MS Skogøy tilbake i Norge

Politikere som ikke lytter til grasrota er med på å skrinlegge sin egen eksistens!
Forumregler
Her er det samfunnspolitikk som gjelder.

Velkommen til debatten

Administrator BmOnline Forum

MS Skogøy tilbake i Norge

UNREAD_POST BmOnline » Fre Feb 17, 2012 7:23 pm

Gamle skogøy er atter tilbake i Norge. Og et kystvakskip som hadde gått på grunn og har vært til reparasjon i utlandet, tok Skogøy på slep nordover. Det må vi si var veldig sportig gjort, et stort hipp, hipp hurra for Kystvakta!

http://www.lofoten.com/Kultur/Kystkultu ... norge.html

Nå er det å håpe at gode nasjonale dugnadsånder dukker opp for å bistå i konserveringen av denne flotte kulturskatten fra Ofoten distriktet.

BmOnline
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2608
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: MS Skogøy tilbake i Norge

UNREAD_POST BmOnline » Tor Mar 21, 2013 5:05 pm

BmOnline var på besøk på Skogøy- og det var meget interessant å få se på den gode gamle Skogøy. Mange år utenlands har tært på skjønnheten, men kjenner jeg kjølsvinet rett, så vil det gå som smurt å få damen i stand.

Skogøy_1.jpg
Tatt i vinterfestuka 2013. Klikk på bildet for å forstørre.



Statutter.jpg
Her er medlemsstatuttene for Gamle Skogøy


Skogøy.jpg
Inne fra framre salong/servering på Skogøy


BmOnline
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2608
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Tollere og syndere

UNREAD_POST BmOnline » Man Jan 11, 2016 8:55 pm

Jeg leste i avisa Fremover i går- at Tollvesenet krever moms på kr 631.917 kroner innen mandag.

Det er jo direkte frekt og flaut at Tull og Avgiftsdirektoratet ikke skjemmes? Hvilke nolldusser er det som sitter i dette kostebinderiet i Oslo? Har de mistet vett og forstand? Eller er de bare ute for å lufte den usynlige sigaren?

Jeg håper at noen med hår på brystet kan ta de i nakken, for værre nolldusser har jeg skjelden hatt gleden av å lese så mye negativt om i nyere tid. Ja, jeg er mektig klar over at dette "kostebinderiet" i Oslo skal ha ord på seg å kreve.
Lista er her over krav fra disse sosialistene- som har satt dette i system over lang tid. Og pussig er det at de ikke ser så nøye på hvordan det skvaltes med våre penger ellers?

Her er en liste over forsvunne milliarder over antall år i Norge. Kanskje de kan finne 631.000 moms kroner her ganger 1 milliard? Det skal du sannelig ikke se bort ifra. For lurerier er hva de er mest kjent for i staten.
På ti år ble det ført ut over 200 milliarder kroner- her er pengene som Tollerne burde bruke lusrive for å finne tilbake og maken til? Det er mye mer lønnsomt å passe på de store fiskene, Tull og avgiftsdir...Oslostan.

http://grunnlovens-vektere.com/html/bidrag.html

For alle gode arbeidere og slitere på Skogøy- så håper jeg at luften går ut av ballongen hos Tollvesenet akkurat slik de 200 milliardene forduftet foran nesen på dem!!
Det Toll og Avgiftsdirektoratet skulle gjøre var å GI gamle Skogøys venner 4 millioner kroner som takk for at Skogøy har blitt ivaretatt helt på dugnads initiativ- det står det respekt av- noe som i dagens Norge er og forblir en mangelvare.

BmOnline


Sist flyttet til topp av BmOnline den Man Jan 11, 2016 8:55 pm
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2608
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0


Gå til Kulturhistorie og bevaring

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron