Kulturminister Hadia Tajiks norske verdier??

Her er innlegg fra leserne om fremmedmixen som rikspolitikerne tvang på folket, imot deres vilje.
Det er en stor urett å fjerne en nasjon, uansett om det er Afrika eller Norge. Ingen har rett til å forfølge folkeslagene og utsette dem for terror.
http://bmonline.no/htm/innva.htm

Moderator: BmOnline

Kulturminister Hadia Tajiks norske verdier??

UNREAD_POST Bjørn Vangen » Fre Okt 04, 2019 7:28 pm

DETTE HAR JEG “OVERSATT” FRA DANSK, OG JEG HÅPER Å BLI TILGITT FOR DET. (TIL ETTERTANKE OG HELST FØRTANKE):

Skrevet af Lily Bandehy

Den norske kulturminister, Hadia Tajiks, skulle nevne et eksempel på norske verdier. Hun valgte pinnekjøtt (en norsk julerett med lammekjøtt) som sitt eksempel.

Jeg, som er en iransk og muslimsk kvinne i likhet med kulturministeren, kan godt like pinnekjøtt i julen. Men det er ikke derfor jeg flyktet til Norge. Det henger derimot sammen med, hva en annen har uttrykt slik: ”Norsk kultur er en vestlig kultur i overensstemmelse med opplysningstidens frihetsidealer.”

Hva flyktet jeg fra?

Persia fikk sin første grunnlov i 1907,og kvinner fikk stemmerett tre år før norske kvinner (1913). Folkeskolen ble obligatorisk for alle barn. Så kom Reza Shah til makten. Det første, han gjorde for å få kvinner inn i skolene og ut i arbeide, var å frigjøre dem fra sløret. I løpet av veldig kort tid var iranske kvinner aktive i alle deler av samfunnslivet.

Under annen verdenskrig gikk Reza Shah i eksil, og hans sønn på 18 år ble konge. Han fortsatte sin fars arbeide for å vestliggjøre Persia, men vi borgere kunne ikke stille spørsmålstegn ved det monarkiske eneveldet.

Vi hadde nok av mat, til og med likestilling, men vi manglet demokratiet.

Revolusjon og sharia

Dette førte til revolusjonen i 1979. Khomeini kom tilbake til Iran og tok alt fra oss. Han satte domstolene ut av spill, og på den måten ble folket lammet og forsvarsløst. Han organiserte og bevæpnede de religiøse analfabeter fra landsbyene, ”sortskjortene”, mot studentene og opplyste folk. Den iranske grunnlov ble erstattet av sharialoven.

Med tvang og brutal makt fikk han kvinnene til å bruke hijab. Formen på hijaben og farven ble bestemt av ham og Vokternes Råd (som er prestestyrets øverste organ, red.), og hijaben ble uniformen for islamister verden over.

På en natt mistet jeg og alle persiske kvinner alle våre rettigheter. Også retten til våre barn. Kvinnene ble redusert til mannens eiendom. Bigami ble lovlig. Sharialoven fra for 1400 år siden ble gjenopplivet.

Min verdi ble redusert til 60 kameler – halvdelen av hva en mann er verdt.

Jeg unnslapp. Jeg flyktet fra landet hvor Allah støtter steining a kvinner, brenning af homoseksuelle, drap på konvertitter, slaveri og tilsløring av kvinner og jenter, og hvor jenter betraktes som seksuelle objekter fra 7-års alderen og derfor skal bære hijab.

Jeg ville selv velge mine klær, min kjæreste, mine bøker, musikken, arbeidet og min seksualitet. Jeg ville heller være en uærbar kvinne i Vesten enn å være en ærbar kvinne i et land med sharia som grunnlov.

Norge, da jeg kom

Jeg kom til Norge i 1988 for å leve i lyset. Jeg tenkte: ”Norges kultur hadde utviklet seg i overensstemmelse med opplysningstidens frihetsidealer” og den vestlige tradisjon, som er basert på humanisme, Wergeland og Voltaire. Jeg leste norsk litteratur og aviser, jeg gikk i teateret, hørte norsk musikk, studerte kulturen. Min drøm var gått i oppfyllelse!

Et land uten hijab, uten skjeggete menn og med total frihet til å være seg selv, kvinne som mann. Norsk politi, Staten og Grunnloven beskyttet min likestilling og ytringsfrihet uansett hvor jeg kom fra, og hvor jeg bodde i det nye landet. Jeg kunne tegne Profeten, som jeg ville med bombe i turbanen eller et barn i sitt harem. Jeg kunne skrive og kritisere ham og religionen, som jeg ønsket. Kritikk var min rett.

Jeg hadde valgt Norge som nytt hjem for mine barn på grunn av den norske kultur. Det var ikke snakk om ”oss og ”dem” og hvem som skulle integrere hvem og hvordan. Jeg hadde valgt å bo her, derfor måtte jeg lære språket, finne arbeide og erstatte mine koder med de nye kodene.

Jeg var blitt en del av den norske nasjonen og ville være loyal mot den norske Grunnloven.

Norge i dag

Fra mitt sekulære, muslimske ståsted forstår jeg, at med den pågående muslimske folkevandring, vil endringer av Europa bli uunngåelig. Jeg trodde at muslimene kunne berike Europa, som grekere og jøder har beriket Europa med tenkning og vitenskap.

Det libertære Europa, som sekulariserte kristendommen, håpet jeg kunne gjøre det samme med islam, og den eneste oppgaven for muslimene var å integrere seg i den europeiske frihetskultur. Men det motsatte skjer.

Alt for mange muslimer krever at Europa innretter seg på deres premisser. Men islamisk kultur er basert på hierarki og underkastelse. Islamistene vil ikke innrette seg etter verdslige lover, fordi mennesker ikke er ufeilbarlige. Sharia er bygget på Guds ord og at Gud er ufeilbarlig. De aksepterer ikke at sitatene fra Koranen og haditherne er basert på en annen tid, hvor forakt for kvinner, slaver og ikke-troende var legitim. De aksepterer ikke modernisering av islam.

Vellykket strategi

I stedet for at den store majoritet av muslimer integrerer seg, er de blltt aktive med religiøse krav og maktkamper for å tvinge politikerne til å gi etter. Strategien lykkes. Våre politikere har allerede ”solgt mye av den norske grunnkultur.”

Jeg som er en muslimsk innvandrer, legger merke til, hvordan landet har endret sine tradisjonelle trekk med svekkelse af julefeiringer i skolen, all mat skal være halal, adskillelse av jenter og gutter i timene, og til og med små, søde lyserøde grisetegninger er forsvunnet fra barneavdelinger på sykehusene. Grisen er ”uren” i islam. Punktum.

Andre utviklingstrekk er taxisjåfører som nekter å kjøre blindehunder, antallet av hijabkledte kvinner og jenter er vokst i tusentall de siste 10 år. Likedan er økningen i antallet moskeer, muslimske organisasjoner og koranskoler. Økning i støtten til sharialoven blant studenter (Islam Net), hijab og bønnerom. Økning i islamiske konservative nettsider, som koranen.no, hvor Trond Ali Lindstad ber sine tilhengere om ikke bare i ord, men også i handling, å følge imam Khomeinis lære.

I Iran fortalte presteskapet oss, at hvis en mann reiser seg og setet er varmt, så skal en kvinne ikke sette seg der. Og de fortalte oss, at kvinner ikke kan skrelle mere enn to auberginer ad gangen, fordi hun blir seksuelt opphisset. Kvinner har ikke fornuft og kan for eksempel ikke bli dommere. Dette samfunn hyller Lindstad altså.

Kvindeundertrykker?

Vi har et kollektivt ansvar for å beskytte vår norske kultur. Og staten er ansvarlig for likestilling i samfunnet.

Vi kan ikke akseptere at islamistene får en hånd på kultur-rattet, som da helseminister Jonas Gahr Støre i norsk tv (1.11.2012) sa: ” Vi må leve med” at en person ikke vil gi hånden til en person av det motsatte kjønn.”

Forstår ikke Støre, at han slik aksepterer kvinneundertrykkelse? At han gratis selger ut en betydelig del av den norske kultur? Har Støre spurt seg selv, om en kvinne som ikke kan hilse på en mann kan pleies av en mannlig lege? Hvor kan hun arbeide? Hvordan ser hun på oss andre kvinner ”de urene”? Hvordan skal hun forholde seg til homoseksuelle og ”vantro”?

Skal Norge bygge spesielle skoler, sykehus og treningssentre for kvinner? Spesielle busser og tog for kvinner? Har Norge økonomisk og ideologisk råd til det?

Tror Støre og hans like at den utvikling, vi ser, går over av seg selv? Hvor skal jeg flykte om 10-20 år, når demokratiet og likestillingen er begravet?

NORDMENN BURDE VÆRE I STAND TIL Å TENKE SELVSTENDIG I 2015! DETTE ER VERD NOEN SELVSTENDIGE BETRAKTNINGER.
Bjørn Vangen
 

Gå til ISLAM dreper nordmenn

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester