Når demokrati = maktarroganse.
Vi har alle sammen hørt om demokratiet og den flotte og balanserte styring det omtales med. Over hele verden er de i disse tider i gang med å innføre demokrati til fordel for alt annet av styre. Så kommer den dagen da du som representant for en eller annen flertalls regime må gjøre et valg. Da tenker du -skal jeg bruke min personlige mening i stemmeavgivningen eller skal jeg avgi regimets mening? Som medlem av regimets politikk er du lojal forpliktet til å stemme for regimet.
Men ved en hemmelig avstemning vet ingen hva du stemmer? Det er da meget interessant igjen å vise til hvor det ble av av friheten og demokratiet? Derfor er det i mange slike kretser en åpen avstemning, for å på en måte skremme noen fra å stemme annet enn den forventede politikk av regimet. Akkurat som i et selebert selskap hvor glassene heves i taket, og man ikke tør å la det stå, fordi man da er annerledes. Dette er et middel for å hindre at utbrytere, eller skal vi si at rett tenkende skal t a e g n e valg?
Man kan jo bare si rett ut, takk jeg står over. Igjen et eksemplets makt. Vi hørte ofte uttrykket "annerledeslandet" flittig brukt av JA -sida. Men nå er annerledeslandet blitt styrt så godt av JA-sida, GRO og co og derfor er det vi har det så godt -kommer det fra den kanten. Vel, vi vet at hadde det ikke vært for Nei siden så hadde det vært snarere grunn til å kalle det for annerledeslandet.
Og hvilket demokrati er det som styrer med trusler og skremsler om høyere skatter og avgifter hvis ikke man gjør som AP sier?
Det vitner heller mye mer om alt annet enn et demoktati -den politikken som AP la for dagen før EU avstemningen, 28. nov. 94.
Her kan dere venner studere nøye de korrupte politikerne inne på Stortinget i 1969, da de var medlemmer nesten alle sammen i en sammensvergelse mot land og folk. http://bmonline.no/html/eu_69.html
Her ser du bilde av formannen i denne ulovlige bevegelsen inne på Stortinget, Svein Roald Hansen i AP, 17. sept. 2004.
http://grunnlovens-vektere.com/html/FME_009.html
Vennligst
BmOnline