Det er en merkelig fremgangsmåte Regjeringen legger for en dag, for å loppe folk for penger.
De skriver:
Ny likningsverdi for boligeiendommer
(27.08.2010)
Alle boligeiere oppfordres til å sende inn opplysninger om boligen sin for å få ny likningsverdi. Bakgrunnen for dette er at en ny metode for å fastsette boligers likningsverdi er innført fra og med inntektsåret 2010. Formålet med endringen er å skape bedre sammenheng mellom boligeiendommers likningsverdi og omsetningsverdi.
Men denne ordningen gjelder altså ikke småhus og fritidsboliger. Men på dette skjemaet som du kan sende inn elektronisk på DINSIDE, der fins ikke denne muligheten å velge Fritidsbolig. Det jeg så gjorde var å skrive inn bto og valgte så småhus. Fordi de ikke omfatter denne skatteordningen fra Regjeringen som nevnt over.
