Ulven angrep politikere!

Kommunene og Terra gambler med våre midler på børs.
Skal ikke staten sikre våre verdier?
Forumregler
Regjeringen innskrenker banktjenester i bankene. Nå kan du ikke sette inn penger når du selv vil, men når banken vil. De har også kommet med forslag om å avvikle banktjenester i posten. Tenk for noen nazi metoder vi nå begynner å få på "brødskiva".

Ulven angrep politikere!

UNREAD_POST Thorbjørn Andersen » Fre Des 06, 2013 3:39 pm

Ulven angrep politikere!

Så høydramatisk var det vel ikke. Men – overskriften satte kanskje en støkk i noen. (Jeg hadde nær sagt forhåpentlig - for nå må vi våkne!) Vi har sovet lenge, nå. Alt for lenge.
JEG velger derfor å tolke opptrinnet fra Alf Ulven (H) i Aremark som et forsøk – nettopp på å få satt fokus på et problem omkring budsjettpolitikken. I klartekst formulerte han det slik for kort tid tilbake: Hvorfor skal Kommunestyret vedta et budsjett hvis det ikke følges?
FORRETNINGSMANNEN var tydeligvis i kjempeform, og fortsatte: Hadde det skjedd i næringslivet ville ledelsen blitt irettesatt, men i Aremark aksepterer vi nå at det skjer uten at det får noen konsekvens. Hadde dette skjedd i en bedrift ville konsekvensen vært at styrelederen hadde fått sparken.
REAKSJON har jeg sett - nettopp fra en annen politiker. Kommer det flere, mon tro?
OVERSKRIFTEN førte ellers tankene til Alv Udda i romanen ”Sør i landet nord i sjøen”. Femsjøen – liggende mellom Aremark og Halden by - var riket til denne kjempen av et mannfolk. Han sloss. Også mot ulver.
TENK om en slik kar ble sluppet løs blant tidens ”ulver” - politikere og byråkrater. Hva så? Spørsmålet rettes til alle som fremdeles har litt fantasi.

Thorbjørn Andersen.
Halden.
Thorbjørn Andersen
 

Gå til Økonomi

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest