Styr unna Randi Flesland

Jeg arbeidet innen samferdsel, 30 år i Luftfartsverket.

I dag kalles det Avinor.

Moderator: BmOnline

Forumregler
Både statens Vegvesen og Luftfartsverket ble rasert av Globalistene.

Er du enig i kritikken av Randi Flesland?

Du kan velge 1 alternativ

 
 
Vis resultater

Styr unna Randi Flesland

UNREAD_POST BmOnline » Fre Nov 28, 2008 10:44 am

Randi Flesland er etter vår oppfatning representant for en lederstil som tilsynelatende virker profesjonell i sin karakter, men som ved nærmere ettersyn over noe tid ikke er det likevel. På neste side kan du lese artikkelen med tittelen "Styr unna denne sjefen" som vi skrev om Randi Fleslands lederstil i oktober i fjor.

Arvtakeren til jobben som leder av Avior, Sverre Quale (Bilde Avinor), har nylig uttalt seg om den situasjonen som møtte han i jobben. Han slakter Flesland. Hun har etterlatt seg mye trøbbel, sier etterfølgeren (Kilde: Flyglederen/DN). -Hovedfeilen var ensidig fokus på kostnadene.

Flygelederne vant Avinor-kampen
http://www.na24.no/article514154.ece

Flesland går av, hipp, hipp!
Avgjørelsen ble offentliggjort på en pressekonferanse onsdag. Flesland fratrer med umiddelbar virkning, og hun håper avgangen vil bidra til å skape ro i selskapet.


Flesland mener bråket i Avinor har skadet omdømmet til selskapet kraftig.
http://www.na24.no/article514025.ece

Styreleder Anders Talleraas i Avinor mener flygelederne bør være tilfredse etter Randi Fleslands avgang. :lol:


- Da bør de i alle fall være tilfredse, spøkte Anders Talleraas på spørsmål om det var flygeledernes fortjeneste at Randi Flesland nå har gått av som administrerende direktør for Avinor.

Seier
Dagens avgang er helt klart en seier for flygelederne, noe også lederen for Flygelederforeningen, Rolf Skrede, ikke la skjul på etter pressekonferansen. Han uttalte at beslutningen om Fleslands avgang absolutt var riktig, og la til at han synes det er synd at det har tatt så lang tid.

Anders Talleraas legger ikke skjul på at dagens styrevedtak om å godta Fleslands avgang setter krav til økt samarbeidsvilje fra flygelederne.

- Må stå samlet
- Vi har klare forventninger til samarbeid med Flygelederforeningen. Nå må vi slutte rekkene innad i Avinor, og stå sammen for selskapets beste. Jeg vil ikke si at vi har gjort noe knefall til flygelederne med denne avgjørelsen, men det er gjort godt kjent at Flygelederforeningen ikke kan samarbeide med Flesland, sier Talleraas bare minutter etter at Avinor-sjefens avgang har blitt kjent.


Han forteller at de første samtalene om hennes avgang allerede ble tatt i august, men at det i løpet av de to siste ukene har vært diskutert mer konkret, og et enstemmig styre var enige om avgjørelsen.

Tett dialog med ministeren
- Det gikk som vi hadde planlagt. Jeg vil berømme Randi Flesland for den kompetente jobben hun har gjort her i fem år, og hun har vært særs profesjonell i forhold til prosessen de siste ukene. Det slik på dette nivået at man av og til må ta grep for å komme videre, og det har vi gjort nå, sier han, og fremholder at han og samferdselsminister Kristin Navarsete har en tett dialog om situasjonen i Avinor.

Ifølge Talleraas vil Flesland ikke få en ekstravagant sluttpakke. I kontrakten hun inngikk da Avinor ble aksjeselskap i 2003 skal hun være sikret ett års etterlønn, og få med seg pensjonsrettigheter hun har opptjent i jobben. Randi Flesland har en årslønn på 1,4 millioner kroner. Styrelederen peker spesielt på de siste dagenes mediesirkus når han forklarer hvorfor avgjørelsen om å inngå sluttpakke for Flesland ble tatt akkurat nå.

Forbannet på offentlige krangler
- Det jeg har reagert på de siste dagene er at Flesland og lederen for Flygelederforeningen, Rolf Skrede, har kranglet for åpen mikrofon. Slik skal det ikke være. De diskusjonene skal vi ta innad i selskapet, sier Talleraas.

Den tidligere høyrepolitikeren har de siste dagene fått sine mange styreverv brettet ut i media, men han vil på ingen måte ta selvkritikk, og avviser blankt at styret er i ferd med å trekke seg.

- Jeg føler meg så absolutt kompetent til å lede styret videre. Hadde jeg ikke gjort det, så hadde jeg jo ikke tatt på meg dette ansvaret, sier han.

Ønsker lykke til
Randi Flesland uttalte til media at hun ikke er bitter, og hun ønsker at ting blir bedre for Avinor.

- Jeg beklager å skulle fratre på et stadium av vår nødvendige omstilling hvor vi er nær målet, sier Flesland.

Kommentar:
Både R. Flesland og K M Bondevik som fhv stm kunne vi klart oss meget godt foruten i Luftfartsverket, som ble fjernet av disse globalistene. Akkurat slik statens vegvesen, Posten og Politiet ble ødelagt. Frimurerne skulle blitt kjeppjaget fra alle offentlige instanser.- Da skulle det bli andere boller :)

BmOnline
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til Samferdsel

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

cron