Dette er historien om molbo-retten i Norge, i stedet for å takle en enkel molo-sak gjør de det om til en molbo-sak.
Det er ikke til å tru at vi har slike in-effektive "sakførere" i dette landet. Han fikk sin molo ødelagt av orkanen, så reparerte han skaden og kanskje den var for kort, så han forlenget den med 20 meter. Da ble han idømt en bot på 50.000 kroner i lagmannsretten.
Jeg må si at jeg forstår bygdefolkets iver å dekke opp disse "pave-pengene" ved en innsamlingsaksjon.
..dette er ikke korrekt jus, men hysteri!
Sannheten er jo at han skulle hatt betalt 150.000 kr. i stedet!
BmOnline
