Farvel Amnesty. (sol debatt)

Menneskerettigheter bare et skalkeskjul?

Moderator: BmOnline

Farvel Amnesty. (sol debatt)

UNREAD_POST BmOnline » Man Mar 16, 2009 3:35 pm

Opp gjennom hele barndommen og ungdommen var jeg medlem av Amnesty, fordi jeg var hellig overbevist om at organisasjonen kjempet for interessene til samvittighetsfanger verden over og for folk som opplever justismord. (I begynnelsen var jeg riktignok kollektivt innmeldt gjennom en kristen ungdomsgruppe jeg var med i. Senere ble jeg medlem ut fra egen overbevisning.)

I går meldte jeg med ut av Amnesty - etter nesten 30 års medlemskap.

Hvorfor? Grunnen er at Amnesty Norge stadig oftere lar seg bruke i det som bare kan kalles vulgær og hatefull propaganda mot menn. Se f.eks. på bildet i denne kampanjen:

http://www.amnesty.no/web.nsf/pages/kvi ... ermannesak

Mannen med det forvrengte ansiktet minner meg om nazistenes fremstilling av jøder på 30-tallet. Dette er en skam, Amnesty!

Verden er full av samvittighetsfanger og mennesker som råtner opp i fengsel uten å ha gjort noe annet enn å benytte seg av ytringsfriheten sin - både kvinner og menn. Så hvorfor skal jeg være med på å finansiere en usaklig og fullstendig sykelig hetsing av menn som gruppe? Ville det ikke være viktigere å arbeide for at USA skal slutte å dømme barn til fengsel på livstid og internere hele 2 prosent av befolkningen i fengsel, eller at regjeringen i Sudan skal slutte å massakrere kristne?

Men Amnesty Norge kjenner nesten bare ett tema: voldtekt mot norske kvinner. Amnestys ønske ser ut til å være at flest mulig menn skal sendes i fengsel for voldtekt, uansett om disse mennene er skyldige eller ikke. Organisasjonen kunne ha valgt å initiere en seriøs debatt om dette temaet her i Norge, men velger heller å hyle i kor med OTTAR og andre ekstreme grupper, som faktisk går inn for at alle menn bør kastreres!

Amnesty kunne ha lyttet til folk som selv har arbeidet i politiet og sett hvor vanlig det faktisk er at kvinner leverer falske anmeldelser. I en sjeldent saklig kronikk fra 2007 forklarer politiadvokat Thomas Utne Pedersen hvor komplisert denne problemstillingen er:

I sum maler kritikken et bilde av en virkelighet der rundt 8 av 10 voldtektsforbrytere går fri – i hovedsak på grunn av politiets dårlige etterforskning. Dette er en skjev, forenklet og unyansert framstilling av et komplisert saksfelt...

Kvinne overfalt på åpen gate og dratt inn i et smau hvor hun skal ha blitt voldtatt. Saken får stor medieomtale. Tekniske undersøkelser viser at det umulig kan ha skjedd en voldtekt i dette smauet.

Jente hevder seg voldtatt bak en bensinstasjon – navngitt gjerningsmann. Det er videoovervåking på stedet, men redigering vil ta noe tid. For å sikre spor blir antatt gjerningsmann på undertegnedes ordre pågrepet og satt i arrest. Det blir tatt avskraping fra penis med tanke på sikring av epitel (DNA) fra jenta. Videoen blir satt sammen og viser at partene var bak stasjonen i noen sekunder og at jentas forklaring om hva som har skjedd umulig kan stemme. Det viser seg at anmeldelsen var falsk, bakgrunnen skal ha vært en krangel om manglende invitasjon/transport til en fest.

Eksemplene er ikke atypiske... De bevisst falske anmeldelsene har flere ganger vist seg å ha sitt utspring i krangler med kjæreste eller for å dekke over utroskap... Det er min påstand at den høye henleggelsesprosenten sjeldnere skyldes dårlig politiarbeid enn at saken faktisk skal henlegges basert på det faktum godt etterforskningsarbeid har frambrakt...

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/12/15/521293.html

Skrevet Av
mor og ektefelle
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2605
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Farvel Amnesty.

UNREAD_POST BmOnline » Man Mar 16, 2009 3:39 pm

Ja, i sannhet en grusom oppdagelse for deg.

Jeg ville bare si at jeg har blitt utsatt for akkurat et slikt kvinnfolk som du her nevner.

Det er bare utrolig at politiet lar seg bruke av hysteriske kvinnfolk som heller skulle vært lagt inn på en institusjon- som en fare for egen og andres sikkerhet.


BmOnline
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2605
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Farvel Amnesty. (sol debatt)

UNREAD_POST Øystein Østgaard » Man Mar 07, 2016 7:48 pm

Øistein Østgaard
5 min ·

Norske politijurister er bedragere og tror at de kan gå på vannet...

En bekjent av meg ble for to og et halvt år siden fratatt sine gamle arvede våpen av en lensmann i en liten kommune i Rogaland. Den muntlige begrunnelsen til lensmannen var at han mente at min venn var mentalt ustabil og at det var kommet flere bekymringsmeldinger på ham. Bl.a. at han hadde tatt bilder med sitt kamera i en spesiell vinkel og at han hadde drukket øl på 17 Mai og at han hadde snakket med noen skoleungdommer som han tilfeldigvis traff på sin vei etter skoletid mens de hadde sittet på et bortgjemt sted og drukket øl..

Dermed hadde sladderen og ryktene i den lille Rogalandskommunen begynt å gå uten at min venn ante hva som foregikk og uten at han hadde fått vite hva bekymringsmeldingene gikk ut på..

Nå har det seg slik at min venn er svært godt utdannet og ressursterk og at han bl.a. har jobbet som lærervikar i denne kommunen og også vært ansatt som en svært populær bibliotekar, samtidig som han ett år også var kommunens største private skatteyter som følge av et større eiendomssalg her på Jessheim. Dessverre har min venn også et lite alkoholproblem, men ikke større enn at han kontrollerer det og aldri slik at han opptrer offentlig beruset. Han har heller aldri vært voldelig og har heller aldri truet noen. Tvert imot er han svært snill og har også blitt utnyttet for dette. Han var også en svært aktv friluftsmann da han bodde i denne lille kommunen og han fikk oppgaver med å lage og merke turstier osv.
Han bygde også nytt hus til seg og samboeren og datteren uten å ta opp lån.

Men da ryktene hadde nådd sitt toppnivå så lot den lokale lensmannen alle motforestillinger fare og tok med seg alle våpnene til min venn, som var snill og ikke ville motsette seg lensmannens vilje. Han brukte jo heller ikke våpnene på den tiden..
Men han fikk aldri noen skriftlig juridisk begrunnelse for beslaget. Noe han i ettertid har angret på og forsøkt å få fra denne lensmannen.

I mellomtiden har et samlivsbrudd vært resultatet for min venn etter at ryktene i bygda hadde splittet ham og samboeren og han flyttet ut av huset han bygde til henne og datteren. Det har vært en svært tung tid for ham.

Og nå har lensmannen i over et halvt år forsøkt å unngå å forklare overfor min venn og hans dyktige advokat hva som var årsaken til våpenbeslaget for over to år siden, men har nå fått kniven på strupen og har febrilsk kontaktet en politijurist for å komme seg ut av klemma som han selv har satt seg i. Nemlig å beslaglegge private våpen uten gyldig juridisk grunn annet enn bygdesladder...

Og så greier ikke denne politijuristen å gjøre noe annet enn å gjenta gammelt sladder og i tillegg legger han til grunn for våpenbeslaget for over to år siden at min venn på nyåret nå i 2016 la seg frivillig inn på en klinikk for å bli kvitt sitt lille alkoholproblem, selv om alle forstår at dette umulig kan ha vært en begrunnelse dengang for over to år siden!

Politiets jurist er m.a.o. gal og utilregnelig som kan bruke en slik begrunnelse for å forsøke å få lensmannen ut av den juridiske klemma han selv har satt seg i !
Politijuristen har altså ikke etterforsket saken slik han skulle og har heller ikke snakket med min venn før han skriver en slik vannvittig konklusjon!

Men dette faller helt inn i det bildet av norske politijurister som de reneste bedragere som flere har beskrevet og også har fått ødelagt livet sitt av..

Norge er en mafiastat.

"Hovedoppgaven er å være etterforskningsleder, ha ansvar for straffesaker og føre straffesaker for tingrett og lagmannsrett. Det er politijuristen som vurderer om en sak skal tas til retten eller ikke. Politijurister er ledere, og deres avgjørelser kan ikke overprøves av andre i politiet."

Kommentar bmo:
Helt enig med deg i dette Øystein!
Øystein Østgaard
 


Gå til Farvel Amnesty

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron