Putin, Janukovitsj og Arild H Gjerde

Hvorfor er det bare i utlandet at griske politikere steines og kjeppjages?
Har dere lagt merke til at NRK stadig peker på sex overgrep og pedofili i utlandet? Mens de ALDRI har nevnt med et ord at det er DOBBELT så galt i Norge.

Trodde dere at Ari Behn skjøt seg selv? Å laaangt ifra. Han ble skutt. På samme vis som General C G Fleischer.
Forumregler
Har våre politikere noe å frykte for sitt svik mot folket?

http://bmonline.no/html/eu_69.html
http://bmonline.no/html/stortinget.html
http://bmonline.no/html/grini44.html Norge et demokrati? Ikke få meg til å le...

Putin, Janukovitsj og Arild H Gjerde

UNREAD_POST Amund Garfors » Fre Apr 04, 2014 11:00 am

Amund Garfors, Trålvn. 33, 8520 Ankenes. Tlf. 769/56689 906/19206 968/00016

PUTIN, JANUKOVITSJ OG ARILD H. GJERDE.

Det er sannelig ikke hver dag man blir utnevnt til ”innvandring og utenrikspolitisk talsmann” og referert til sammen mede karer som Vlademir Putin og Victor Janukovitsj. Men jeg vil takke Arild H. Gjerde som har slike store tanker om meg, der han ikke legger imellom når han karakteriserer undertegnede i min måte og oppfatte verden på. Ikke minst når en ser de politiske og farlige begivenheter rundt oss, som burde skremme flere enn meg. Men som Gjerde arrogant nok, glatt hopper over. At Gjerde bruker denne anledning til å kritisere meg for mitt syn på den islamske innvandringen til Norge, samtidig som han kommenterer innlegget jeg hadde om Putins annektering av Krim, det får stå for hans regning. Men som en forhenværende offiser i Hæren, så burde nok han være vel så godt informert og ikke minst like bekymret for denne snikende okkupasjon som undertegnede. I alle fall, dersom man ser noen tiår framover. Men la det ligge for denne gang.
Nå ser det ut som Arild Gjerde lever i sin lille boble der han fullstendig har sett bort fra virkelighetens verden. Ikke minst når han mener at NATO og EU bare skal ture fram som de gjør, der de har oppfordret gamle nazister, fascister og annen pøbel til å sette i gang disse voldsomme demonstrasjonene som skjedde i Kiev. Der nesten hundre mennesker ble drept og tusentalls andre ble skadet. Det er vel ingen som er så dum og ikke forstår at dette var godt overveid og planlagt av vestlige krefter (EU), som prøvde å lure og lirke Ukraina til seg. Slik de har lurt og lirket til seg kontrollen av en rekke andre land i Europa. Og der EU bare fortsetter der Adolf Hitler i sin tid måtte gi opp sin drøm om lebensraum, og de store og grøderike viddene. Ja de uendelige områdene, et kornkammer med tykk og feit matjord som Ukraina har nok av. Mens EU importerer millioner med fremmede sosialklienter, fra fattige muslimske land til sine områder, og som ikke gjør annet enn å formere seg. Da sier det seg sjøl, at de må ha enda mer jord og ubebodde områder…
Jeg vil påstå at i dagens situasjon så er det EU og NATO som er blitt den store trussel mot stabiliteten i Europa, og aldeles ikke Russland! For hva har skjedd med NATO etter at den kalde krigen var over? Jo, NATO har bare fortsatt å vokse, og innlemmet land etter land. Kan bl.a nevne Albania, Bulgaria, Estland, Tsjekkia, Slovakia, Kroatia, Ungarn, Latvia, Litauen, Polen, Romania osv. Som en ser så har bare NATO vokst og vokst etter at den kalde krigen tok slutt. Og nå prøvde EU seg sannelig på et nytt stunt og et nytt land, nemlig Ukraina. Forstår de ikke at russerne blir bekymret over denne ekspansjonen østover? Russland blir trengt opp i et hjørne, og føler at snart er også Ukraina under EU/NATOs kontroll, og hva da? Russerne har sin store flåtebase på Krim, og de kunne regne med og blitt skviset ut derfra, dersom NATO fikk det som de ville. Kan Gjerde se dette farlige senarioet for seg, dersom noe slikt hadde skjedd? Dette tok nemlig ikke Putin sjansen på, og derfor slo han til meget hurtig, uten å nøle i ett sekund. Ikke en blodsdråpe ble ofret, og jeg gir Putin full honnør for hans resolutte inngripen på Krim. For dette kunne seinere ha endt atskillig verre, med full krig mellom disse to landa. Når den store russiske befolkningen på Krim, i tillegg til sin angst for NATO, ba tynt om at Putin måtte gripe inn, da hadde han neppe noe valg lenger.
Jeg blir ganske trist når jeg ser at en mann som Gjerde mener at undertegnede kun skriver ”svada” og som burde ”avskrives” som ham sier. Dette viser jo bare den forakt Gjerde har for andre mennesker som har et annet syn på begivenhetene i denne verden, enn hva han sjøl har. For slikt passer seg ikke så lenge en ønsker å kalle Norge for et demokrati, og der alle burde få komme til ordet om meningene sine, om de er slik eller slik. Når Gjerde skriver om at ”bunnmålet var nådd” da veit han neppe hva slags tøv han sjøl skriver om. Bl.a annet nevner han Viktor Janukovitsj ”sin feige og avslørende flukt til Russland” som han mener taler for seg selv. Jeg kan så godt forstå Janukovitsj som så vidt kom seg vekk i levende livet fra pøbelens herjinger i Kiev, og som satte fyr på halve byen. For hadde han blitt der noen timer lenger, da ville han neppe ha overlevd disse brutale voldsmenn som var ute etter ham. Men Janukovitsj er vel ikke den eneste statsleder eller politiker som rømmer vekk når det blåser rundt dem? Har Gjerde glemt de norske politikerne som rømte som vettskremte og forvirra høns til England, da noen hundre veldisiplinerte tyske soldater marsjerte opp Karl Johans gate i Oslo den 9.april 1940? En trenger sannelig ikke å gå så veldig langt vekk for å finne politikere som sviktet da de trengtes som mest!
Så vil jeg bare henstille til Arild Gjerde at han leser seg opp på russisk historie, der iblant hva som skjedde i 1954, da denne galningen Khrutsjovs som aldeles ikke var undervurdert, og som forærte Krim til Ukraina i fylla. Ja ikke minst hvordan den ufyselige fyren som var Stalins høyre hånd, og hadde ansvaret for utsultingen på millioner av ukrainere under Stalins verste utrenskninger.
Til slutt prøver Gjerde seg på nok en bløff der han skriver følgende: ”men i vår mer siviliserte tid på 2000-tallet benytter man ikke militære trusler lenger, men diplomatiske og handelspolitiske utspill”, sitat slutt. Ærlig talt Gjerde, mener du at bombingen av Serbia for å få på plass den første muslimske stat i Europa var særlig diplomatisk? Serbia og de serbiske delene av Kosovo ble bombet natt og dag av NATO fordi at Milosevic, statslederen i Serbia, nektet at hans land – som Kosovo den gang var en del av – skulle bli til et transittland for storskala narkotrafikk utført av det som nå er kjent som ”The Bush –Cheney drug empire.
Og hva med terrorbombingen av Libya som norske jagerfly ble sendt helt fra Bodø for å var med på? Jeg kan ikke med min beste evne huske at det ble brukt verken diplomatiske eller handelspolitiske utspill over for Gadaffi. Libya var den gangen et mønsterland på det afrikanske kontinent hvor alle gikk på skole, fikk fri leilighet, de hadde fri tilgang til sykehus, tannlege og alle typer helsestell. Dette landet ble utsatt for ren terror fra NATOs side, der de støttet terrorister til å overta landet. NATO hjalp terroristene til makta der bombene haglet over Tripoli, og der denne byen ble overlatt til Al-Qaida etterpå. Her var norske F-16 piloter med på å drepe sivile i tusentall. Igjen kan man vel spørre hvor diplomatiet var?
I tillegg har NATO brukt tusenvis av milliarder i Afghanistan til ingen nytte. Der trekker de seg nå snart ut med halen mellom beina, mens NATO fortsatt kontrollerer all narkotikaproduksjon i Afghanistan, der 90 prosent av verdens opium kommer fra. Skal man le eller gråte av dette absurde spillet? Og hva med Irak der USA og en rekke NATO-land har brukt enorme summer, og som aldeles ikke har gjort landet noe bedre nå enn under Saddam Hussein? En må bare riste på hodet når man ser på hvilke katastrofe det har vært for det landet etter at USA invaderte Irak, og der det ikke manglet på advarsler.
Jeg tror neppe at Putin ringer til Obama for å ”be om godt vær” slik Gjerde skriver. Putin behøver bare å gjøre det helt klart for amerikanerne hva hans hensikt med å annektere Krim var. Og noe diskusjon om dette, som nå er opp og avgjort, det bruker neppe Putin så mye tid på.
Og til slutt er det bare å konkludere med at situasjonen i Russland og på Krim nå må i sannhet røre alle sanne nasjonalisters hjerter. Det ondsinnede og stygge statskuppet i Kiev førte til at Russland og Krim på en naturlig måte kunne gjenforenes, uten at en enste dråpe blod fløt. Dette i strak motsetning til den USA- og EU-støttede banditt-operasjonen i Ukraina, som beklageligvis ble bifalt av Norges svake utenriksminister og EU-spyttslikker Børge Brende!

ANKENES, 02.04.2014. AMUND GARFORS
Amund Garfors
 

Krigen Serbia og Kosovo 1999

UNREAD_POST BmOnline » Man Mar 20, 2017 8:28 pm

Fra VG debatt. HawkNewmanInnlegg: 1918
21.03.08 13:41

Når det gjelder Racak så betviler jeg ikke at serbiske styrker drepte albanerne i Racak, men om det var rene henrettelser stiller jeg meg tvilende til og hele Racak episoden virker underlig. Racak hadde et stort nærvær av UCK/KLA. Det var rimelig befestet med stillinger og rene skyttergraver. Som så ofte før når det gjelder KLA/UCK kontrollerte områder så gikk de serbiske styrkene hardt til verks
21.03.08 13:41

Når det gjelder Racak så betviler jeg ikke at serbiske styrker drepte albanerne i Racak, men om det var rene henrettelser stiller jeg meg tvilende til og hele Racak episoden virker underlig. Racak hadde et stort nærvær av UCK/KLA. Det var rimelig befestet med stillinger og rene skyttergraver. Som så ofte før når det gjelder KLA/UCK kontrollerte områder så gikk de serbiske styrkene hardt til verks og få ble spart. Dette var forsåvidt i KLA/UCK's interesse all den tid dette kunne fremprovosere en overreaksjon fra serberne og dermed vise omverdene at et folkemord fant sted i Kosovo. Faktum er at begge sider drev en grusom og brutal krigføring, men noe folkemord kan man ikke snakke om og det er en oppfatning FN også har. Nå er Kosovo blitt et selvstendig land, men enn så lenge et EU protektorat og kommer til å være det i lang tid fremover. Spørsmålet er om diplomatiet hadde fått bedre vilkår om ikke det samme kunne ha vært oppnådd uten NATO's bombing da serberne var villig til å tillate fremmede styrker i Kosovo, men da hade KLA/UCK fortsatt sin motstand iflg. dem selv. Alikevel det blir bare gjetninger. Det er viktig å huske sin fortid for det er lett å glemme 'Albrights krig' og tro at alt var så mye bedre før Bush inntok det hvite hus når det gjelder å gå til krig på indisier.

Medias nærmest totale ukritiske holdninger til hva NATO fortalte i 1999 er en pinlig påminnelse og etterhvert ble historiene albanerne fortalte meg spesielt sommeren 99 mer og mer fantastiske. Husker spesielt en liten gutt med et stort arr på armen. Han pekte på arret og sa serberne gjorde dette mot han. De andre rundt han nikket og var veldig ivirig med å fortelle. Da kom guttens eldre bror som snakket godt engelsk. Han sa at guttene hadde livlig fantasi og at de bare tullet. Lilebroren hadde falt av sykkelen. Spesielt yngre hadde en tendens til å overdrive voldsomt. Eldre var mer nøkterne virket det som, men det ble etterhvert umulig å ta noe som helst for god fisk. Dette er forøvring et kjent fenomen i Kosovo.

I fjernsynsdokumentaren "The Truth About Rajmonda – A KLA Soldier Lies for the Cause" bruker den canadiske journalisten Nancy Durham sin egen erfaring med hvordan hun ble løyet for og manipulert av den kvinnelige geriljasoldaten Rajmonda.

Forøvrig kan denne linken anbefales vedr. norsk medias dekning av Kosovokrigen:
http://home.hio.no/~rune/Kosovorapport.htm
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0


Gå til Utenriksnyheter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron