Til alle redaktører, alle med redaktøransvar

Media i Norge formidler for det meste løgn og bedrag til det norske folk. Dem er bekjent av å formidle brød og sirkus. Både i aviser og speiselt i TV. Og denne rollen er de meget bekvemme med?
NRK er steingal med Tv2 hakk i hælene!

Den røde og blå aksen i politikk har nå blitt så like som to dråper vann- og der finnes IKKE noe forskjell på dem, akkurat det samme har skjedd hos pressen. Ingen forskjell på dem. De lyver alle så de tror på det selv.
Avisene får således betalt 12 milliarder kroner pr år- for å sove på jobben, noe de har gjort glatt siden statskuppet den 10. januar, 1940.
viewtopic.php?f=43&t=3292
Forumregler
Drapsforsøket på William Nyggard må få høyere prioritet og oppklares, ja like stor oppmerksomhet som Nokas ranet.

Til alle redaktører, alle med redaktøransvar

UNREAD_POST Mona Wikøren » Ons Apr 24, 2024 8:06 am

Mona Wikøren
13. april kl. 16:28

Til alle redaktører, alle med redaktøransvar og alle journalister i hele Norge. Dere har nå følgende valg:
ENTEN TAR DERE ANSVAR, ELLERS BLIR DERE HOLDT ANSVARLIG.
Det er ingen trussel. Det er et løfte.
De som IKKE tar ansvar, kommer jeg, personlig, til å sørge for at blir holdt ansvarlig. Det gjør jeg med innbyggerne i ryggen, på følgende måte:
Dere blir politianmeldt og holdt ansvarlig i massesøksmål, med krav om straffansvar, for aktiv deltakelse til følgende:
FOLKEMORD/GENOCIDE/FORBRYTELSER MOT MENNESKEHETEN: For aktiv deltakelse i forbrytelser mot menneskeheten. Genocide/folkemord/forbrytelsene mot menneskeheten er mangefasettet og blir utdypet etter hvert. I denne omgang nøyer jeg meg med å peke på det faktum at Covid-19 er et laboratorieskapt, patentert virus som ble utviklet som ett biologisk våpen som en del av en plan for å utslette menneskeheten.
PEDOFILI/MENNESKEHANDEL/SLAVERI/TORTUR/KANNIBALISME/NARKOTIKAHANDEL/SATANISKE RITUALER/FRIMURERI: For aktiv deltakelse i spredning av propaganda som har ført innbyggerne bak lyset slik at de ikke har hatt mulighet til å ta informerte beslutninger om hva de har spist, hva de har drukket, hva de har pustet inn, latt seg injisere med, smurt og påført kroppene sine med, utvortes og innvortes, samt hva de har konsumert mentalt – med de konsekvensene det har for dem selv, medmenneskene de har ansvar for og ofrene underveis i næringskjeden «den enes død, er den andres brød».
SPREDNING AV PROPAGANDA: Massemediene, inkludert statskanalen NRK, er eid og kontrollert av de samme familiene som også eier for eksempel Pfizer, Moderna, Big Pharma for øvrig, samt firmaer som produserer alle andre typer kjemiske og konvensjonelle våpen til formell og sivil krigføring. Massemediene har ukritisk spredd propaganda på vegne av disse aktørene og bærer således medansvar for alle menneskeliv som er gått tapt, samt all menneskelig lidelse som er blitt påført innbyggerne som følge av dette.
TERRORTRUSLER OG KRIGSHANDLINGER: Målet har helliget middelet for massemediene etter splitt- og hersk-prinsippet. Frykt er et middel som er brukt aktivt for å kontrollere massene til å adlyde ordrer slik at massene har latt seg injisere av det biologiske våpenet som er kamuflert som «vaksiner».
Befolkningen er blitt truet på ulike måter for å nå målet om folkemord. Her er noen eksempler:
- Trussel om å miste jobben.
- Trussel om innskrenket bevegelsesfrihet.
- Trussel om å miste bevilgninger/status opparbeidet gjennom utdannelse og jobberfaring.
TORTUR: Isolasjon er tortur. Mennesker er ikke skapt for å leve i isolasjon. Mennesker som isoleres blir lett offer for ytterligere hjernevasking fordi de har få/ingen å diskutere med. Da Norge ble stengt ned, ble hele befolkningen isolert i sine hjem hvor de ble foret med trusselpropaganda.
Øvrige former for tortur og forbrytelser mot menneskeheten er i korte trekk nevnt over.
LANDSSVIK/ANGIVERI: Massemediene har deltatt aktivt, og har i tillegg oppfordret befolkningen til å ta aktivt del i angiveri og til å henge ut innbyggere (motstandsbevegelsen), som sto i mot presset, i offentlig gapestokk på sine publiseringsflater.
KORRUPSJON: Massemediene, inkludert statskanalen NRK, er eid av de samme selskapene som produserer alle typer våpen som brukes til psykisk og fysisk krigføring mot befolkningen. Disse selskapene er også annonsører i massemediene. Det betyr at massemediene tjener penger på å spre krigspropaganda – uten å opplyse befolkningen om dette.
Konsekvensen er at innbyggerne ikke er blitt gitt nødvendig informasjon for å ta informerte beslutninger når de har tatt forbrukervalg for å handle mat, medisiner, klær og så videre.
Dette er korrupsjon.
Punktene over gjelder, som allerede nevnt, ikke bare Covid-19, men alle menneskeskapte virus, samt alle andre, øvrige krigshandlinger og forbrytelser mot menneskeheten. Dokumentasjon finner dere på mine profiler i min avis (inkludert i kildehenvisningene) i sosiale medier, i sosiale medier ellers og i et vell av offentlige kilder.
Anmeldelsen og søksmålet vil bli utvidet, spesifisert og dokumentert etter hvert som sannheten kommer til overflaten.
Anmeldelsen og søksmålet vil omfatte alle medlemmer av Norsk Redaktørforening, Norsk Journalistlag, Faktisk.no, Norsk Rikskringkasting og deres medlemsorganisasjoner, alle andre, øvrige korporasjonsbedrifter, Mediebedriftenes Landsforening, Stiftelsen for en kritisk og undersøkende presse, Institutt for Journalistikk, akademia som utdanner journalister m.fl.
I kveld er planen at hundrevis av journalister skal sette seg rundt festbordet for å feire seg selv og kollegaer når utdelingen av årets SKUP-pris etter planen skal finne sted på konferansehotellet i Tønsberg. SKUP står for Stiftelsen for en kritisk og undersøkende presse.
Mange av mine tidligere kollegaer har fått med seg at jeg flere ganger har skrevet at årets SKUP er avlyst. Det er nok mange som har stusset ved denne påstanden, for arrangementet finner jo sted. Så hvordan kan jeg påstå noe slikt?
Saken er den at det må forstås både metaforisk og reelt. For nå har dere ETT valg. Denne oppfordringen blir ikke bare publisert i mine profiler i sosiale medier og i min nettavis winkelnews.substack.com. Den blir også publisert på arrangementets egne sider i sosiale medier med tagging for å dokumentere at beskjeden er levert. Den blir også sendt til SKUPs styre og jury.
Den entydige beskjeden er følgende:
Det du/dere gjorde i går, definerer dere ikke nødvendigvis i dag og i morgen.
MEN: Dersom DU setter deg ved festbordet i kveld, etter å ha lest, hørt om eller diskutert denne oppfordringen, så har du brukt din frie vilje til å sette deg til bordet MED BLOD PÅ HENDENE.
ALTERNATIVT: Du kan bruke din frie vilje til å skrive en kort beskjed til sjefen om at du sier opp jobben din (dokumentasjon er HELT avgjørende for om du bli omfattet av anmeldelsen og søksmålet eller ikke), en kort beskjed til fagforeningen om at du melder deg ut, før du pakker sammen, drar hjem og vasker blodet av hendene ved å gjøre det som kreves.
Valget er DITT!
ALLE ANDRE:
Dette valget gjelder samtlige ansatte og medlemmer av de korporasjonene og institusjonene som er nevnt over, m.fl.
Deres valg er følgende:
Hvis du er på jobb: Du skriver en kort beskjed til sjefen om at du sier opp jobben din (dokumentasjon er HELT avgjørende for om du bli omfattet av anmeldelsen og søksmålet eller ikke), en kort melding til fagforeningen om at du melder deg ut, før du pakker sammen, drar hjem og vasker blodet av hendene ved å gjøre det som kreves.
Hvis du har fri: Du skriver en kort beskjed til sjefen om at du sier opp jobben din (dokumentasjon er HELT avgjørende for om du bli omfattet av anmeldelsen og søksmålet eller ikke), en kort melding til fagforeningen om at du melder deg ut, før du vasker blodet av hendene ved å gjøre det som kreves.
Dere har fremdeles mulighet til å gå kjapt gjennom all den dokumentasjonen jeg og innbyggerne har delt i sosiale medier. Det er bare å søke på #genocide, #folkemord, #covid19 og alle andre stikkord dere finner over.
ÅRETS SKUP ER AVLYST:
Dere begynner kanskje å forstå hva jeg mener med at årets SKUP er avlyst, men nå skal jeg for sikkerhets skyld servere det ytterligere – med t-skje:
Greia er at mye av det jeg skriver selv må forstås som metaforer. Jeg er gonzo-journalist. Gonzojournalistikk er en egen sjanger som handler om systemkritikk.
Jeg har utviklet min egen gren innen denne sjangeren. Mitt, personlige særpreg har mange av dere etter hvert blitt kjent med. Jeg låner virkemidler fra musikk, kunst, kultur og litteratur for å formidle mine budskap for eksempel metaforer og allegorier, samt at jeg videreutvikler andre kunstneres åndsverk.
Årsaken til dette er at jeg lærte tidlig at når ytringsfriheten er begrenset, er det smart å se til kunsten fordi den er fri. Mannen med bart var opptatt av å isolere kunstnerne og politisk opposisjonelle under andre verdenskrig! Det er selvsagt en grunn til akkurat det.
Mange av dere har kanskje lagt merke til at jeg bruker g-nøkkelen, noter og symboler når jeg siterer musikkartisters tekster. Jeg har blitt topptilhenger, uten anstrengelse, hos en rekke artister som har millioner av følgere på sine profesjonelle Facebook-sider. Hvordan kan det ha seg at JEG klarer å skille meg såpass ut at artistene legger merke til meg og gir meg denne anerkjennelsen? Kan det være fordi de skjønner at jeg faktisk forstår budskapet deres?
Det er nemlig det som er min nøkkel. Jeg oppfatter sannhetsfragmentene og systemkritikken og sender ekko tilbake. Kunstnerne har ufattelig mange tilhengere som poster kommentarer. Det ville vært en umulig oppgave for artistene å lese og svare på alle kommentarene. Likevel klarer jeg, uten unntak, å fange deres oppmerksomhet.
Tilfeldig? Neppe!
Underveis har jeg selvsagt vært forberedt på å bli hånet, latterliggjort og utstøtt av mine journalistkollegaer – noe som også har skjedd.
Likevel: Jeg kunne ikke brydd meg mindre! SANNHETEN er MYE viktigere enn motstanden jeg møter.
Til alle journalistkollegaer som føler seg krenket og/eller ler høyt: Husk deres egne etikk-plakater hvor det uttrykkelig er formulert at det er «pressens plikt å sette et kritisk søkelys på hvordan mediene selv fyller sin samfunnsrolle.»
Her har norsk presse, som verdenspressen for øvrig, sviktet fundamentalt. Det er ikke en påstand. Det er et faktum. Konsekvensene av det er så enormt at det er vanskelig å ta inn. Det kommer alle til å forstå i tiden som kommer.
Samtidig er det viktig for meg å understreke at jeg har stor respekt for journalistkollegaer fra hele landet. De aller fleste er hardtarbeidende medmennesker som jobber mye mer enn de får betalt for. Er man journalist i et lokalsamfunn, opplever man til stadighet å bli stoppet av medmennesker som vil tipse om smått og stort. Noen tips gis uten noen bakenforliggende motiv. Andre har en klar agenda bak tipset. Det kan for eksempel være økonomisk eller personlig vinning som er motivasjonen.
Uansett: Journalist er ikke noen man er kun når man er på jobb. Jeg tror jeg har mine ord i behold når jeg sier at det er en livsstil som vokser ut fra et brennende engasjement om å søke sannhet. Om å være vaktbikkje.
Jeg legger ikke skjul på at det gjør vondt å skrive dette. Jeg kjenner mange av dere godt, og vi deler mange gode minner sammen. Det endrer imidlertid ikke realitetene, nemlig at alle av oss bærer et personlig ansvar for våre tanker, ord og gjerninger. Det gjelder uansett om du står meg nær, er en fjern bekjent eller jeg aldri har truffet deg før.
De aller fleste av dere er gode mennesker som har utøvd yrket med gode intensjoner. Samtidig er det også helt på det rene at det finnes råtne egg i denne kurven.
Husk derfor på at det er forskjell på ubevisst og bevisst deltakelse. DU tar aktive valg HVER dag. Ubevisst eller bevisst.
Det er også viktig for meg å understreke at jeg IKKE er BEDRE enn deg. Den eneste forskjellen er at jeg har tatt, og tar fortsatt, ansvar for det jeg bragte til bords selv ved å gjøre det som kreves. Koste hva det koste vil.
Det er DET VALGET som definerer hvem jeg er i dag.
DU har nøyaktig den samme muligheten til å velge for deg selv. Hvem er du i dag og i morgen?
Faktum er at massemedia har sviktet på det aller mest elementære: Follow the money.
Og det har FATALE konsekvenser – enten du vil vedgå det eller ei.
Det er bevist, utover enhver tvil, at ansatte i massemediene, med redaktørene og alle med redaktøransvar, i spissen, HAR blod på hendene!
Nå VET du det og er fullt ut bevisst over konsekvensene over det valget du tar I DAG.
Kort oppsummert: SKUP ER avlyst. Kalddusjen starter nå, fortsetter i morgen og mandag blir preget av en hangover fra helvete.
Det er ingen trussel. Det er et løfte.
Jeg gir deg OGSÅ et løfte om å hjelpe deg, HELT GRATIS, over kneika dersom du bare tar deg sammen, reiser deg, vasker hendene dine og TAR ANSVAR ved å feie for din egen dør og gjør det som kreves.
Jeg elsker deg, nemlig. Betingelsesløst. Vi klarer dette, SAMMEN.
Betingelsesløs kjærlighet kan nemlig verken kjøpes eller selges.
SKUP - Stiftelsen for en Kritisk og Undersøkende Presse Mediebedriftene - MBL Norsk Redaktørforening Norsk Journalistlag Journalisten IJ Institutt for journalistikk Faktisk NRK Landslaget for lokalaviser - LLA #stiftelsenforenkritiskogundersøkendepresse
Mona Wikøren
 

Gå til Media løgnhalsene

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester