Se, jeg har laget noe nytt

Her kan det hende at du finner noen gode ord

Moderator: BmOnline

Forumregler
Bibelhenvisninger og salmeversj

Se, jeg har laget noe nytt

UNREAD_POST BmOnline » Lør Jan 09, 2016 9:48 am

Hva var det Herren hadde gjort?

Jo, Han hadde laget en ny pakt, fordi den gamle ikke lenger var holdbar da ingen kunne holde den og den var et forbilde på det som skulle komme, Guds Rike- den Nye Pakt i Sønnen.
Se, Han sendte Sin sønn for å hente hjem dem som Han før jordens grunnvoll ble lagt- hadde sett trodde- ved Sin forutvitenhet. Han visste om hvem som kom til å tro på Ham, derfor for at disse ikke skulle gå fortapt, sendte Han Sin Sønn, en Gjenløser, Sønnen og den Hellige Ånd for å frelse dem. Det var de utvalgte, sier Bibelen. De utvalgte er Abrahams ætt som Bibelen forteller om, ALLE dem som TROR i sitt hjerte at Jesus er Guds Sønn. Og ved Sønnen er også Ordet. (Gud)

Mange i dag vandrer ørkesløse omkring i forskjellige menigheter for å finne svaret. De finner det ikke, og Herren har sagt at det ikke finnes i noen organisasjon, bare i Ham. Matt 15,9.
Hører dere? IKKE i noen organisasjon, fordi det er UTENFOR porten til Herren. Skal dere legge ned deres offer, dvs be- så MÅ det IKKE bes innenfor disse VANTRO portene som dere nå befinner dere i, dvs organisasjonen, denominasjonen, fordi det er IKKE stedet hvor Herren har satt Sitt NAVN på!!

Ser dere dette? Hvilket navn ? Ikke pinsevennene sitt navn, ikke metodistenes navn, ikke katolikkenes navn, men på Herren Kristus Jesus er navnet på dørkarmen, Amen, Blodet på karmen er hva Herren ser etter- og Jeg vil gå eder forbi..

Ser dere- jeg fordømmer ingen individer eller personer, men ALT som heter døde systemer, ja synd, vantro er hva jeg fordømmer. Personene ber jeg for, Amen! At de må komme inn i Troen på Kristus Jesus, Amen!


"Så er det ingen fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus". Tenk det mine elskede, det finnes ikke surdeig og syret brød i Herren Jesus Kristus, Amen! Men det finnes det såvisst i sektene, kirkene de kaller denominasjoner.
Der er det satan har sin arbeidsplass- derfor MÅ du ikke tro på dem, sektene- ser dere? Fordi sektene ALDRI har hatt noe med det å gjøre. Har du ei sekt i ditt hjerte, eller ei død kirke av verden, så dør du åndelig. Hemmeligheten er at DU er personlig delaktig i Guds evangelium, ser du? Ikke sektenes surdeig- hør, hør! Derfor må vi passe oss for syret brød og "donald duck" som sektene har laget seg, dogmer og menneskeord- ser dere? Dere må få renset deres hjerter ved Troen på KUN Guds Ord- som setter deg fri, AMEN! Deretter gjør det ingenting at vi vandrer i sektene. Men VI må lese oss opp i Ordet og komme opp av "gjørmen" som sekterisme er, fordi DU kan ikke blande syret brød og surdeig, dvs løgner i Evangeliet. Noe som sektene gjør. Derfor denne meget viktige advarselen imot sektene. De finnes det mange av. Kan nevne noen, Pinsevennene, Jehovas Vitner, Katolikkene, Metodistene, Babtistene og Frelsesarmeen. Ja, der er ennu like mange som jeg ikke har nevnt. Alle disse har dette felles at de dikter noe selv og sier at de tror på det, ennå det er svart løgn. Og bare for å vise dere et eksempel så kan jeg fortelle dere at Jehovas vitner har tatt bort Herren, og satt inn Jehova over alt i det de har en egen bok, som jeg ALDRI vil kalle en Bibel- ser dere. Mørket knuger dem. Huff og huff!! Dette er hva organisering fører til etter 3 år.

Fordi mange er så opptatte av at du må være "her", nei vi har det rett, du må være "her" osv.
Men alle tar feil, ingen organisasjon kan frelse deg, bare Hans Hellige navn, Jesus Kristus- vår Herre og Mester. Han HAR ALDRI talt til noen organisasjon, og vil ALDRI gjøre det- fordi HAN er den samme i går og i dag og for evig! Heb 13,8. Kun til Sine Profeter og i dag- igjennom Sin Sønn.

Merk dere at organisasjonene samler penger i laden, de samler penger. Merk dere det, alle kirkene samler penger, den første du blir godt kjent med i dagens kirkerom, jo det er "pavepungen" eller svovelpungen som er det rette ordet. Herren sier at det er en vederstyggelighet. "Mitt folk, kom ut av henne så dere ikke gjør hennes synder og får del i hennes plager"; sier Herren i Joh Åp. 18. Det er sjøgen i Babylon. Alle bord er fulle av vemmelig spy, sier Herren om Kirkene i den siste kirketidsalder Laodikea.

I Paulus 1. brev til Kor. Kap 1 vers 10 kan vi lese om en advarsel mot spittelse. og videre vers 11, 12, 13, 14, 15, 16 0g 17. som er en oppfordring om at det er Herren- og bare Han som har æren. Og at vi ikke skal forkynne med visdomsord, kan vi lese mer om i vers. 18.
I vers 27 ; "Men Gud har utvalgt den uforstandige i verden, for å gjøre de vise forfjamset, og Gud har utvalgt de svake i verden for å gjøre det som er mektig- forfjamset.

Så kan dere lese versj 30 som viser hele hemmeligheten: Men det er av Ham at dere er i Kristus Jesus, Han som av Gud er gjort til visdom for oss og rettferdighet og helliggjørelse og forløsning - 31 for at, som det står skrevet;"Den som roser seg la han rose seg i Herren".

BmOnline


Sist flyttet til topp av BmOnline den Lør Jan 09, 2016 9:48 am
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til Bibelhenvisninger

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron