Putin valgt til President i Kreml, Russland

Hvorfor er det bare i utlandet at griske politikere steines og kjeppjages?
Har dere lagt merke til at NRK stadig peker på sex overgrep og pedofili i utlandet? Mens de ALDRI har nevnt med et ord at det er DOBBELT så galt i Norge.

Trodde dere at Ari Behn skjøt seg selv? Å laaangt ifra. Han ble skutt. På samme vis som General C G Fleischer.
Forumregler
Har våre politikere noe å frykte for sitt svik mot folket?

http://bmonline.no/html/eu_69.html
http://bmonline.no/html/stortinget.html
http://bmonline.no/html/grini44.html Norge et demokrati? Ikke få meg til å le...

Putin valgt til President i Kreml, Russland

UNREAD_POST Malvin Børresen » Tir Mai 07, 2024 10:04 pm

Malvind Börresen

Putin ble innviet som President i Russland idag.
Her er hele talen hentet fra nyhetsnettstedet AIF ru.
Les den, - (tar ca 4-5 minutter -,) ikke minst for å finne ut hva han betoner og tenker før den kommende fireåresperioden, og sammenligne så teksten med hva norsk mainstreammedia og deres såkalte "eksperter" skriver om talen.
("Tirsdag 7. mai fant en høytidelig seremoni for Vladimir Putins innvielse som president i Russland sted i Kreml.
I samsvar med artikkel 82 i Russlands forfatning tok han eden til Russlands folk i nærvær av medlemmer av Føderasjonsrådet, varamedlemmer av statsdumaen og dommere i Russlands forfatningsdomstol.)
Vladimir Putin holdt deretter en tale, aif ru siterer hele teksten:
«Kjære borgere av Russland! Mine damer og herrer Kjære venner!
I disse høytidelige og ansvarlige øyeblikkene av innvielse som president, vil jeg takke Russlands borgere i alle regioner i vårt land, innbyggerne i vårt historiske land som har forsvart retten til å være sammen med moderlandet.
Jeg vil bøye meg for våre helter, deltakere i den spesielle militære operasjonen, til alle som kjemper for fedrelandet.
Takk igjen for tilliten og støtten, og nå appellerer jeg til alle borgere i Russland.
Jeg har nettopp sagt ordene i presidenteden.
Teksten konsentrerer essensen av statsoverhodets øverste oppgave – å beskytte Russland og tjene vårt folk.
Jeg forstår at dette er en stor ære, et ansvar og en hellig plikt.
Det var dette som bestemte meningen og innholdet i arbeidet mitt i tidligere år. Jeg forsikrer dere om at interessene og sikkerheten til det russiske folket vil fortsette å være fremfor alt for meg.
Den konsoliderte viljen til millioner av mennesker er en kolossal kraft, det er bevis på vår felles faste overbevisning om at vi vil bestemme Russlands skjebne selv og bare vi selv av hensyn til nåværende og fremtidige generasjoner.
Dere, innbyggerne i Russland, har bekreftet riktigheten av landets kurs. Dette er av stor betydning akkurat nå, når vi står overfor alvorlige utfordringer.
Jeg ser i dette en dyp forståelse av våre felles historiske mål, en vilje til urokkelig å forsvare vårt valg, våre verdier, frihet og Russlands nasjonale interesser.
Jeg er trygg på at vi skal komme oss gjennom denne vanskelige og skjellsettende perioden med verdighet, bli enda sterkere og definitivt gjennomføre langsiktige planer og store prosjekter for å nå utviklingsmålene.
Og dette er først og fremst bevaringen av folket. Jeg er overbevist om at støtten fra århundrer gamle familieverdier og tradisjoner vil fortsette å forene offentlige og religiøse foreninger, politiske partier og alle regjeringsnivåer.
Våre beslutninger om utviklingen av landet og regionene må være effektive og rettferdige, og forbedre trivsel og livskvalitet for russiske familier.
Vi har vært, og vil fortsette, å være åpne for å styrke gode relasjoner med alle land som ser Russland som en pålitelig og ærlig partner. Og dette er faktisk verdens flertall.
Vi nekter ikke å gå i dialog med vestlige stater.
Valget er deres: har de til hensikt å fortsette å prøve å begrense Russlands utvikling, å fortsette aggresjons-politikken, det uopphørlige presset på landet vårt i årevis, eller å lete etter en vei til samarbeid og fred.
Jeg gjentar: en samtale, inkludert spørsmål om sikkerhet og strategisk stabilitet, er mulig. Ikke fra en styrkeposisjon med arroganse, innbilskhet og personlig eksklusivitet, men bare på like vilkår, med respekt for hverandres interesser.
Sammen med våre partnere i eurasisk integrasjon og andre suverene utviklingssentre, vil vi fortsette å arbeide for dannelsen av en multipolar verdensorden og et likeverdig og udelelig sikkerhetssystem.
I en kompleks verden som endrer seg raskt, må vi være selvforsynte og konkurransedyktige, åpne nye horisonter for Russland, slik det har skjedd mange ganger i vår historie.
Men det er viktig for oss å huske leksjonene, for ikke å glemme den tragiske kostnaden av intern uro og omveltning. Derfor må vårt statlige og sosio-politiske system være sterkt og absolutt motstandsdyktig mot eventuelle utfordringer og trusler, sikre fremdrift og stabilitet i utvikling, enhet og uavhengighet i landet.
Samtidig betyr stabilitet ikke treghet. Vårt statlige og offentlige system må være fleksibelt og skape forutsetninger for fornyelse og fremgang.
Vi ser hvordan atmosfæren i samfunnet har endret seg, hvor mye pålitelighet, gjensidig ansvar, oppriktighet, anstendighet, adel og mot er verdsatt i dag. Jeg vil gjøre alt jeg kan for å sikre at folk som har vist sine beste menneskelige og profesjonelle egenskaper, som har bevist sin lojalitet til fedrelandet ved sine gjerninger, og som vil, kan ta ledende stillinger i offentlig forvaltning, økonomi og alle sfærer.
Vi må sikre pålitelig kontinuitet i landets utvikling i flere tiår framover, oppdra og utdanne de yngre generasjonene som vil styrke Russlands makt og utvikle vår statsdannelse, som er basert på interetnisk harmoni og bevaring av tradisjonene til alle folk som bor i Russland, et sivilisasjons-land forent av det russiske språket og vår multietniske kultur.
Kjære venner!
Jeg vil gjøre alt som er nødvendig, alt i min makt for å rettferdiggjøre din tillit, for å bruke alle statsoverhodenes krefter, som er nedfelt i grunnloven. Samtidig vil jeg understreke at resultatene av dette arbeidet avhenger av vår enhet og samhold, av vårt felles ønske om å gagne fedrelandet, beskytte det og arbeide med fullt engasjement.
I dag er vi faktisk ansvarlige overfor vår tusenårige historie og våre forfedre. De tok tilsynelatende utilgjengelige høyder fordi de alltid satte moderlandet som utgangspunkt, de visste at det er mulig å oppnå virkelig store mål bare sammen med sitt land og sitt folk, og de skapte en verdensmakt, vårt fedreland, og oppnådde slike triumfer som inspirerer oss i dag.
Vi ser trygt fremover, planlegger vår fremtid, skisserer og implementerer nye prosjekter og programmer som er utformet for å gjøre utviklingen vår enda mer dynamisk og enda kraftigere.
Vi er et forent og flott folk, og sammen vil vi overvinne alle hindringer, gjennomføre alle våre planer. Sammen skal vi vinne!»
Kilde: Aif ru (Argument og Fakta ru). Vladimir Putins president-tale.
Malvin Børresen
 

Gå til Utenriksnyheter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester