Elendig vei-vedlikehold, hvor er pengene Jens?

Jeg arbeidet innen samferdsel, 30 år i Luftfartsverket.

I dag kalles det Avinor.

Moderator: BmOnline

Forumregler
Både statens Vegvesen og Luftfartsverket ble rasert av Globalistene.

Elendig vei-vedlikehold, hvor er pengene Jens?

UNREAD_POST Løkkås » Fre Jun 07, 2013 9:43 am

73 år gamle Sigmund har tatt vegvesnet i egne hender:
Les og lær om hvordan norske politikere lyver og bedrar egne borgere med lovnader om bedre kår for infrastruktur og andre samfunnsgoder- som for 50 år siden var udsikutabelt. Nå mangler det meste- og værre skal det bli for oss som bor her i følge det globale helvetet som er i emning: Les mer:

For nesten to måneder siden gikk veien på Vannøya i oppløsning. Ingenting er siden blitt gjort, og det har fått pensjonist Sigmund Bjørndal (73) til å ta saken i egne hender.

Med bøtter og spade begynte han selv å legge grus i hullene i Sjåvika, i et håp om å få Statens vegvesen til å reagere.
Ingenting blir gjort

– Vi har sett oss lei, og er ikke så lite irritert, over hvordan veien er blitt etter at den gikk i oppløsning. Ingenting er blitt gjort, det eneste som har skjedd er at vi har fått opp skilt om nedsatt hastighet og varsel om humpete vei, sier Bjørndal og er lite imponert over behandlingen bilistene på Vannøya har fått.

Pensjonisten viser også til sår på veien som har skarpe asfaltkanter og høye humper.

– Det er skummelt for det er lett å slå nedi med bilen, selv med veldig lav hastighet, og så blir det til at folk forsøker å svinge utenom og det kan fort oppstå farlige situasjoner, sier Bjørndal.
Sikk-sakk

Bilistene må kjøre sikk-sakk langs fylkesveien for å unngå at bilene skulle dunke ned i asfalten med understellet.

At denne kjøringen er farlig fikk Bjørndal selv erfare for et par uker siden. Med knappest mulig margin unngikk han selv så vidt en frontkollisjon.

– Det var i en sving lenger bort mot fergeleiet. Jeg kom kjørende rundt en sving da jeg møtte en imøtegående bil som lå i min fil. Han hadde bare forsøkt å komme seg unna et stort hull på sin side av veien. Jeg bråbremset og han fikk i siste sekund kastet bilen sin tilbake i sin fil, forteller Bjørndal som virkelig fikk en støkk etter hendelsen.
Slitsomt for store biler

En av de som daglig kjører langs veien på Vannøya er Jan Pedersen. Han kjører lastebil for Posten, og kjenner på kroppen hvor dårlig veistrekningen har blitt den siste tiden.

Lastebilen har gode fjæringer, men når veien blir så sporete og ujevn er det i overkant stor bevegelse på både bil og sjåfør.

– Det er helt jævlig for å si det rett ut. Det er så en får sjøverk her opp i førerhuset, sier Pedersen som håper på å få veien og arbeidsdagen tilbake i normal tilstand igjen.

Bjørndal stiller seg undrende til pengemangelen som fylket snakker om.

– Det har aldri vært bevilget så mye til samferdsel, og likevel så blir vi satt så tilbake i tid når det gjelder veistandarden. Det er mange veistrekninger i Troms som er kritikkverdig, og da må det være på sin plass å spørre hvor pengene blir av? Forsvinner de bare i byråkratiet, eller er det rett og slett ren udugelighet? lurer Bjørndal.
Venter på fylkeskommunen

Veien på Vannøya er en fylkesvei, og Statens vegvesen forteller til Nordlys at de er i dialog med fylkeskommunen om hva de skal gjøre med skadene som veien har fått.

– Det kreves ekstra midler fra fylkeskommunen når det gjelder større utbedringer slik som i dette tilfelle. Når det gjelder det normale vedlikeholde så vil komme litt senere i sommer, lover avdelingsdirektør Rigmor Thorsteinsen i Statens vegvesen.

http://www.nordlys.no/nyheter/article6693252.ece

Les hva forløperne til dagens politiske elite har gjort med vår kjære Gunnlov opp igjennom årene- for å rive den i stykker bak vår rygg. De driter i eget hjem!

http://bmonline.no/html/grunnl.html
Løkkås
 

Gå til Samferdsel

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron