjørte videre som intet hadde hendt. Så kom vi til krysset hvor man tar av ned mot sentrum, der tok jeg til høyre opp mot Elverhøy og forbi Sommerlyst skole. Og de blinket med lysene. Oppe ved Elverhøy først stanset jeg bilen og sveivet ned vinduet. Så kom denne pliktoppfyllende politimannen og hadde munnen full av ord..

bmolv_2.jpg
bmolv_2.jpg (5.86 KiB) Vist 1986 ganger


Om jeg ikke så lysene og hørte sirenene- NEI, svarte jeg- det gjorde jeg ikke- og det kan du være glad for- fordi jeg hørte både deg og vaktlederen i Securitas avtale at du skulle ha det meget trivelig i natt mot meg. Og ikke kan jeg forstå hvorfor du har begynt å arbeide i Securitas? Men jeg skal skrive rapport om dette- som Politimester Fyhn skal få på sitt skrivebord i morgen. Og jeg kommer til å anbefale politimester Fyhn om at du ALDRI får vise ditt åsyn på flyplassen mer. Så sveivet jeg opp vinduet og kjørte videre. Purken ble laaang i fjeset. Slike tjenestemenn skulle vært sparket, både her og der. De som vil ha detaljerte opplysninger kan ta kontakt.
Vaktlederen la ut mange opplysninger om meg-til politimannen. Så det er utrolig hva man skal oppleve på jobben.
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0


Gå til Samferdsel

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron