Nå er det kommet oss for ørene at vi har landsforrædere i regjeringen. Men det er ikke bare i AP. Hele veien er det gjennomsyret av "kreft." Fremmede makter styrer Fedrelandet, og disse personene vi snakker om skal til-snakkes, ikke fremsnakkes!!
Forumregler
Nå må det norske folk ta tak, kast stasi-spionene i kasjotten og få de dømt etter sine egne metoder.
KGB-avhopperen Vasilij Mitrokhin og den britiske historikeren Christopher Andrew lagde en bok om KGB i bl.a. Norge.
BmOnline » Lør Apr 28, 2012 4:06 pm
Kommunens saksbehandling i byggesaker, (Tenisk Etat)
Hvis der finnes noen som ønsker å bygge ut- eller nytt hus, uthus, garasje eller lign, så kommer resultatet fra kommunen der du søkte til å se forskjellig ut. Ut i fra om det er kommunen, personer ansatt i kommunen eller interne forhold som avgjør om du får lov eller ikke?
Saken i loven er slik, at alle skal få lov å bygge ut, det er altså et JA i slike saker over hele fjøla. Men der er et lovverk som skal følges, fordi en skal registrere dette og påse at det tekniske og praktiske som finnes for å ivareta interessen og intensjonen i loven er til stede ved et lovlig vedtak i byggesaker. Så i utganspunktet er dette en JA sak.
Når det så kommer til saksbehanlingen, om hvorfor det er blitt nei, da er det at man må se etter hva som taler imot.
Noen ganger hender det at en person er imot, nemlig rådmannen. Men han kan fort bli oversett av politikerne som ser noe annet. Og slik må det være. Og hele tiden må den/de som forvalter loven ha i bakhodet at man ikke skal legge byrder, men prøve å finne den best farbare vei i byggesaker. Og det uten å bryte loven.
Så da kan vi ta flere eksempler. De som bygger på egen mark, har da intet å frykte i forbindelse med fradeling etc.
Men så kommer det en mann som f.eks vil bygge ut til kommunen og forteller at han er eneeier og vil sette i gang. Ja dette er jo ikke uvanlig, men hva er det som er kommunens plikt i slike saker? Jo, de skal følge loven. Og da plikter saksbehandleren å ta frem fradelingslovens § 1,3 og ha den klar. For det er kommunens plikt i alle saker å sjekke om opplysningene som blir lagt fram er en realitet.
Fordi, kommer en lyst-løgner og forteller at han eier både ditt og datt, så kan jo ikke kommunen bare ta det for ”god fisk”, må vite. Men det gjorde altså ikke Hamarøy kommune. Og denne mannen var ikke i privat ærend, nei dette var i næringsveien, å bygge rorbuer for turister på strandlinjen som er strengt forbudt. Tenk dette gjorde kommunen, således stjal denne mannen fra fellesarealet til alle grunneierne i bygda og fikk bruksrett på noe som ikke hørte ham til. DET er grotesk, og det er helt utrolig. Hamarøy kommune har selv i brevs form forklart at de ble lurt. Men ennå har de ikke snudd i saken. Nå har denne tyven lagt kloakken ut i den fine vågen våres. Det er ikke til å tro.
Dette viser oss når ting blir gjort galt av de som skal følge forvaltningsloven og fradelingsloven ikke gjør det, så skal de slippe unna med sitt brotsverk, ja kommunens brotsverk blir plustelig en sedvane? Hvilken kommune kan være bekjent av slike saksbehandlere?
Hva er det vi har lensmann og fylkesmann for? Hvis ikke de klarer å gjøre sin plikt, hva skal vi andre da engste oss for? Vi kan da sannelig bygge ulovlig alle og enhver og ikke bry oss om noen lover? Det skal jo ikke være, gjøres forskjellsbehandling på folk, lensmann Finvik på Oppeid i Hamarøy? Han var så fin i telefonen overfor meg, og spurte meg hva han skulle gjøre? Er dette en lensmann for bygda verdig? Da satt jeg i bilen min på Bognes og ventet på at Virak skulle legge til kai, i 2003 da han ringte, spurte han meg om hva han skulle gjøre? Sannelig hadde jeg vært lensmann, så skulle han ikke vært arbeidsledig!
http://www.bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=3&t=296
Bjørgulf Mortensen
Sist flyttet til topp av BmOnline den Lør Apr 28, 2012 4:06 pm
-

BmOnline
- Admin
-
- Norsk er best: 0
-
Gå til Stasi- agentene i Regjeringene
Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester