Hvorfor skjer det at nådegavene virker på vantroe?

Er du i behov for forbønn, ta kontakt i Jesu navn.
Jeg ber for syke. Dette er i Herrens tjeneste og koster ingen penger.

Jakobs brev 5,15
15 Da skal troens bønn redde den syke, og Herren skal reise ham opp. Har han gjort synder, skal han få dem tilgitt.
16 Bekjenn da syndene for hverandre og be for hverandre, så dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn er virksom og utretter mye.
Forumregler
Trenger du forbønn? http://bmonline.no/html/kristendom.html
Du finner meg på skype, Bmonlines eller tlf 41239887

Hvorfor skjer det at nådegavene virker på vantroe?

UNREAD_POST BmOnline » Man Nov 21, 2011 4:31 pm

Hvordan har det seg at nådegavene fungerer på ikke troende? Slik som Bileam, som gjorde akkurat de samme tingene som Moses, alltid etter at Moses hadde gjort det først? Bibelen har mat (Ordet) for hver tidsalder. Tenk det- Gud visste hva som kom til å skje hele tiden opp igjennom århundrene. ALT. Og her er en liten opplysning om Bibelens Ord til folkeslagene i alle generasjoner. Festmåltidet, jo det er når maten (Ordet) er tilgjengelig. Merk, ørnene er dem som Ordet kommer til, de troende i Herren. Men, ser dere- så etter en tid, kommer gribbene og eter av åtselet. (Gammelt nytt) Der har dere Pinsevennene, DKK, Metodistene, Jehovas Vitner, Adventistene osv. De organiserte, tradisjonene ser det ikke.

Og der festmåltidet- åtselet er, der vil ørnene og gribbene samles. Husk på det. Der Ordet er i virksomhet for tiden, der vil de samles. Ordet for sin tid er Den Hellige Ånds virksomhet, jfr profetiene. Organisasjonene sitter fast, de ser det ikke. Læren fra Luther kan ikke brukes nå, det er forbi. Nu er vi i en annen tidsepoke. Men ennå sitter organisasjonene fast, de ser det ikke. Kvasten er forbi, nå er vi ved enden, dvs hveten.

Jo, før bruden skal opp, så vil deres dårskap bli avdekket- idet de blir igjen. De hadde et lysskjær av de kommende goder, men manglet fruktene! Den Hellige Ånds frukter.
Amen!

Hva hjelper det om jeg kan flytte fjell om jeg ikke har kjærlighet?
Det er fordi profetiene skal gå i oppfyllelse. Derfor skjer det.

Oranisasjonenes tid er forbi. Nå skal bruden samles. Det er hva som skjer i dag. De troende i Herren.

Noen sier at de tror på Jesus Kristus. Men så hviler de på en falsk dogme fra Konsilet i Nikea. Bibelen advarer oss imot dette i Matt 24.24. De døper seg på forskjellig vis for å sikre seg. (PV) De døper først i Jesu navn og så i Faderen og s osv. Men hva sier Bibelen? Jo, i Ap Gj 2,38 står det- på Herren Jesu Kristi navn, til syndenes forlatelse. Der er det.

Jeg har sagt dette gang på gang, men de er gjenstridige. Men endrer du på Ordet, så kaster du jo Jesus UT. Og det var det Konsilet gjorde. Jesus ble kastet ut, Han har siden vært på utsiden av menigheten, garantert. HAN vil ikke ta del i urent! Ordet er Jesus, derfor er Han ikke der når du nekter å ta Ordet som det står! Amen! Når du så får en visshet om at du er blitt lurt, hva gjør du da? Klart du får det rett i ditt hjerte og fortsetter. Herren er i SIN Menighet, Amen!

MATT 24.24 sier at de (organisasjonsånden) skal bli så lik Den Hellige Ånd i endetiden, at selv de utvalgte skulle bli lurt om det var mulig.

4. Mosebok 23.9 står det om dette å ikke være organisert. Moab var organisert, mens Israelittene ikke var det. For fra toppen av klippene ser jeg ham, og fra høydene skuer jeg ham; se folket som BOR FOR SEG SELV, som IKKE BLIR REGNET BLANT NASJONENE. Der er det. Gud som ser ned fra toppen av klippene, ikke i en eller annen dal og ser etter deres dårlige sider og fordømmer dem. Gud ser på dem på den måten Han ønsker å se dem - fra Kjærlighetens og nådens høyde. De bodde alene og de var IKKE organisert. Jødene. De hadde ikke noen konge, men de hadde en profet. Og profeten hadde Gud i seg ved Ånden; og Ordet kom til profeten, og Ordet gikk til folket. De tilhørte ikke FN. De tilhørte ikke Kirkens Verdensråd USA, Babtistene, PV, AT eller noen annen gruppe. Det trengte de ikke, fordi de tilhørte Gud, jødene-. De hadde, så sier Herren i sin midte.

De som tror at jeg gjør dette for å være ufin, tro om igjen i Jesu navn! Det er fordi kjærligheten er stor til alle mine søsken og brødre. Husk å ha det rett i ditt hjerte- DET er kun Jesus Kristus som kan frelse deg. Ingen organisasjon- det er hva en må passe seg for. Ikke ta på deg tradisjons-løgnene. Kvinnelige prester, vielser av homser mv. Fordi det fører ikke fram. Det har intet med å gjøre, som mange sier- at du må like homser. Det har intet med det å gjøre- men det har med Guds Rike å gjøre. Tilgi dem, men ikke la deg rive med av urent. For hvis litt surdeig, så vil alt bli surt. Et godt tre kan ikke bære dårlig frukt. Hvis du er med på å fremme at homser skal få gifte seg, da har du ikke rent mel i posen. Individer av samme kjønn, skal ikke ha samkvem som ektepar, dvs mann og kvinne. Det sier Bibelen.

ps: Så en liten obs til de som lytter. Merk dere at i nettbibelen får du intet opp når du søker på nasjonene, eller nasjonen. Tror dere det er tilfeldig? Nei, her ser dere globalismens ansikt, vend deg bort ifra det- sier Herren!
Så ett godt tips, om hva organisasjon du enn hører til, pass på at du har en Bibel som ikke er sminket etter tradisjonene. Pass på å få deg en King James Bibel. Her er et utdrag fra King James av 1611, engelsk versj:

Det er fra Paulus brev til ROM.
11 kap versj 28 og 29. Se hva det står i versj 29. For gaver og kall er uten omvendelse. Ser dere? Tenk, hva Gud gjør her? Det er hva Han gjør. 28 As concerning the gospel, they are enemies for your sakes: but as touching the election, they are beloved for the fathers' sakes.
29 For the gifts and calling of God are without repentance.

Plutselig kommer det over deg, uten at du er omvendt, tenk det. Det er HAN, GUD som kaller. ROM 9,12
11 Før de var født, da de verken hadde gjort godt eller ondt, sa Gud til henne: Den eldste skal tjene den yngste. Guds plan og utvelgelse skulle stå fast 12 og avhenger ikke av menneskers gjerninger, bare av ham som kaller.

Så kan dere lure på om dere finner dette i den norske nettbibelen? Nei, du finner ikke det. Du ser at "noen" har fjernet Guds Ord fra tekstene i mange, mange Bibler. Og hva skyldes dette? Jo, det skyldes akkurat MØRKET. Organisasjonene, dvs tradisjonene styrer og ødelegger Guds Ord med viten og vilje. Tenk det, hvor ille det er. Nå kan du lese mer om dette i emnet her: Last ned.
http://bmonline.no/download/Endringer.pdf

Vennligst
BmOnline
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Jødene kommer til tro.

UNREAD_POST BmOnline » Man Okt 29, 2012 3:06 pm

Omskjærelsen har intet for seg som jødene gjør det i dag.

Jødene og loven
17 Og nå, du som kaller deg jøde: Du stoler på loven og er stolt av din Gud, 18 du kjenner hans vilje og kan avgjøre hva som er rett, fordi du er opplært i loven. 19 Du er overbevist om at du kan være en veileder for blinde, et lys for dem som er i mørke, 20 en oppdrager for uforstandige og en lærer for umyndige, fordi du i loven har det rette uttrykk for kunnskap og sannhet. 21 Du som vil lære andre, hvorfor lærer du ikke deg selv? Du som forkynner at en ikke skal stjele, stjeler du? 22 Du som sier at en ikke skal bryte ekteskapet, bryter du ekteskapet? Du som avskyr avgudene, plyndrer du templene deres? 23 Du som er så stolt av loven, du vanærer Gud ved å bryte loven. 24 Det står skrevet: Guds navn blir spottet blant hedningene på grunn av dere.
25 Omskjærelsen gagner deg nok, men bare hvis du holder loven. Bryter du loven, er du som en uomskåret. 26 Men hvis en uomskåret holder lovens bud, skal han ikke da regnes som omskåret? 27 Den som er uomskåret fysisk, men oppfyller loven, skal dømme deg. For du bryter loven, enda du har lovens bokstav og er omskåret. 28 Rett jøde er ikke den som er jøde i det ytre, og rett omskjærelse skjer ikke i det ytre, på kroppen. 29 Jøde er den som er jøde i det indre, og omskåret er den som er omskåret i hjertet, ved Ånden og ikke ved bokstaven. Han får ikke ros av mennesker, men av Gud.

Her er en beskrivelse av Den Hellige Ånds kraft og ild:

Engelen kom til meg0002.pdf
Engelen kom til meg, av WMB
Engelen kom til meg0002.pdf (21.55 MiB) Vist 294 ganger
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0


Gå til BmOnlines kristendomsforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron