Purkens våpeninstruks- en parodi

Grete Faremo var en gang her, ikke visste jeg at hun var "russefange". Se hva som skjer med purken nå? Se hva som skjer med krimmen nå? Se hva som har skjedd med innvandringen etter at UDI ble opprettet. Hvorfor gjør ikke purken jobben sin?

Moderator: BmOnline

Forumregler
Krimpakket har aldri hatt bedre dager i Norge. http://bmonline.no/htm/muslim.htm Hva kommer alle justismord av i verdens beste land? http://bmonline.no/html/politi_1.html

Purkens våpeninstruks- en parodi

UNREAD_POST BmOnline » Tor Jul 30, 2015 9:31 am

Hovard Widding

Jeg har nå gjennomgått Politiets våpen instruks og nyeste sikkerhetsforskrifter, og er rystet....
Forleden var der en som hoppet over skranken, og fikk fatt på et tjenestevåpen som var ladd, altså med ammunisjon i kammeret.
De omtale våpen har IKKE sikring, det er kun selve avtrekkeren som skal betjenes før skudd kan avfyres, og det er helt vanvittig at noen går rundt med våpen som ikke kan sikres og med skudd i kammeret.

IKKE ET ENESTE STED i sikkerhetsforskriftene er det omtalt om våpenet kun skal ha magasin med skudd, eller om det også skal være tatt ladegrep så våpenet er klar til å avfyre skudd.
Som Våpensmed fra det Norske forsvaret har jeg tilstrekkelig kompetanse til å hevde at dette er en mangel så grov, at man med rette kan spørre om de som har laget en instruks på nesten 250 sider vet hva et våpen er og hvilke sikkerhets krav man med rimelighet kan stille til den som bærer våpenet?

Da blir spørsmålet, HVEM har gitt ordren til at der skal være skudd i kammeret, og hvor henter vedkommende hjemmel til det fra?
Jeg minner altså om, at de her våpen mangler en sikring som man normalt finner til og med på vanlige jakt våpen, og det betyr at skudd kan avfyres også når det ikke er tilsiktet med den fare det måtte bety både for personellet som bærer våpenet og for omgivelsene.

Ikke kun kan uvedkommende nå triggeren som i den omtalte sak, men Politiet som ofte er i "basketak", risikerer at våpenet avfyres om de faller, og selv om det ikke skjer så ofte, så er risikoen er der, og i alt som har med våpen å gjøre er regelen, sikkerhet først.

Instruksen har altså en skremmende og åpenbar mangel, og alle med kompetanse på våpen vil se at det IKKE er forsvarlig at våpenet bæres usikret som det er, med skudd i kammeret.

Å utruste Politi med både våpen og ammunisjon er en ting, men usikrede våpen som er skudd klare UTEN sikring, ja det er noe helt annet og det glade vanvidd noe vi akkurat har sett den første episode av, så hvem er tullingen som UTEN at det fremkommer noe sted har gitt ordre om at våpenet skal bæres med skudd i kammeret, klar til å avfyre?

Inspektør snusen
Jeg har også god kunnskap om våpen ammo- og det forbauser meg at vi har sombi tilstander i politiet i Norge- er det mullah brakar som braker løs?

Dette er jo rene vanvidd og bør stoppes i morgen!

Nei til våpenbruk hos sombiene i politiet!
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Purken selv på glattselle

UNREAD_POST Inspektør snusen » Lør Feb 13, 2016 2:51 pm

86-åring i innbruddsdrama

Kjell Lorang Eng fra Marker i Østfold forsøkte å jage bort innbruddstyver som var på ferde tirsdag kveld. – Hands up, ropte han, mens han skjøt med hagla. Nå er han siktet for grov kroppsskade.

Kjell Lorang Eng bor langt fra der folk flest bor, på et gårdsbruk nær svenskegrensa i Marker kommune. Han var alene hjemme tirsdag kveld da han hørte personer romstere i andre etasje. Eng forteller at han ble redd, tok med seg hagla og gikk ut. Der skjøt han opp i lufta for å skremme, sier han.
Vaktbikkja virker ikke, en Rottweiler tispe.

Hunen som Kjell Lorang Eng kaller "Hund", er veldig snill. Den kan ikke brukes som vakthund, og skremmer ingen, forteller 86-åringen. Derfor måtte han gjøre noe selv for å varsle.

Håpet var at tyvene skulle bli skremt og at naboer skulle høre smellene. To menn fra Litauen, som bor i nærheten, hørte skuddene og kom til boligen.

Kort tid etter skal personene i andre etasje ha brutt opp et vindu og hoppet ut, før de løp til skogs.
Den ene av disse ble kjørt til Ullevål sykehus via legevakten i Askim. Men politiet vet ennå ikke om mannen har skuddskader.

Kjell og fire andre personer er siktet for grov kroppskade og ble varetektsfengslet. Når det gjelder hvorfor en av personene ble skadd, tror Kjell Lorang Eng at tyven slo seg da han hoppet ut av vinduet fra andre etasje.
Mange ubesvarte spørsmål

Politiet ønsket ikke å stille til intervju i dag. Men vi forstår at også politiet har mange ubesvarte spørsmål. I går kveld ble litaueren, som kom for å hjelpe, varetektsfengslet i to uker med brev- og besøkskontroll. Forsvareren sier at de skal anke fengslingskjennelsen.
Hjemme igjen

Kjell Lorang Eng ble arrestert og satt på glattcelle, men i går kveld kom han hjem igjen. Han synes det er galt at han ble pågrepet. Jeg prøvde bare å passe på det som er mitt, sier han.

Etter min mening var det purken som skulle inn på glattselle og der skulle de ha kastet uniformen og kølla i dass!!

http://www.nrk.no/ostfold/86-aring-i-in ... 1.12801619

Mitt gode råd er, få deg en Rottweiler hannhund.
Her kan du se en som tok tyven først, og kotelettene til slutt: Jeg kan garantere for effekten :)

http://bmonline.no/html/saiko.html
Inspektør snusen
 


Gå til Justisdepartementet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester

cron