PALLEPLASSERINGEN HOS BÅRD TUFTE JOHANSEN

Politikere som ikke lytter til grasrota er med på å skrinlegge sin egen eksistens!
Forumregler
Her er det samfunnspolitikk som gjelder.

Velkommen til debatten

Administrator BmOnline Forum

PALLEPLASSERINGEN HOS BÅRD TUFTE JOHANSEN

UNREAD_POST Amund Garfors » Lør Nov 01, 2014 7:00 pm

Amund Garfors,
Trålveien 33, 8520 Ankenes. Tlf. 769/56689 906/19206 968/00016

KOMIKVELD OG PALLEPLASSERINGEN HOS BÅRD TUFTE JOHANSEN.

At det bare skulle ta tre små ord fra undertegnede for å sette Bård Tufte Johansen nesten totalt ut av fatning, der han omtrent nesten mistet hele tråden under showet sitt i Narvik lørdags kveld, det var mer enn jeg hadde trodd om en slik dreven komiker og klovn.
Og som i bare underbuksa visste oss ræva til slutt.
Ja som sannelig burde tålt verre ting enn å høre et tre små sanne ord.

Trolig må jeg ha truffet et meget ømt punkt hos denne venstrevridde raddissen som setter denne lille opplevelsen opp på pallen, ja som blei et høydepunkt i hans karriere, og der han vil huske Narvik og denne vesle ordvekslingen mellom oss to i lang tid framover. Jo, der han t.o.m var så overrasket og sjokkert, at han måtte ringe sin gode venn Harald Eia for å få trøst og komme seg sånn noen lunde tilbake etter "sjokket" jeg påførte ham.

For det første er det jo litt utidig å bli dradd direkte inn i et slikt show uten på forhånd å ha blitt underrettet eller i alle fall advart.
Jeg satt der på fremste rad og var kommet til Folkets Hus for å more meg litt, og hadde ikke i min villeste fantasi tenkt at jeg skulle bli en del av showet den kvelden.
Tufte Johansen begynte med å spørre meg ut hvorfor jeg hadde tatt på meg en dress? Og som sant var, så svarte jeg at man skulle jo ikke gå i teater som en lasaron… Synes likevel ikke det passet at han dreiv med slik småmobbing, for å lage moro på andres bekostning, eller hvordan enkelte i salen kledde seg. Tufte LØY om fargen på dressen min, der han forteller til Harstad Tidende og Dagbladet at jeg hadde en BRUN dress på meg, når han ved selvsyn så at den var LYSEGRÅ.

Deretter ville han vite hva som sto på den pinsen jeg hadde på jakkeslaget, og jeg svarte også der som sant var, at der sto det følgende: BEVAR NORGE NORSK!

Til Fremover sier han at jeg sa NORGE FOR NORDMENN, men da snakker han ikke sant… Enten lyver Tufte Johansen, eller så lyver avisen eller skriver mot bedre vitende. Når de ikke en gang klarer å gjengi ”Bevar Norge norsk” – men får det til å bli ”Norge for nordmenn”- da har man åpenbart å gjøre med hjernedøde treskaller uten rett til å si eller mene noe som helst om noen verdens ting.
Når det derimot gjelder slagordet ”Norge for nordmenn” ble det for øvrig brukt i radiosendinger fra London under krigen.
Så dersom Tufte Johansen ikke liker det, så er han i meget godt selskap både med Quisling, Terboven og selveste Adolf Hitler!

Etter at jeg hadde referert hva som sto på pinsen, ble Tufte Johansen helt satt ut, og stemningen i salen ble litt elektrisk, ja som nesten var til å ta og føle på, da han til slutt endelig tok seg inn igjen. Og da kom han med noe svada, der han sammenlignet dette med Quislings uttalelser i sin tid. Eller om det kanskje var meg han sammenlignet med Vidkun Quisling? Nei, det fikk jeg ikke skikkelig med meg. Jeg prøvde å få en liten replikk på dette, og rekte opp hånda. Men noen replikk, det fikk jeg aldeles ikke! Og han unngikk meg helt deretter, da han trolig visste, at da kunne jo undertegnede ha overtatt hele showet hans. Bare helt utrolig at han ikke klarer noe bedre enn å ville drite meg ut ved å hentyde at jeg stiller i samme kategori som Quisling, når jeg bare gjengir tre ord fra en pins. Og det, om bare noe så lite som å bevare dette landet slik vi kjenner det. For Quisling, han gikk derimot helt motsatt vei, der han gjerne ville ha et Stor-Tyskland, slik som EU nå er blitt et godt eksempel på. Jeg har alltid vært imot både EU, EØS og Schengen - og ikke minst denne masseinnvandringen som er i ferd med å omskape Norge til et ukjent og utrygt sted, særlig for kvinner. Jeg ble formet på havet slik som så mange andre norske sjøfolk blei, og vi lærte fort å bli glad i landet vårt, flagget og den nasjonen og folket vi tilhørte.

En lettvekter som Tufte Johansen har neppe vært til sjøs, og derfor har han en helt motsatt holdning til sitt fedreland enn undertegnede, og som han sikkert gjerne gir bort på loppis. Slik våre politikere allerede har gjort. Ikke minst til alt av farende fant som kommer hit. Dette ville jeg ha sagt under showet til denne antinasjonalisten som ikke tåler å høre at noen ønsker å bevare dette landet mot det kommende mareritt som vi ser tårne seg opp omkring oss.. Men da hadde han trolig besvimt og blitt hentet av ambulansen… Nei, det skulle ikke undre meg om Tufte Johansen står ganske langt til venstre, og trolig har sine venner innafor Rødt, SV eller AKP-ml? Og den siden av politikken ligger jo solid plantet godt under sperregrensa for tiden. Så derfor burde han være litt mer forsiktig med å slenge rundt seg med påstander om prosentuell oppslutning om forskjellige meninger! Det må visst ha gått ham hus forbi at flere kommuner nå nekter å ta i mot og bosette flere såkalte ”flyktninger”. Det skal nok litt mer enn 1,2 % oppslutning til for det…?

For øvrig finnes det meningsmålinger om innvandring og islam – og de viser ganske andre tall enn dette som Tufte Johansen påstår, selv om tallene varierer ganske mye avhengig av spørsmålsstillingen.
Dersom det å bevare Norge norsk er en slik skrekkelig tanke for Tufte Johansen, hva slags Norge er det da han vil ha? Kanskje et Norge som inngår i IS (Islamsk stat)? Men han kan ta det helt med ro. For det vil vi få i løpet av noen få år om disse komikerne på stortinget får fortsette med loppene sine- uansett! Men hvis det haster så voldsomt for ham, da foreslår jeg at han reiser til Syria eller Irak og begynner og sloss for IS.

Men jeg vil også takke Tufte Johansen for at han i hele tatt tør å kødde litt med Islam, og som var grunnen til at jeg kom til det showet hans. Jeg har lenge undret meg på hvorfor det aldri blir harselert med Islam, Koranen og muslimer i norske humorprogram. Prester og biskoper blir jo stadig parodiert og hersja med, men når så vi en Imam bli parodiert i NRK eller på scenen? Ja slik som vi opplevde lørdag kveld, da Tufte Johansen turde gi noen spark mot islam? Sannheten er at hele nasjonen er blitt så feige, at vi ikke en gang våger å gjøre narr av islam! Mens vår egen kultur og tro blir gjort til narr daglig i TV, radio og aviser. Og hvorfor? Ellers så kommer jeg friskt i minne Muhammed cartoons i Danmark og Salman Rushdie, som så langt er alene om å fortelle sannheten om islam.
Og nok et takk skal han også få fra meg, ettersom han ga millionæren Jonas Gahr Støre det glatte lag, denne kapitalisten og Høyremannen som en tid nå har utgitt seg som sosialist, og plutselig har fått følelser for de fattige og undertykte som sitter nederst ved bordet.
Men Tufte Johansen glemte å fortelle oss at akkurat denne Apesjefen uttalte nylig, at vi nordmenn bare må innstille oss på å bli en minoritet i eget land, om ikke altfor mange stortingsperioder. For AP har fått det travelt med å skrinlegge Norge, med Støre i spissen. Kjenner jeg lusa på gangen rett, er det like før.

Så da vil nok også Tufte Johansen merke at det blir atskillig tynnere i rekkene med mennesker som kommer til hans forestillinger. For våre ”nye landsmenn” de har verken sans for humor eller å gi bort pengene til komikere, skuespillere, norsk kultur eller annen underholdning! Så det går nok trolig samme veien med Tufte Johansen som det gikk med de norske sjøfolka. Fjernet, borte vekk og glemt!
Til slutt vil jeg bare minne Tufte Johansen om at det han uttalte til Fremover, som han påsto at jeg sa, det er kun bare ei lita omskrivning av hva Statsminister Johan Nygaardsvold uttrykte da han talte på radioen fra London i 1940, der hele regjeringen og Kongen hadde søkt tilflukt mot de som skulle stjele landet i fra oss. Da sa han bl.a: Heretter skal vår politikk være tre ord: Norge for nordmenn! Men disse ord har dagens politikere glemt for mange, mange år siden- da de har hoppet til køys med kompisen Quisling alle som en!


Ankenes, 28.10.2014 Amund Garfors
Amund Garfors
 

Gå til Kulturhistorie og bevaring

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester