Stjal baby og barnevogn

Amerikanerne ville lære muslimene å pisse beint, se hva som nå skjer der borte i "bombekrateret"!

Stjal baby og barnevogn

UNREAD_POST Gertrud » Søn Nov 20, 2016 8:31 am

Stjal baby og barnevogn

Chokeret mor jagtede bortfører til bus i Viby

AF ANETTE GUNDLACH i Roskilde Avis

Politiet
Roskilde Avis har kontaktet politiet for at få en kommentar på sagen.
Ved redaktionen deadline havde redaktionen stadig ikke fået svar.



Jeanette Hansen fik kidnappet sin baby, da hun var på indkøbstur i Viby lørdag 5. november omkring kl. 13.30.
Heldigvis opdagede hun hurtigt bortførelsen og jagtede gerningsmanden til Viby Station, hvor han ville tage bus 215 mod Avnstrup, der netop svingede ind, da Jeanette Hansen kom løbende.
Nu sidder hun chokeret tilbage og overvejer, hvad der ville være sket, hvis hun var kommet et minut senere og ikke havde opdaget kidnapningen i tide.


Politiet anser sagen som et mislykket tyveri af en barnevogn, men det er Jeanette Hansen slet ikke enig i. Det var en bortførelse.
Onsdag henviste lægen hende til en krisepsykolog, da hun stadig er i choktilstand. Psykologen tog hende akut ind samme aften.
Jeanette føler nu, hun ikke kan komme videre, fordi bortføreren stadig går fri. Hun tør ikke længere stille vognen fra sig, og hun vil gerne advare andre mødre imod at gøre det samme. Og så vil hun gerne tages alvorligt af politiet.



Bortførelsen
Da bortførelsen skete, var Jeanette Hansen inde i en af de små butikker i Viby med sit treårige barn, mens hun efterlod den seks måneder gamle baby sovende i barnevognen lige udenfor.
Hun er, som hun selv siger, en pylremor. Derfor havde hun lagt babyalarmen i barnevognen, så hun kunne følge med i om lillemanden vågnede.
Efter et stykke tid hørte hun stemmer gennem alarmen og kikkede ud ad ruden.
Skrækslagen ser hun, at pladsen, hvor barnevognen stod, er væk. Hun løber ud og spejder panisk i alle retninger.
På stationen ser hun lidt af noget, der kunne minde om et barnevognsstyr.
Hun styrter af sted og begynder at råbe, da hun ser, at det virkelig er hendes barnevogn og lille søn, der står på stationen uden hende. Omringet af tre personer, der tydeligvis venter på bus 215, der skal i retning mod Avnstrup.
- Den omkring 25-årige står bare der og glor mig koldt ind i ansigtet uden at bevæge sig, siger Jeanette fortørnet.
Hun skynder sig tilbage til butikken og ringer til politiet, der lover at komme i løbet af en times tid.
Da de ankommer, tager de DNA på barnebarnevognen og hører ind til, hvad der er sket.
- De ringer til deres chef og lover mig at komme igen om mandagen for at tale med folkene i butikkerne, så de kan finde frem til gerningsmanden.

Ingen spor af politi


Tirsdag finder Jeanette ud af, at politiet endnu ikke har taget kontakt til butikkerne.
Hun opsøger selv butiksejerne og sporer sig frem til videovervågning ved stationen, hvor man tydeligt kan se, manden stikke af med barnevognen. Hun beder om, at videoen ikke bliver slettet, men overgivet til politiet, når ordensmagten beder om den.

På videoen kan man se, at manden går hen til barnevognen, binder sit snørebånd, rejser sig og snupper vognen, hvorefter han hurtigt forsvinder.
Jeanette ringer tirsdag aften til politiet og fortæller, at gerningsmanden er på video. Manden på alarmcentralen lover at give beskeden videre til betjenten, der har sagen.

Dagen efter finder hun ud af, at beskeden ikke er gået videre.
Hun ringer til busfirmaet, der forsikrer, at de har overvågning i bussen, men at den bliver slettet på femtedagen. Kæresten sikrer sig, at den ikke bliver slettet, så politiet kan få fat i den. Han håber på, at man kan se kidnapperens ansigt på skærmen.

Jeanette Hansen har forhørt sig hos politiet, om hun får besked, hvis de fanger bortføreren.
- Det gør jeg kun, hvis den havner i retten. Det er meget frustrerende. Jeg føler mig utryg og tør slet ikke stille mit barn fra mig, siger Jeanette.

Der skete jo ingenting

Hun har fortalt politiet, at det er vigtigt for hende at få sagen afsluttet, og at hun har været til psykolog, fordi hun er i choktilstand.
- Politiet siger, at der ikke skete noget. Men det gjorde der. Mit barn blev bortført, siger Jeanette Hansen og fortsætter:

- Det er kun fordi, jeg var hurtig, at jeg fik min baby igen.
Hvad var der sket, hvis de havde taget ham med sig, spørger hun hele tiden sig selv.
Moren til to har fået at vide, at man på Avnstrup ikke mener, at der er nogen af asylansøgerne her, der har behov for at stjæle en barnevogn, da de får stillet barnevogne gratis til rådighed.
- Jeg er rystet over bortførelsen og også over politiet. Jeg har altid troet, man kunne stole på dem.
- Jeg forstår ikke, at vi skal gøre politiets arbejde. Hvis vi ikke havde været opsøgende, var videoerne blevet slettet, siger Jeanette Hansen.
Roskilde Avis har ændret Jeanette Hansens navn, fordi hun føler sig utryg.


ag@roskildeavis.dk
Publiceret: 16. November 2016


- - - - - - - - - - - -


Roskilde Avis skrev om kidnapningen i den seneste udgave.

Politiet undersøger baby-kidnapning


AF ANETTE GUNDLACH i Roskilde Avis


Politiet undersøger sagen om kidnapningen af barn og barnevogn i Viby, som man kunne læse om i Roskilde Avis midtugeudgave. Her kunne man læse, at moderen, Jeanette Hansen, var frustreret over, at politiet, efter hendes mening, ikke tog sagen alvorligt.
Derfor sørgede hun selv for, at overvågningsbånd fra to forskellige steder ikke blev slettet efter fem dage, sådan som man plejer.
I en mail til Roskilde Avis fra politiet står der:
“Politiet er stadig i gang med efterforskningen. Der er sikret DNA, og vi er i gang med at indhente videoovervågning.
Der er således ikke tale om, at efterforskningen er stoppet.
Af hensyn til efterforskningen vil vi ikke på indeværende tidspunkt udtale os yderligere om evt. gerningsmænd. Vi vil naturligvis gerne høre flere detaljer fra både forurettede, som vi vil tage kontakt til igen, og meget gerne også fra vidner, hvis nogen har oplysninger om sagen.”
Jeanette Hansen er 12 dage efter bortførelsen stadig ikke blevet kontaktet af politiet, men hun glæder sig over, at de undersøger sagen og over, at de vil kontakte hende.


ag@roskildeavis.dk

Publiceret: 16. November 2016 15:47

Kommentar bmo:

Der er tydeligt at politiet i danmark har fått instrukser om ikke å pågripe disse hedningene som farer rundt å gjør livet surt for oss. NEI, politiet kan man IKKE stole på.
Gertrud
 

Re: Stjal baby og barnevogn

UNREAD_POST Gertrud » Søn Nov 20, 2016 8:31 pm

Gertrud skrev:Stjal baby og barnevogn

Chokeret mor jagtede bortfører til bus i Viby

AF ANETTE GUNDLACH i Roskilde Avis

Politiet
Roskilde Avis har kontaktet politiet for at få en kommentar på sagen.
Ved redaktionen deadline havde redaktionen stadig ikke fået svar.



Jeanette Hansen fik kidnappet sin baby, da hun var på indkøbstur i Viby lørdag 5. november omkring kl. 13.30.
Heldigvis opdagede hun hurtigt bortførelsen og jagtede gerningsmanden til Viby Station, hvor han ville tage bus 215 mod Avnstrup, der netop svingede ind, da Jeanette Hansen kom løbende.
Nu sidder hun chokeret tilbage og overvejer, hvad der ville være sket, hvis hun var kommet et minut senere og ikke havde opdaget kidnapningen i tide.


Politiet anser sagen som et mislykket tyveri af en barnevogn, men det er Jeanette Hansen slet ikke enig i. Det var en bortførelse.
Onsdag henviste lægen hende til en krisepsykolog, da hun stadig er i choktilstand. Psykologen tog hende akut ind samme aften.
Jeanette føler nu, hun ikke kan komme videre, fordi bortføreren stadig går fri. Hun tør ikke længere stille vognen fra sig, og hun vil gerne advare andre mødre imod at gøre det samme. Og så vil hun gerne tages alvorligt af politiet.



Bortførelsen
Da bortførelsen skete, var Jeanette Hansen inde i en af de små butikker i Viby med sit treårige barn, mens hun efterlod den seks måneder gamle baby sovende i barnevognen lige udenfor.
Hun er, som hun selv siger, en pylremor. Derfor havde hun lagt babyalarmen i barnevognen, så hun kunne følge med i om lillemanden vågnede.
Efter et stykke tid hørte hun stemmer gennem alarmen og kikkede ud ad ruden.
Skrækslagen ser hun, at pladsen, hvor barnevognen stod, er væk. Hun løber ud og spejder panisk i alle retninger.
På stationen ser hun lidt af noget, der kunne minde om et barnevognsstyr.
Hun styrter af sted og begynder at råbe, da hun ser, at det virkelig er hendes barnevogn og lille søn, der står på stationen uden hende. Omringet af tre personer, der tydeligvis venter på bus 215, der skal i retning mod Avnstrup.
- Den omkring 25-årige står bare der og glor mig koldt ind i ansigtet uden at bevæge sig, siger Jeanette fortørnet.
Hun skynder sig tilbage til butikken og ringer til politiet, der lover at komme i løbet af en times tid.
Da de ankommer, tager de DNA på barnebarnevognen og hører ind til, hvad der er sket.
- De ringer til deres chef og lover mig at komme igen om mandagen for at tale med folkene i butikkerne, så de kan finde frem til gerningsmanden.

Ingen spor af politi


Tirsdag finder Jeanette ud af, at politiet endnu ikke har taget kontakt til butikkerne.
Hun opsøger selv butiksejerne og sporer sig frem til videovervågning ved stationen, hvor man tydeligt kan se, manden stikke af med barnevognen. Hun beder om, at videoen ikke bliver slettet, men overgivet til politiet, når ordensmagten beder om den.

På videoen kan man se, at manden går hen til barnevognen, binder sit snørebånd, rejser sig og snupper vognen, hvorefter han hurtigt forsvinder.
Jeanette ringer tirsdag aften til politiet og fortæller, at gerningsmanden er på video. Manden på alarmcentralen lover at give beskeden videre til betjenten, der har sagen.

Dagen efter finder hun ud af, at beskeden ikke er gået videre.
Hun ringer til busfirmaet, der forsikrer, at de har overvågning i bussen, men at den bliver slettet på femtedagen. Kæresten sikrer sig, at den ikke bliver slettet, så politiet kan få fat i den. Han håber på, at man kan se kidnapperens ansigt på skærmen.

Jeanette Hansen har forhørt sig hos politiet, om hun får besked, hvis de fanger bortføreren.
- Det gør jeg kun, hvis den havner i retten. Det er meget frustrerende. Jeg føler mig utryg og tør slet ikke stille mit barn fra mig, siger Jeanette.

Der skete jo ingenting

Hun har fortalt politiet, at det er vigtigt for hende at få sagen afsluttet, og at hun har været til psykolog, fordi hun er i choktilstand.
- Politiet siger, at der ikke skete noget. Men det gjorde der. Mit barn blev bortført, siger Jeanette Hansen og fortsætter:

- Det er kun fordi, jeg var hurtig, at jeg fik min baby igen.
Hvad var der sket, hvis de havde taget ham med sig, spørger hun hele tiden sig selv.
Moren til to har fået at vide, at man på Avnstrup ikke mener, at der er nogen af asylansøgerne her, der har behov for at stjæle en barnevogn, da de får stillet barnevogne gratis til rådighed.
- Jeg er rystet over bortførelsen og også over politiet. Jeg har altid troet, man kunne stole på dem.
- Jeg forstår ikke, at vi skal gøre politiets arbejde. Hvis vi ikke havde været opsøgende, var videoerne blevet slettet, siger Jeanette Hansen.
Roskilde Avis har ændret Jeanette Hansens navn, fordi hun føler sig utryg.


ag@roskildeavis.dk
Publiceret: 16. November 2016


- - - - - - - - - - - -


Roskilde Avis skrev om kidnapningen i den seneste udgave.

Politiet undersøger baby-kidnapning


AF ANETTE GUNDLACH i Roskilde Avis


Politiet undersøger sagen om kidnapningen af barn og barnevogn i Viby, som man kunne læse om i Roskilde Avis midtugeudgave. Her kunne man læse, at moderen, Jeanette Hansen, var frustreret over, at politiet, efter hendes mening, ikke tog sagen alvorligt.
Derfor sørgede hun selv for, at overvågningsbånd fra to forskellige steder ikke blev slettet efter fem dage, sådan som man plejer.
I en mail til Roskilde Avis fra politiet står der:
“Politiet er stadig i gang med efterforskningen. Der er sikret DNA, og vi er i gang med at indhente videoovervågning.
Der er således ikke tale om, at efterforskningen er stoppet.
Af hensyn til efterforskningen vil vi ikke på indeværende tidspunkt udtale os yderligere om evt. gerningsmænd. Vi vil naturligvis gerne høre flere detaljer fra både forurettede, som vi vil tage kontakt til igen, og meget gerne også fra vidner, hvis nogen har oplysninger om sagen.”
Jeanette Hansen er 12 dage efter bortførelsen stadig ikke blevet kontaktet af politiet, men hun glæder sig over, at de undersøger sagen og over, at de vil kontakte hende.


ag@roskildeavis.dk

Publiceret: 16. November 2016 15:47

Kommentar bmo:

Der er tydeligt at politiet i danmark har fått instrukser om ikke å pågripe disse hedningene som farer rundt å gjør livet surt for oss. NEI, politiet kan man IKKE stole på.


Gertrud:
Nogen undrede sig måske over, at jeg i overksriften til tyveriet af en baby i Roskillde forleden ret grovt og udfordrende skrev: Hvad skulde de bruge babyen til?


Jeg forsøgte at tænke mig ind i islamisk "kultur" hvor jeg jo ved, at de har et helt andet syn på pedofili, og nu viser det sig så i de svenske nyheder Rapport, at de nu meddeler, at man i Norge har afsløret en stor pedofilibande, hvor man bl.a.bruger babyer og ellers op til 16 år. 51 er arresterede.


Vågn nu op allesammen (som endnu sover!!). Forstå hvad der foregår. Se, lyt, hør og gør noget.
Gertrud
 

Kidnappet baby

UNREAD_POST BmOnline » Man Nov 20, 2017 10:50 pm

Gertrud skriver:

Problemet er massivt
Her har jeg via Ole Gerstrøm modtaget en nøgtern vurdering af et "mislykket tyveriforsøg" af en barnevogn med sengeopredning m.m., vurderet til under 100.000 kr.

Det drejer sig om den barnevogn, som Roskilde Avis nylig omtalte - og tak for det, - for det bliver nemlig....mere og mere almindeligt, at de nationale medier forbigår selv alvorlige forbrydelser, som myndighederne ikke ænser.

Derfor hører vi nu især om dem, når borgerne selv får nok. 1. oktober beskrev sygeplejersken Inge Rabenberg i Berlingske, hvordan hendes søn, en anden dansker og tre amerikanske venner blev overfaldet. Hendes søn blev blandt andet sparket alvorligt i øjet af en voldelig bande, som i månedsvis angiveligt har tyranniseret Islands Brygge.

Politiets respons var laissez-faire. »Faren er ovre,« som betjenten sagde til ofrets mor.


Det kan ligne enkeltsager. Især venstrefløjen slår det rutinemæssigt hen.

Men problemet er massivt.


For nylig forklarede FOAs (fagforening og A-kasses) formand, Dennis Kristensen, at politiet »ikke altid« rykker ud, når der ringes efter dem akut i psykiatrien – på trods af fem drab på kun fire år. Vestegnens Politi bekræftede, da sagen omtaltes i avisen, at det desværre »ikke altid er muligt«.

Problemet bliver helt grotesk, når man faktisk har en gerningsmand i sin varetægt. I Odense meddelte sikkerhedsvagten »Malik« til TV 2 Nyhederne 15. februar i år, at han kan tage nok så mange butikstyve på fersk gerning – politiet dukker slet ikke op, når han ringer efter dem. Det er ikke så mærkeligt.

For allerede for et par år siden kunne daværende justitsminister Karen Hækkerup (S) bekræfte over for Folketinget, at politiet nu ikke efterforsker tyverier af genstande til en værdi under 100.000 kroner.

Ministeren kaldte det dengang for en »uskreven vejledende beløbsgrænse«.


Mennesker i bare relativ moralsk balance ville nok snarere kalde det for en regulær skandale.
Som klassisk konservativ er man i hvert fald fuldkommen rystet i sin grundvold.


Ordentlige mennesker skal kunne gå i fred på gaden, og hvis der opstår alvorlige problemer, skal vi kunne regne med politiets hjælp, beskyttelse og service.


Men politiet er ikke på anklagebænken her. Det, der mangler, er reel politisk ledelse gennem myndig prioritering. Det er simpelthen vigtigere, at politibetjente efterforsker gruppevoldtægter, kidnapninger og voldelige bandeoverfald, end at de ydmyges til at sidde og inddrive skatter i fotovogne.

Sommetider ønsker man sig faktisk tilbage til det vilde vesten. Dengang havde man da, om ikke andet, en sherif.




Skrevet af forfatteren Kristian Ditlev Jensen, som har fået udgivet flere læseværdige bøger om sådanne samfundsproblemer.


Sist flyttet til topp av BmOnline den Man Nov 20, 2017 10:50 pm
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0


Gå til Utenrikspolitikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron