En skandale for Grue kommune

Mange av påleggene som kommer til kommunene fra sentralt hold er pga den ulovlige innførte EØS-avtalen. EU-direktiver er i strid med Norges Grunnlov da det er nordmenn som skal lage lover for Norge. Det er et svik og et forræderi imot nasjonen og folket vi er vitne til skjer. Nå må det en riksrettssak til mot svikerne på stortinget og i Regjeringen. http://bmonline.no/html/wetland.html
Forumregler
Merk dere at rikspolitikerne vil ha vekk kommuner.
Her kan dere lese årsaken til hvorfor de vil fjerne kommunene:
http://grunnlovens-vektere.com/html/sammen.html

En skandale for Grue kommune

UNREAD_POST BmOnline » Man Jan 25, 2016 11:34 am

Kirsten Leikny Femundsenden

Maken til råhet og lovbrudd. En skandale for Grue kommune

Mitt brev til ordføreren:
"Til

Ordfører Wenche Huser Sund Grue kommune

post@grue.kommune.no

Kopi

Rådmann Grue kommune Turid Johanne Bjerkestrand

post@grue.kommune.no

Glåmdal tingrett

glamdal.tingrett@domstol.no

Bent Terje Rønning

Sissel Borg

Wenche Elisabeth Opedal

lindalstorpet@gmail.com

Sak: Lindalstorpet i Grue kommune, Hedmark.

Uakseptable forhold, til og med lovbrudd, utført av det offentlige, blant annet ansatte i Grue kommune, under behandlingen av aktuelle tvangssalgssak.

Viser til hyggelig telefonsamtale med ordføreren i Grue kommune fredag 22. januar 2016 ved lunsj tider. Denne samtalen, i hovedsak vedrørende den mest prekære konsekvensen, av blant annet Grue kommunes lovstridige og grove feilbehandling av aktuelle sak.

Jeg var fredag, via fb, nettopp blitt gjort kjent med at det eldre paret, eier av Lindalstorpet Terje og hans kone Sissel, bor i et verksted med 6 +grader inne. De er tvunget til å pakke sine eiendeler, da politiet/namsmannen i Grue/Kongsvinger har stengt av huset. Dette er utålelig da det er flere kuldegrader ute og årsaken til utkastelsen ligger i at kommunens ansatte, leder for forliksrådet har utført en grov feilbehandling av saken.

Jeg opplyser om at blant annet denne forliksrådslederen naturligvis vil bli stevnet. Selvfølgelig både som kommunalt ansatt og privat.

Videre nevner jeg, at det er foregått flere straffbare forhold i denne saken, utført av forskjellige offentlige instanser, til og med Glåmdal tingrett. Nevner også den helt hårreisende årsaken til tvangssalget, som kommunens ansatte har ansvar for, nemlig at Terjes ekskone har fremsatt et økonomisk krav, som er helt innlysende, at er feil. Det skjønner selv en som ikke er jurist eller har påtatt jeg «juss-ansvar» for Grue kommune. Her «lukter» det uryddigheter lang vei.

Nevner i denne omgang kun noen få eksempler fra straffelovens paragrafer som vil kunne gjelde her : §60a - §110 - §120 - §123 - §168 - §248 m.v. I tillegg kommer flere lover samt EMK med blant art. 6 og 8.

Da kommunen, også denne dagen, forbryter seg på menneskerettene ber jeg om tilbakemelding om hva slags tiltak som sette i verk for å stoppe disse overgrepene umiddelbart. Det er naturligvis også kjent for Grue kommune at Sissel Borg har tinglyst rett til å bo på Lindalstorpet livet ut. Til og med her fremsetter kommune usannheter. En tinglyst rett, er en tinglyst rett, selv om det passer dårlig for kommunen og deres åpenbare medsammensvorne.

Videre opplyser jeg om at saken vil bli bragt inn for EMD og informert om offentlig.

Ordføreren opplyser om at saken er noe kjent for henne, men uten detaljkunnskap. Ordføreren vil kontakte rådmann Turid Bjerkestrand.

Nå er det sent søndag kveld og jeg har fortsatt ikke hørt noe. Det er heldigvis blitt mildere, men ikke sommertemperaturer.

Jeg er i ettertid blitt gjort kjent med at Grue kommune hevder å ha skaffet paret et sted å være. Et sted uegnet for parets behov. Denne boligen er ikke i tråd med gjeldende bestemmelser. Utkastelsen er dessuten feil og faller klart under erstatningsansvar til Grue kommune. Paret er dessuten fratatt transportmidler og må dermed oppholde seg på gården for å få pakket sine eiendeler.

Videre er jeg også nå gjort kjent med et brev der Glåmdal tingrett bryter flere av egne lover. Jeg vil opplyse om denne kjennskapen her, dersom Grue kommune skulle tro at de ikke har ansvar for sine feil, siden Glåmdal tingrett også gjør feil.

Grue kommune, dette er en skandale!

Denne mailen skal legges ved sakens dokumenter i gjeldende offentlige instanser.

Brevet sendes også signert med vått blekk til Grue kommune og Glåmdal tingrett.

Med hilsen

Kirsten Leikny Femundsenden
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2601
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til Lokalpolitikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron