Knut Borge fikk sparken i NRK i ei tekstmelding

Media i Norge formidler for det meste løgn og bedrag til det norske folk. Dem er bekjent av å formidle brød og sirkus. Både i aviser og speiselt i TV. Og denne rollen er de meget bekvemme med?

Den røde og blå aksen i politikk har nå blitt så like som to dråper vann- og der finnes IKKE noe forskjell på dem, akkurat det samme har skjedd hos pressen. Ingen forskjell på dem. De lyver alle så de tror på det selv.
Avisene får således betalt 12 milliarder kroner pr år- for å sove på jobben, noe de har gjort glatt siden statskuppet den 10. januar, 1940.
viewtopic.php?f=43&t=3292
Forumregler
Drapsforsøket på William Nyggard må få høyere prioritet og oppklares, ja like stor oppmerksomhet som Nokas ranet.

Knut Borge fikk sparken i NRK i ei tekstmelding

UNREAD_POST Papa Oscar » Tir Jun 23, 2015 9:04 pm

NRK-profil Knut Borge (63) hevder han fikk sparken fra «20 spørsmål» i en tekstmelding på mobilen.
Vil du savne Knut Borge i «20 spørsmål»?
Ja, ingen kan erstatte han!
83%

Nei, det var på tide med en ny programleder.
17%

Antall stemmer: 16 475

I dagens Her og Nå forteller Borge at han er svært lei seg for at han ikke lenger skal lede radioprogrammet «20 spørsmål». Han reagerer dessuten sterkt på at han opplever at han fikk sparken gjennom en sms.

Det var i oktober i fjor at Borge fikk sms-en fra underholdningsredaktør Charlo Halvorsen hvor det skal ha stått at NRK «måtte gjøre noen grep» og at det kom til å gå utover hans jobb. Til VG forteller programlederen at det fortsatt er et sårt tema.

- Jeg er fryktelig lei meg. Selv om jeg har visst om dette lenge synes jeg det er sørgelig at det skulle få en sånn utgang. Jeg visste at jeg ikke kunne være «20 spørsmål»-programleder for evig og alltid, men jeg hadde håpet at vi skulle unngå en slik slutt, sier Borge.
FORNØYD MED BORGE: Underholdningsredaktør i NRK Charloe Halvorsen mener Knut Borge har gjort en god jobb, men ville likevel bytte han ut med Trond-Viggo Torgersen. Foto: Helge Mikalsen / VG
FORNØYD MED BORGE: Underholdningsredaktør i NRK Charloe Halvorsen mener Knut Borge har gjort en god jobb, men ville likevel bytte han ut med Trond-Viggo Torgersen. Foto: Helge Mikalsen / VG

Vil ha forklaring
Borge har vært programleder for «20 spørsmål» i åtte år. Programmet går på radiokanalen P1, men har siden 2006 også blitt vist på TV. Fra og med august er Borge erstattet av Trond-Viggo Torgersen, uten at han kan forstå hvorfor han har mistet jobben.

- Jeg har bedt om en forklaring, men føler ikke jeg har fått noe som helst. Det eneste NRK sier er at de måtte ta noen grep, og det holder ikke. Jeg føler meg satt på sidelinjen og dårlig behandlet. Jeg har ikke blitt behandlet etter fortjeneste, sier Borge og legger til:

- Dette betydde utrolig mye for meg og hvis de synes jeg gjorde en dårlig jobb, kunne de bare sagt det til meg.

Ble oppringt
Etter at saken sto på trykk ble Borge kontaktet av underholdningsredaktør i NRK Charlo Halvorsen på telefon. Han ville gi Borge en oppklaring i saken.

- Jeg forsto det som om han beklaget, men jeg vet fortsatt ikke hvorfor jeg fikk sparken, sier Borge.

Underholdningsredaktør Halvorsen mener på sin side at sms-en kun var en innkalling til et møte på hans kontor. Borge bekrefter at møtet fant sted like etter at sms-en ble sendt.

- Jeg ringte ikke for å beklage meldingen, men for å oppklare i eventuelle misforståelser. Jeg mener at det må være greit å innkalle til et møte på en tekstmelding. Hvis Knut opplevde det som ubehagelig var det aldri meningen, sier Halvorsen.

Borge føler imidlertid ikke at han har fått klarhet i alle spørsmålene.

- Seertall og lyttertall har jo vært enestående bra, så jeg forstår ikke dette. Jeg skjønner helt enkelt ikke hvorfor disse grepene måtte tas - jeg har aldri hørt noe annet enn at jeg har utført jobben min bra, sier Borge.

- Åtte år er lenge
Charlo Halvorsen understreker at han er strålende fornøyd med jobben Borge har gjort som «20 spørsmål»-programleder.

- Hvorfor måtte Knut Borge slutte?

- Jeg har sagt det samme til han som til alle andre: Nå og da gjør vi endringer knyttet til fornyelser på både TV og radio i NRK. Åtte år som programleder er ganske lenge, og for å vitalisere programmene våre må vi noen ganger bytte ut programlederne. Det handler ikke om at vedkommende har gjort en dårlig jobb, sier han.

Knut Borge har vært frilanser i NRK siden 1973, og vært programleder for P1-programmet «20 spørsmål» de siste åtte årene. Han kommer til å fortsette å jobbe med NRK-programmene «Studio Sokrates» og «Bluesasylet».

http://www.vg.no/rampelys/knut-borge-kn ... /10060521/
Papa Oscar
 

Gå til Media

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron