Norulv Øvrebotten:
Stortingspresidenten fra underverdenen
"Stortingets president, Olemic Thommessen, som altså har ubegrenset tillit til en domstol som ikke en gang er nasjonal annet enn i navnet, men en beskytter av elitens familier i Oslo og har medvirket til landsvik hver gang anledningen har budt seg, har kommet seg fram i livet blant annet ved å krype ut og inn av likkister og dyrke hodeskaller og skjeletter i mørke rom. I likhet med blant andre tidligere politimester Olav Sønderland i Stavanger som sto for en lite troverdig evaluering av politiets innsats under og etter massedrapet på Utøya.
Det er ingen grunn til å ha tillit til noe som har med lov og rett å gjøre i Norge. Du må nesten være frimurer for å ha det.
Jeg har opplevd dommere som tror at de kan reise seg utallige ganger fra samme stol uten å sette seg ned igjen mellom hver gang. De er ikke sendt i fengsel for de strafferettslige følgene av å ha en slik grov uforstand av en annen verden. Sparken har de heller ikke fått.
Ikke arresterer politiet heller mafiaadvokater som lager den slags illusjoner kontinuerlig, og som i likhet med jurister uten ryggrad ved domstolene kan koordineres med snikmordere og andre kolleger fra mobben i skyggene. Tilliten til mafiaadvokater synes også å være ubegrenset.
Den smarte praksis fra riksadvokat og domstoler med å benytte justismord for å maskere politisk betente forhold, er hårreisende og forteller ene og alene hvor korrumpert hele systemet er. Trippeldrapet på Orderud gård i 1999 ble skruppelløst kamuflert med fire justismord. Med straffer på 21 år som de høyeste.
Noen beundrende jurister tror at å legge en samtidig negasjon til alle positive forhold, er en særskilt avansert og genial form for jus. Det er ikke tilfelle. Det er brudd på den viktigste tankeloven i verden: Aristoteles kontradiksjonsprinsipp. Som er rasjonalitetens grunnlov.
Norge er ingen nasjon. Det er en konspirasjon. Arrangert av Russland."
Ikke bare er Olemic Thommessen (H) stortingspresident og i status rett under Kongen. Han er også «Høyt lysende Salomons betrodde bror» i frimurerlosjen.
Problematisk
Thommessen sier han tror det er tre år siden sist han deltok på et møte, og at han ikke har steget i gradene siden 2008.
Den gang hadde han ifølge losjens egne lister nådd nivå åtte av 10 i frimurerlosjens rangsystem. Nivå 11 kan bare nås med sentrale verv i landslosjen. Med oppnåelsen av åttende grad følger tittelen «Høyt lysende Salomons betrodde bror»
Åttende nivå beskrives som høyt oppe i systemet av avhopper og forfatter Roger Karsten Aase, som har skrevet en bok om sine opplevelser i den norske frimurerlosjen.
Han sier det er problematisk med en stortingspresident som også har sverget lojalitet til losjen og ledelsen der.
- Han tilhører et hemmelig samfunn som er diktatorisk oppbygd, sier Aase, som selv også nådde åttende grad før han ga seg.
- Når man når åttende grad blir man tempelridder. Da blir man «ridder av vår Herre Kristi hellige fattige tempelorden» og man får også en tempelridderkappe, forteller Aase til Aftenposten.
Roger Aase har skrevet bok om sin tid som frimurer. Her er han med tempelridder-drakten han fikk da han ble tatt opp i 8. grad.
Frimurernes tempelridderdrakt består av tre deler: En hvit drakt med rødt malteserkors på brystet, en fotsid kappe med samme motiv, og en hvit hatt med rødt kors på toppen.
Ingen kommentar
Thommessen vil ikke kommentere om han har mottatt en slik kappe, eller si noe om seremoniene.
- Hva det måtte være av kapper og slikt vil jeg ikke kommentere. For det første er det ikke veldig sentralt, for det andre fremstår det veldig latterlig når man ikke ser sammenhengen. Jeg opplever det som har vært skrevet om seremonier og slikt som veldig overdrevet, sier stortingspresidenten.
Thommessen sammenligner frimurerlosjen med et idrettslag eller en frivillig organisasjon.
- Mange har et ønske om å fremstille dette som noe veldig hemmelig og mystisk, men det er det ikke. Det er en liten del av noen ritualer som er hemmelige. Hadde man fortalt om det, ville det ødelagt opplevelsen, sier Thommessen.
To i presidentskapet
I presidentskapet på Stortinget sitter Frps Kenneth Svendsen, også han mangeårig medlem i frimurerlosjen. I dag har han i likhet med Thommessen nådd åttende grad.
Han sier til Aftenposten at han aldri har opplevd interessekonflikter som følge av medlemskapet. Medlemskap i Frimurerlosjen strider uansett ikke med rollen som medlem av presidentskapet, mener Thommessen.
- Hvem som er med ligger åpent ute, penger bytter ikke hender og det sosiale nettverket er ikke noe annerledes enn i andre aktiviteter, sier Stortingspresidenten.
- Kan det ikke være en lojalitetskonflikt, hvis man har sverget troskap til frimurerlosjen?
- Du har ikke noen lojalitetskonflikt. Det er ikke slik at vi har spesielle forpliktelser. De gangene noen eventuelt stiller opp for andre som er i losjen, har det med personlig vennskap å gjøre, ikke bindinger til losjen, sier Thommessen til Aftenposten.
Men her kan dere virkelig lese om frimurerne, rottene i samfunnet:
Jeg var selv hjemme hos Erik Rudstrøm, hvor han uttalte til meg, sitat"Jeg har ikke lenge igjen, så jeg må bli ferdig med disse bøkene om frimureriet og de skjulte makteliter", sa han til meg. Erik Rudstrøm var en kjernekar!
Mer info om Erik Rudstrøm finner du ved å klikke på lenken Erik Rudstrøm var en kjernekar.
