Hva NRK egentlig gjorde for EU- mot Norge

Hva er egentlig Høyre blitt? Et dårlig AP parti? Jusst det, de er mer interessert i å hoppe til køys med Paven, Erna Solberg. Å velge Høyre, er det samme som å ta en dobbel overdose!
Ikke la dere blende av pengene våre, som Høyre har nydt godt av! De er for det globale helvetet, som AP.
Forumregler
Høyre er mest opptatt av å følge AP og landsforræderne, jfr Romas store drøm om verdensherredømme. Derfor, ikke lån ditt øre til dem heller. Finn deg et parti med nasjonale verdier.
Ikke her: http://bmonline.no/html/global.html
Men her: http://norgespartiet.no

Hva NRK egentlig gjorde for EU- mot Norge

UNREAD_POST BmOnline » Søn Nov 16, 2014 10:23 pm

Den aller siste NRK-kampanjen, for å få Norge inn i EU, begynte egentlig i forbindelse med et åpent møte i Alta den 18. mai om EU-saken, hvor jeg deltok som en av innlederne. Til stede på møtet var NRK. - Den: 27.5.2004 Kl. 14:00
Av: Jarle Hellesvik

Den eneste politiske nyheten i EU-saken som ble langt fram på dette møtet, var at jeg redegjorde for forholdet mellom den norske Grunnloven og den foreslåtte EU-grunnloven og oppsummerte at dette betyr at et medlemskap i EU, krever så store endringer av den norske statsforfatningen, at dette må kunne karakteriseres som et slakt av den norske Grunnloven. *

(En påstand som burde være oppsiktsvekkende nok.) NRK kjører reportasje fra møtet dagen etter. Reportasjen består av en kampanjepreget introduksjon fra NRK og så intervjuer med styremedlem i ”Kysten inn i EU”, Arne Dag Isaksen og stortingsrepresentant Olav Gunnar Ballo. Reportasjen var drøvtygging på gamle, kjente argumenter. Den politiske nyheten i EU-saken blir fortiet. (*)

På grunn av dette rykker jeg ut i avisene og beskylder NRK for å drive en kampanjejournalistikk for å få Norge inn i EU og for å være uten integritet i EU-saken.

Det var nok de som tenkte at nå overdriver den godeste Hellesvik. Så ille kan det vel ikke være? Hva skjer så videre? Mine beskyldninger blir arrogant avvist av leder for NRK Troms og Finnmark, Heidi Pleym. Den 25. mai blir jeg oppringt og intervjuet av NRK-journalist Rolf Jakobsen.

I intervjuet fokuserer han på ordene statskupp og landssviker. Han prøver fortvilt å få meg til å si noe som han kan skandalisere meg på. I denne sammenheng spør han meg også om hva jeg synes om at EU-tilhengerne blir kalt landssvikere?
Til det svarer jeg at det synes jeg ikke noe om fordi det må da være legitimt å være for EU-medlemskap selv om dette medfører at Norge blir en delstat i EU.

Jakobsen intervjuer også leder i Finnmark Nei til EU, Cecilie Hansen. Hun forstår ikke at hun er blitt kontaktet av en journalist fra et meget, fiendtlig mediakonsern, som vil forsøke å bruke alt hun sier mot henne, Nei til EU og nei-siden i sin helhet. Hun blir lokket til å si at hun har forståelse for at EU-tilhenger blir kalt landsvikere.

Dermed har journalisten oppnådd nesten alt han det han er ute etter. Dagen etter kjøres et innslag om dette på NRK - Troms og Finnmark sin morgensending. Samme innslaget kjøres på ”Nordaførr”(Sendingen går til Nordland, Troms og Finnmark) litt senere på dagen. Hovedfokus er på ordene statskupp og landssvik. Helheten i intervjuet gir inntrykk av at jeg mener at det er riktig å kalle EU-tilhengere for landsvikere. Dette på tross av at jeg i intervjuet uttrykkelig sa det stikk motsatte, og at NRK velger å gjøre akkurat ordet landssviker til hovedsak i resten av sendingene utover dagen.

Nå går derfor folk rundt og tror at jeg mener at EU-tilhengere er landsvikere. Dette er en skitten og uredelig journalistikk av NRK. Uttalelsene til Cecilie Hansen blir omskrevet og utlegges på NRK,s tekst-tv-(rikssidene) som et av hovedoppslagene. Denne meldingen ble liggende der hele dagen.

Der heter det at: ” Nei til EU,s leder i Finnmark mener at det vil være landsforræderi og statskupp å føre Norge inn i EU”. En løgn som straks ble formidlet videre av annen EU-vennlig media.
Hensikten var/er oppnådd: Nei til EU i Finnmark var/er blitt skandalisert ovenfor det ganske land.

På ettermiddagssendingen samme dag henter NRK-Troms og Finnmark inn stortingsrepresentant Raymond Robertsen (H) fra Finnmark og lar han beklage seg på direkten over å bli kalt for landssviker. (Forstod Robertsen hvilket fult spill av NRK han deltok i?) Enhver oppegående journalist, med integritet, hadde benyttet anledning til å stille stortingsrepresentanten spørsmålet: Mener du at det er noe i den norske grunnloven som må endres før Norge kan bli medlem i EU?

Men slike dumme spørsmål stiller selvsagt ikke en NRK-journalist. På NRK-Nordnytt (TV-sending som går til Nordland, Troms og Finnmark) om kvelden, så hentes Arne Dag Isaksen inn for å få anledning til å beklage seg over at han blir kalt for landssviker. Som enhver forstår: Dette dreier seg ikke om enkeltjournalisters utøvelse av sitt yrke. Det dreier seg om en meget bestemt og enhetlig vilje fra Norges største mediakonsern, NRK.

NRKs mål var/er å framstille hele nei-siden som rabulister. Altså kampanjejournalistikk i verste stil.
Maktfullkomment det de gjorde. Ikke sant?

Kommentar BmOnline:
Ja, her ser dere NRK ut i 2004 for å vise Norge at alle som stemmer JA til EU å være landssvikere, selvfølgelig i den hensikt å stemple alle som stemmer NEI å være mindre begavet?
Joda, bare husk en ting kjære leser, om dere tror på løgnene til NRK, så kan dere få se hva NRK er bekjent av. I 1940 anmodet NRK om at alle gode nordmenn måtte legge ned våpnene mot nazistene. Her kan du lese beviset for hvem de egentlig støtter, selveste Adolf Hitler. Er det ikke merkelig?
Så her kommer det for en dag hvilke hyklere, løgnhalser og hvor du virkelig finner landssvikere, nemlig i NRK. NRK kunne med glans glitre for Norsk rasist kringkaster!

http://bmonline.no/html/flyvebl.html


Sist flyttet til topp av BmOnline den Søn Nov 16, 2014 10:23 pm
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2601
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til Høyre

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron