Se opp for i morgen

Det AP har vært mest opptatt av, jo å innføre fandens prinsipper, les USSROMA i Norge. Jesuittparagrafen som var satt inn som en stopper i Norges Grunnlov, ble fjernet av forræderne i 1956. AP har ansvaret for ødeleggelsen av nasjonen, siden- både før og etter 2. verdenskrig.

Se opp for i morgen

UNREAD_POST Thorbjørn Andersen » Fre Okt 07, 2011 4:16 pm

Se opp for i morgen.
VG kom i 1972 med reportasjeserien ”Se opp for i morgen!” Avisen ønsket å sette et spørsmålstegn ved samfunnsutviklingen mot Formynderstaten. Boken med samme tittel, av Gunne Hammarstrøm – kom også i handel. Konklusjonen den gang var ifølge journalisten: Vi er på vei bort fra det demokratiet vi stadig hylder ved festlige anledninger.

JURISTEN – Lord Salmon - ble innledningsvis sitert etter en forelesning i 1970: ”Ikke i dag, men i morgen. Jeg ser 20-30-40 år fram i tiden”. Tre norske jurist-kjendiser – Alf Nordhus, Olav Hestenes og Carl August Fleischer – diskuterte også faren som truer den lille mann.

I DAG mener jeg at alle må innse en del fakta som underbygger konklusjonen til Hammarstrøm. Problemet er vel heller at det hele har foregått så stille og rolig for seg – så bare noen er klar over det hele. Derfor betegnes det som har skjedd en snikrevolusjon.

IKKE bare VG – men også flere aviser – må nå analysere og beskrive for sine lesere i klare ordelag det som har skjedd. For den lille mann har i sannhet blitt liten!

HJELP til dette kan journalister, redaktører og andre finne blant annet i bøkene ”MAKTEN BAK MAKTEN” og ”SOV mitt lille NORGE”. Forfatter – Per Aslak Ertresvåg - har de aller beste forutsetninger i den sammenheng. Han vet hva han skriver om!

VI lever alle riktig nok i en oppjaget og frustrerende tid. Jeg synes imidlertid man skal unne seg et pusterom til ettertanke. Legger man nemlig sammen en del brikker i det politiske narrespillet – kan man uten tvil vri overskriften til følgende: I morgen er i dag.



Thorbjørn Andersen.
Halden.
Thorbjørn Andersen
 

Gå til Arbeiderpartiet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron