Styrken - er å være svak

Er du i behov for forbønn, ta kontakt i Jesu navn.
Jeg ber for syke. Dette er i Herrens tjeneste og koster ingen penger.

Jakobs brev 5,15
15 Da skal troens bønn redde den syke, og Herren skal reise ham opp. Har han gjort synder, skal han få dem tilgitt.
16 Bekjenn da syndene for hverandre og be for hverandre, så dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn er virksom og utretter mye.
Forumregler
Trenger du forbønn? http://bmonline.no/html/kristendom.html
Du finner meg på skype, Bmonlines eller tlf 41239887

Re: Styrken - er å være svak

UNREAD_POST BmOnline » Fre Nov 16, 2012 1:56 pm

Christer1997 skrev:Paulus sa dette: "Skal jeg være stolt, vil jeg være stolt av min svakhet." (2.Kor 11,30)
Var Paulus svak? Jeg kjenner at jeg har vanskeligheter med å forstå det. Paulus som la en av de viktigste byggesteinene for en i dag to tusen år gammel kirke; var han svak? Kunne han være svak?
Paulus var svak, han bar en torn i kroppen som vi hører om i 2. Korinterbrev. Paulus slet med å gjøre det gode han ville, men fikk det ikke til, og det onde han ikke ville gjør, falt han stadig i likevel å gjøre det. Kan Paulus ha vært like usikker, redd, tvilende, og svak som vi ofte kan føle at vi er?
Hva gjorde Paulus med sin svakhet? Han var stolt av den. Han var stolt av den fordi hans svakhet gav Kristus plass. Paulus var, enda så sta, hardfør og sterk han kan virke når vi leser om ham, sterk! Ikke fordi han var som han var, men fordi Guds kraft fikk ta bolig der han sviktet.
Paulus sa dette: "Derfor vil jeg helst være stolt av mine svakheter, for at Kristi kraft kan ta bolig i meg. Og derfor er jeg fylt av glede når jeg for Kristi skyld er svak, blir mishandlet, er i nød, forfølgelser og vanskeligheter. For når jeg er svak, da er jeg sterk." (2.Kor 12,10
Gud sa dette: "Min nåde er nok for deg, for kraften fullendes i svakhet." Paulus visste godt at det var Guds nåde som bar ham. At det var Guds kraft som ledet ham, og virket gjennom ham. Han visste godt at det var ved å gi Kristus plass at evangeliet om Ham ville spre seg.
Så tro ikke at fordi livet ditt ikke er helt i vater, at du ikke er helstøpt, trygg og uten feil; at Guds nåde ikke når deg og at Guds kraft ikke tar bolig i deg! Det er når vi legger ned våre forsvarsverk, innrømmer våre svakheter og overgir oss i Guds nåde - at Hans kraft kan fullendes i oss. Der vi ikke strekker til, strekker Kristus til. Og lik Paulus kan vi bringe gode nyheter om en Gud som ikke krever helstøpte, perfekte, og utelukkende vellykkede mennesker. Men en Gud som ønsker mennesker som de er, så hans nåde kan ta bolig i oss. Paulus sa dette: "For jeg er viss på at verken død eller liv, verken engler eller krefter, verken det som nå er, eller det som kommer, eller noen makt, verken det som er i det høye eller i det dype, eller noen annen skapning, skal kunne skille oss fra Guds kjærlighet i Kristus Jesus, vår Herre." (Rom 8, 38-39)
Guds dyrebare og nådige kjærlighet forlater deg ikke. Tross i dine feil. Tross i din svakhet.
Vær stolt av den svakhet - den kan romme den største styrke.

Christer

Joda, Paulus forfulgte Herren, og det lyset var så sterkt at Paulus ble blendet og fikk redusert synet i flere dager etterpå. Herren sier, hver gang noen tviler på Hans Ord, så blir det et torn i kjødet. Akkurat på samme vis som med Paulus og Saras vantro. Vi så også at ættlingene til Ismael ble et torn i kjøttet inntil i dag, fordi Sara ikke trodde at hun skulle bli med barn i sitt 90ende år.
Så lot hun sin trellkvinne, Hagar ligge med Abraham- da ble Ismael født. Det ble et torn i kjøttet, fordi der kommer araberne ifra. Fordi Sara ikke trodde at hun skulle føde Abraham en sønn i en alder av 90 år.

Når det her snakkes om å være svak, så er det kun fordi vi ikke kan rose oss-. Skal vi rose oss, så er det av/i Herren.
Fordi vi har intet godt i oss selv. Vi ble født inn i synden, ergo er vi urene. Paulus uttrykte seg slik, fordi man fort kan bli "høy på pæra", ved å vandre i Lyset. Men derfor er det HAN refser oss, slik at vi får viten om hvem som er sjefen.
Og det ligger i dagen, gjenløseren var Guds Sønn. Bare ved det navnet kan vi karre oss ut av elendigheten, ved tro.

BmOnline
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Styrken - er å være svak

UNREAD_POST BmOnline » Fre Nov 16, 2012 9:33 pm

BmOnline skrev:
Christer1997 skrev:Paulus sa dette: "Skal jeg være stolt, vil jeg være stolt av min svakhet." (2.Kor 11,30)
Var Paulus svak? Jeg kjenner at jeg har vanskeligheter med å forstå det. Paulus som la en av de viktigste byggesteinene for en i dag to tusen år gammel kirke; var han svak? Kunne han være svak?
Paulus var svak, han bar en torn i kroppen som vi hører om i 2. Korinterbrev. Paulus slet med å gjøre det gode han ville, men fikk det ikke til, og det onde han ikke ville gjør, falt han stadig i likevel å gjøre det. Kan Paulus ha vært like usikker, redd, tvilende, og svak som vi ofte kan føle at vi er?
Hva gjorde Paulus med sin svakhet? Han var stolt av den. Han var stolt av den fordi hans svakhet gav Kristus plass. Paulus var, enda så sta, hardfør og sterk han kan virke når vi leser om ham, sterk! Ikke fordi han var som han var, men fordi Guds kraft fikk ta bolig der han sviktet.
Paulus sa dette: "Derfor vil jeg helst være stolt av mine svakheter, for at Kristi kraft kan ta bolig i meg. Og derfor er jeg fylt av glede når jeg for Kristi skyld er svak, blir mishandlet, er i nød, forfølgelser og vanskeligheter. For når jeg er svak, da er jeg sterk." (2.Kor 12,10
Gud sa dette: "Min nåde er nok for deg, for kraften fullendes i svakhet." Paulus visste godt at det var Guds nåde som bar ham. At det var Guds kraft som ledet ham, og virket gjennom ham. Han visste godt at det var ved å gi Kristus plass at evangeliet om Ham ville spre seg.
Så tro ikke at fordi livet ditt ikke er helt i vater, at du ikke er helstøpt, trygg og uten feil; at Guds nåde ikke når deg og at Guds kraft ikke tar bolig i deg! Det er når vi legger ned våre forsvarsverk, innrømmer våre svakheter og overgir oss i Guds nåde - at Hans kraft kan fullendes i oss. Der vi ikke strekker til, strekker Kristus til. Og lik Paulus kan vi bringe gode nyheter om en Gud som ikke krever helstøpte, perfekte, og utelukkende vellykkede mennesker. Men en Gud som ønsker mennesker som de er, så hans nåde kan ta bolig i oss. Paulus sa dette: "For jeg er viss på at verken død eller liv, verken engler eller krefter, verken det som nå er, eller det som kommer, eller noen makt, verken det som er i det høye eller i det dype, eller noen annen skapning, skal kunne skille oss fra Guds kjærlighet i Kristus Jesus, vår Herre." (Rom 8, 38-39)
Guds dyrebare og nådige kjærlighet forlater deg ikke. Tross i dine feil. Tross i din svakhet.
Vær stolt av den svakhet - den kan romme den største styrke.

Christer

Joda, Paulus forfulgte Herren, og det lyset var så sterkt at Paulus ble blendet og fikk redusert synet i flere dager etterpå. Herren sier, hver gang noen tviler på Hans Ord, så blir det et torn i kjødet. Akkurat på samme vis som ættlingene til Ismael er et torn i kjøttet inntil i dag, fordi Sara ikke trodde at hun skulle bli med barn i sitt 90ende år.
Så lot hun sin trellkvinne, Hagar ligge med Abraham- da ble Ismael født. Det ble et torn i kjøttet, fordi der kommer araberne ifra.
Fordi Sara ikke trodde at hun skulle føde Abraham en sønn i en alder av 90 år.

BmOnline


I Efeserbrevet 1,4- kan vi lese: 4 I Kristus utvalgte han oss
før verdens grunnvoll ble lagt,
til å stå for hans ansikt,
hellige og uten feil.
I kjærlighet

5 og etter sin egen gode vilje
avgjorde han på forhånd
at vi skulle få rett til å være
hans barn ved Jesus Kristus,

6 til lov og pris for hans herlighet og nåde,
som han overøste oss med
i ham som han elsker så høyt.

Så kan vi lese i Hebreerne 6.4.

4 Når noen en gang er blitt opplyst og har smakt den himmelske gave og fått del i Den hellige ånd, 5 har smakt Guds gode ord og den kommende verdens krefter, 6 og så faller fra, da er det umulig å fornye dem så de igjen vender om. De korsfester Guds Sønn på nytt og gjør ham til spott. 7 Når en åker drikker regnet som stadig faller på den, og bærer grøde til nytte for dem som dyrker den, får den velsignelse fra Gud. 8 Men bærer den torn og tistel, er den til ingen nytte. Forbannelsen er ikke langt borte, og det ender med at åkeren blir svidd av.

Her kan vi i versj 4, se at de som har hørt det glade buskap, men så vende seg bort, da er det ingen vei tilbake.
Og det menes absolutt ikke dem som har fått den Hellige Ånd, fordi har du fått den, så er det for evig og alltid. Nei, det er de som har hørt evangeliet, men så snur seg bort. Det fins bare to, enten tror du eller ikke, dvs vantro-
En kristen kan ikke spotte Den Hellige Ånd, fordi Guds sæd forblir i en, og derfor bekrefter Den Hellige Ånd at man er I Kristus, ergo Lyset kan ikke gå imot seg selv.

Heb 10,26
26 Fortsetter vi å synde med vitende og vilje etter at vi har lært sannheten å kjenne, da finnes det ikke lenger noe offer for synder.
Dette versj omtaler også en som har hørt budskapet, men så snur seg bort.
Årsaken er at en som har mottatt den Hellige Ånd, ikke kan falle ifra, det står i Efes 1,4. Vi er Helliget i Kristus, slik at Han bare ser Sønnens blod hvis vi synder. Men gjør vi det med vilje, så vil det ikke bli glemt, da er det vi snubler. Vi må be om tilgivelse, slik er det. Når vi er i Kristus, da er vi der for alltid. Det er en prosess, vi blir mer og mer bevisst Herrens Ord- "og ingen kan ta dem ut av Min hånd", sier Herren. Hans endeløse nåde.

Så kan vi lese om Den Nye Pakt: Heb 8,6
Jesus er mellommann for en ny pakt
6 Men nå har Kristus fått en langt høyere prestetjeneste, siden han er mellommann for en pakt som er så mye bedre og hviler på bedre løfter. 7 Hvis det ikke hadde vært noe å utsette på den første pakten, hadde det ikke vært bruk for en annen. 8 Men Gud har noe å utsette på folket når han sier:
Se, dager skal komme, sier Herren,
da jeg oppretter en ny pakt
med Israels hus og Judas hus,

9 ikke som den pakten
jeg sluttet med fedrene deres
den dagen jeg tok dem i hånden
og førte dem ut av Egypt.
For de ble ikke stående i min pakt,
og jeg brydde meg ikke om dem, sier Herren.

10 Men dette er pakten jeg vil slutte
med Israels hus i dager som kommer, sier Herren:
Jeg vil legge mine lovbud i deres sinn
og skrive dem i deres hjerte.
Jeg skal være deres Gud,
og de skal være mitt folk.

11 Da skal ingen lenger undervise
sin landsmann eller sin bror
og si: «Kjenn Herren!»
For de skal alle kjenne meg,
både små og store.


BmOnline
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Styrken - er å være svak

UNREAD_POST BmOnline » Ons Nov 21, 2012 5:41 pm

Hei Christer, du skal bare skrive Bjørgulf. :)

Ja, kan skjønne det.- Det er flere ting som er avgjørende her. Dette med å få tro i sitt hjerte, leser vi jo i Herrens Ord om hvordan man får tak i det. Herren viste fram til Abraham hvordan han ville gjøre det. Han ville ikke dølge dette for Abraham som ville bli far til en stor ætt. Merk entall. Denne ætt er ALLE dem som tror i sitt hjerte at Jesus er Guds Sønn, Amen!

Nå har jeg skrevet ned noen hundre linjer her om dette å vandre i tro. Ja, du kan si det slik, noen nekter å tro, uansett. Men det er også greit og flott å være en god Ambassadør for Guds Rike.

Nå vet ikke jeg hvor du har ham i dag, (din venn) om du har kjent ham lenge eller, om dere er barndomsvenner, da burde han være en god venn av deg.
Nå skal jeg ikke si noe spesielt om din venn, men en generell sak om troende. Du vet, mange i dag, de går i kirkene, joda, og de tror at de har alt rett, fordi de tilhører kirken. Men, de har ALDRI tenkt tanken på om hvem det er en fordel å tilhøre, Jesus Kristus eller kirka, ser du? Derfor fins det to typer, troende og vantroende.

Og om vi leser mer i Bibelen, så finner vi at fordums i GT, så var Bileam, Jannes og Jambres slike som gjorde kopier av
originalen. Du vet, de kopierte det Moses gjorde. Men alltid gjorde de det etter originalen, ser du. Men disse, sier Bibelen vil også komme i endetiden og gjøre de samme tingene. MATT 24.24. Ser du? Falske kristusser skal komme på banen, og forføre selv de utvalgte, om det var mulig. Joda, der er det. De utvalgte vil ikke høre på slikt. Fordi de har Guds sæd i sitt hjerte. De er hveten og vil ikke ta del i urent.

Således fikk disse som hadde et skinn, men fornektet Guds Kraft- mange troende med på URENT, som Bibelen taler imot. Det å tro på dogmer, slikt som mennesker bryr seg med. Her er det massevis av eksempler i Bibelen. Men det rette Ordet står i Bibelen, så det er den vi alltid må se i for å finne ut om Biskopen eller pastoren taler sannheten? Jusst det. Og da finner vi fort ut at de faktisk ikke tror.
Så ille er det fatt i tradisjonene. De hviler på sine kirker, og da blir det feil. Hva skal vi gjøre for ikke å unnfly en så stor FRELSE? Akkurat det er det Bibelen gir oss et entydig svar på. DITT alter er i ditt hjerte, der er din kirke.
Så om du da tror at Jesus Kristus er Guds Sønn, da kan du sitte i menigheten, men bare da. For om du hviler på deres dogmer, da ser det heller dårlig ut. Det er fordi Kirken (tradisjonen) ikke kan ta deg til Himmelen. Det MÅ være et personlig forhold til Jesus. Det er akkurat som å kjenne en person. Og om man ikke har dette, så bør man legge seg på kne og be om det. Men du vet, i Hebreerbrevet står det skrevet hvordan Herren gjør dette.

Hvis du leser 4 og 5 kapittel, så vil du se at han kaller oss ut til en hvile. DET er når man mottar Den Hellige Ånd.
Du ser han nevner Josva, men at det er en hvile til oss, hedningene. Fordi jødene er blitt forblindet av Herren, slik at vi kunne innpodes på det hellige treet. Ser du? Og når den siste hedningen er kommet inn, da går nådedøren igjen, og da vil Herren ta bort sløret for deres øine, og de vil rope ut "der er Kongen vi har ventet på".

Når man er ung, så er det mange ganger vanskelig å konsentrere seg om disse spørsmål, men med en god del forstand, så kan man prate mye om Herrens miskunn, nåde, kraft og ild.
Her er noen ord om omvendelse:
http://bmonline.no/html/omvend.html

Hilsen
Bjørgulf

Velsignet være deg Christer!
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Styrken - er å være svak

UNREAD_POST BmOnline » Ons Nov 21, 2012 9:24 pm

Takk selv!

Ja, flott- Christer. Ja, forstår deg godt i så måte, jeg hadde nok også gjort det. Flott var det jo at du ble omvendt til Herren Jesus Kristus. Det er veldig fint. Ja, jeg anbefaler deg fare varsomt fram, for om det blir for voldsomt, uten at en er interessert, så kan det virke mot sin hensikt. Det er slik "menneskenaturen" er mens vi har "satan til far" dvs mens man er vantro. Mange av disse som vandrer i ateist samfunnet har oftest ikke kristne foreldre. Men vær klar over det Christer, at nettopp mange hedninger har hatt foreldre som har vært hårde i justisen med å presse barna inn i feks ei sekt. Pinsevenner til eks. Du vet, barn skal ikke drives som kveg. Man må ikke banke det inn i de. Det er å leke når man er små, som er viktig. De må lære at det fins en Gud og at Jesus er Guds Sønn. Ellers er det så turer i skog og mark. Jeg pleier å si, "Jeg skal nu ta en tur på fjellet", om Herren vil. Når de vet litt, så holder det, og så når de blir større, så vil de ikke springe fluskens inn i HEF. Det er det værste som kan skje. Så får de grunne litt etter hvert. Jeg vet om slike som har blitt totalt ødelagt ved å bli banket inn i Pinsemenigheten, hver søndag og ellers når det var møter. Du vet, de hadde jo ikke noe tilbud for barna. De satt nu som "mumier" der. Klart det blir kjedelig, når barna ikke får noe tilbud å holde på med. Det er jo veldig synd å svikte de søte små. Og de har ikke skjønt det, disse forstanderne, og foreldrene til barna i Pinsemenigheten. Fordi Jesus sa, "La de små barna komme til Meg, og hindre dem ikke, for slike hører Himmelriket til." Se på det, barna har gratis billett til Himmelen. Så er det foreldrenes plikt å lære dem opp til å skjelne mellom rett og galt, Amen! Der ligger hemmeligheten. Den du eksker tukter du. Men det er ikke med slag og spark, men det er med Ord. Man passer på de søte små og styrer dem med ord. De lytter og de lærer. Så er spørsmålet, tar foreldrene dette ansvaret for lett?

Ja, du ser det brevet Herren taler dvs Paulus siterer Ordet i Ånden. Det er kraft der. Legg merke til den første hvilen, det var for jødene. Men som du sikkert husker, så falt de døde om i ørkenen, fordi de ikke trodde. De falt i vantro. Etter 40 år falt de i ørkenen. Og Han svor ved Seg selv, fordi det finnes ingen større, at vantro ikke skulle få komme inn til hvilen, Her ser du at Herren nevner de som falt under Moses, etter at de krysset Rødehavet tørrskodd. Pga ulydighet, vantro- så falt de.
11 La oss derfor ivre etter å komme inn til denne hvilen, så ingen faller fra på grunn av samme slags ulydighet.
Men så kan du lese videre at av disse jødene var det bare to som fikk komme inn i det lovede landet, nemlig Josva og Kaleb. 4. MOS 14, 36 De fikk komme inn i det lovede landet- fordi de trodde på Guds Ord.

36 De mennene som Moses hadde sendt for å utforske landet, vendte tilbake og satte hele menigheten opp mot ham ved å spre dårlig rykte om landet, 37 og disse mennene som satte ut onde rykter om landet, døde av pest for Herrens ansikt. 38 Av de mennene som dro for å utforske landet, overlevde bare Josva, Nuns sønn, og Kaleb, Jefunnes sønn.
Her ser dere, de levde i ørkenen- og da de var trette av dage, så fikk bare to komme inn i Hvilen (paradis) Før golgataunderet skjedde, så fantes paradis. Men nå går troende til Herrens nærvær og venter på Jesu andre komme. Fordi Guds Rike ble opprettet etter golgataunderet, Amen!
39 Da Moses sa dette til alle israelittene, ble folket grepet av dyp sorg. 40 Neste morgen sto de tidlig opp og gikk oppover mot høydedraget. «Kom», sa de, «så går vi opp til det stedet Herren har talt om. For vi har syndet.» 41 Men Moses sa: «Hvorfor vil dere trosse Herrens ord? Dette kommer ikke til å lykkes. 42 Gå ikke opp dit, for Herren er ikke midt iblant dere. Dere vil bare bli slått av fienden. 43 For der møter dere amalekittene og kanaaneerne, og da faller dere for sverd! Fordi dere har vendt dere bort fra Herren, vil han ikke være med dere.»

Du ser Gud ledet sitt folk, og Moses gikk bak Ildstøtten, og tegn og under fulgte de troende, nå som den gang.
Før talte Gud igjennom profetene til fedrene. I dag gjennom Sønnen og Den Hellige Ånd, som han lovte å sende til Menighetene Sine. Husk at Gud er EN. Ikke tre, som Den Katolske Kirke vil ha det til. Det er KUN en person i 3 egenskaper. Faderen og Sønnen og Den Hellige Ånd. Intet av dette er navn, ser du. Men titler, navnet er Herren Jesus Kristus. Fordi det er HAN som er gjenløseren. Løste oss fri fra syndene. M e r k deg at både statskirken i Norge og mange sekter har tatt til seg dogmen fra Roma, og døper i titer i stedet for navnet til Herren. Det ser de ikke. Er det ikke pussig?? Faderen er ikke noe navn, sønnen er ikke noe navn, Den Hellige Ånd er ikke noe navn. Der er bare et navn, Herren Jesus Kristus. Ap Gj 2,38.

Her er mere å lese, når du har tid:

http://bmonline.no/html/klippen.html
ps:
Det kan også være meget nyttig å notere seg at feks Adventistene og Jehovas Vitner ikke tror at helvete eksisterer. Og videre så holder AT ennå på med sabbaten, som under Loven, GT. MEN nå er vi i NT, og da er Sabbaten nemlig Den Hellige Ånd, Jesus Kristus var HERRE over sabbaten- de ser det ikke!
Hvis man er vantroende, så er man fortsatt underlagt loven, men som troende i Herren Jesus Kristus, så gjelder NT.
ps:
Du vet, i Bibelen er det skjult MAT, dvs åndelig føde i massevis for enhver tidsalder. Mens tradisjonene fortsatt vasser i det Gamle Testamentet. Tenk det, de ser det ikke. Vi er nå inne i NT og vi er ved MAL 4-5-6. Vi er i Åpenbaringens kapittel 3,14- LAODIKEA Kirke-alder- ja i enden av den. Menighetstidene kan du se mer her:
http://bmonline.no/html/kalder.html
Nå er organisasjonene og tradisjonene ute, de var bærere- som nå blir forkastet. "Hveten" (de troende) vokste opp der inne blandt alle sammen. Men nå er de kommet ut av denominasjonene, de holder på å sikte seg inn på Bruden. De troende.
Det er alle dem som tror i sitt hjerte at Jesus Kristus er den samme i går, i dag, ja til evig tid den samme. Du tror at GUD er en- og djevelen gjør det samme og sjelver! Så nært er djevelen Ordet. Han har gjerningene, men du- han har IKKE ORDET. Nix. Der ser du forskjellen, fordi han fornekter Guds kraft. Satan tørr ikke å gå til dåpen for å bli døpt i Herren Jesu Kristi navn! Nei, i stedet skvetter de, ser du. Helt ubibelsk.

Så kommer spørsmålet, hvor finnes denne organisasjonsånden som er så nært opp til Den Hellige Ånd? Jo, den finner vi hos Pinsevennene. Falske kristusser.
MATT: 24,24 Merk deg at jeg viser til den økumeniske organisasjonen, ikke individene der.
Dette er Herrens Ord.

Herrens velsignelse, Christer.

Bjørgulf
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Styrken - er å være svak

UNREAD_POST BmOnline » Søn Nov 25, 2012 4:47 pm

Hallo Christer, og takk for svar- ja, du kan da skjønne at kan du ringe meg, så skal vi ta en liten prat sammen, så skal du se. Som det står skrevet, den som tror i sitt hjerte at Jesus Kristus er Guds Sønn, har allerede fått det. Slik er det, TRO kan flytte fjell- ved Guds endeløse nåde.
Du finner mitt tlf nr øverst her på siden. Og du kan ringe når som helst. Så skal vi få Herrens Lys over saken-.

Vennligst
Bjørgulf

I Herren Jesus Kristus, er den samme i går, i dag, ja til Evig tid den samme. Merk dere at dagens prester sier- det var en gang- og at Mirkalenes tid er forbi. Tenk det. Det sier de som sitter fast i gamle menneske lagde dogmer og tradisjoner, Matt 15,9. Han var ikke, MEN ER. JEG ER. I DAG og til Evig tid. Derfor skjer det ingen Mirakler, fordi systemene er døde, pga VANTRO. Bare i Sønnen, dvs Jesus Kristus slik Bibelen forteller det- er det kraft. Og vi som leser i Bibelen- vi ser jo at de har endret på den. Det er en vederstyggelighet, fordi hvis Bibelen blir gjort om til "Donald Duck" så blir det jo så klart feil. Og husk, det er satan som står bak disse endringene. Han er nært opp til Ordet i Dag, MEN han har ikke Ordet, Amen! Det står skrevet, at selv de utvalgte kunne blitt lurt av satan i endetiden, om det var mulig. Men de blir ikke lurt, fordi de er HVETEN. De kjenner sannheten.
Ja, det er få troende i endetiden, men så skjer det under- at hver den som påkaller Herrens navn, skal bli frelst, står det skrevet.
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Styrken - er å være svak

UNREAD_POST BmOnline » Tor Nov 29, 2012 7:18 am

Hei, Christer takk for ditt svar.

Her er det mange eksempler på hvordan du kan be rett, og her er et.
Det jeg skrev til deg i forrige innlegg, jo det viser det viktigste av alt. MAN KAN IKKE BE OM NOE, hvis man ikke tror Guds Ord. Dvs - ikke menighetene og sektenes Ord for de er ikke av Gud, som i Matt 15,9. og Jak 4,3.
4 Utro som dere er, vet dere ikke at vennskap med verden er fiendskap mot Gud? Den som vil være verdens venn, blir Guds fiende! 5 Eller mener dere det er tomme ord når Skriften sier: Med brennende iver gjør Gud krav på den ånd han har latt bo i oss? 6 Men nåden han gir, er større. Derfor heter det:
Gud står de stolte imot, men de ydmyke gir han nåde.
7 Så vær da lydige mot Gud! Men stå djevelen imot, så skal han flykte fra dere. 8 Hold dere nær til Gud, så skal han holde seg nær til dere. Vask hendene, dere syndere, rens hjertene, dere som har et delt sinn! 9 Klag og sørg, bryt ut i gråt! Vend latteren til sørgesang og gleden til alvor. 10 Ydmyk dere for Herren, så skal han opphøye dere.

Mine bønnebegjær
Nå er saken den at jeg ikke har noe med det å gjøre, så jeg kan ikke- ser du. Alt er Herrens vilje. Om Han vil hjelpe til, det er alt hva det kommer an på. Jeg kan bare be om det. Der er det troen må være. PÅ HAM. Vi ber om hjelp til de syke fader, og det gjør vi i Herren Jesu Kristi navn. Og en viktig ting. Nådegavene er av Den Hellige Ånd, som HAN, Gud lovte alle dem som tror. Men en av de NI gavene får du ikke før du blir døpt ved en fullstendig dåp, neddykking i vann- slik AP Gj 2,38 sier. I Herren Jesu Kristi navn, til syndenes forlatelse. (Ikke den katolske dogme-dåpen. Faderen og sønnen osv.) Og det er også slik at man må "vokse" med Ordet og bli moden for det- med tiden.

Det er ikke vår ære, men HAN. Så HAN ser og hører våre bønner. De trenger ikke være 2 km lange, men kort og godt.

http://bmonline.no/html/omvend.html

Likesom det står i Åpenbaringen 3. Kapittel.

”Se, Jeg står for døren og banker. Hvis noen vil lukke opp vil Jeg gå inn og holde nattverd med ham.” Frykt ikke, fordi det gjør satan. En som har Herren i sitt hjerte, kan ikke si imot Jesus Kristus. Derfor skal du ikke frykte å tale med troende i Herren Jesus Kristus.

Og det var Jesus. Jeg har alltid visst at det var Kristus. Og Han er Ordet. Det er riktig! Han er Ordet.

Lukas 12, 29
Tenk ikke på hvordan dere skal få noe å spise og drikke, og vær ikke engstelige! 30 Alt dette er jo hedningene i verden opptatt av, men dere har en Far som vet at dere trenger dette. 31 Søk i stedet hans rike, så skal dere få dette i tillegg. 32 Vær ikke redd, du lille flokk! For det er deres Fars gode vilje å gi dere riket.
33 Selg det dere eier, og gi gaver til de fattige. Skaff dere pengepunger som ikke slites ut, en uforgjengelig skatt i himmelen, der tyver ikke kommer til og møll ikke ødelegger. 34 For hvor skatten deres er, der vil også hjertet deres være.
Vær forberedt når Menneskesønnen kommer
35 Spenn beltet om livet og hold lampene tent! 36 Vær lik tjenere som venter sin herre hjem fra bryllupsfest og står klar til å lukke opp for ham så snart han kommer og banker på. 37 Lykkelige er de tjenere som herren finner våkne når han kommer! Sannelig, jeg sier dere: Han skal binde opp kjortelen, la dem gå til bords og selv gå fram og tjene dem. 38 Ja, lykkelige er de som han finner våkne, selv om han ikke kommer før i andre eller tredje nattevakt.
39 Men det skal dere vite: Dersom husherren visste i hvilken time tyven kom, ville han ikke la ham bryte seg inn i huset. 40 Vær forberedt, dere også! For Menneskesønnen kommer i den time dere ikke venter det.»
41 Da spurte Peter: «Herre, er det oss du sikter til med denne lignelsen, eller gjelder den for alle?» 42 Herren svarte:
«Hvem er da den tro og kloke forvalteren som herren vil sette over tjenestefolket sitt for å gi dem mat i rett tid? 43 Lykkelig er den tjeneren som herren finner i arbeid med dette når han kommer tilbake! 44 Sannelig, jeg sier dere: Herren skal sette ham over alt han eier. 45 Men sett at denne tjeneren sier til seg selv: ‘Det varer lenge før herren min kommer’ og så gir seg til å slå tjenesteguttene og tjenestejentene og spise og drikke til han blir full. 46 Da skal tjenerens herre komme en dag han ikke venter og en time han ikke kjenner, og hugge ham ned og la ham dele skjebne med de vantro. 47 En tjener som kjenner sin herres vilje og likevel ikke steller i stand eller gjør det herren vil, han skal få mange slag.

Velsigne deg Christer!
Her kan du sende mail:
bmonline@broadpark.no

Bjørgulf
ps: På et generelt grunnlag, så er det slik at mennesker krever bevis, før de kan tro. Du ser at de vil ha det. Noen betaler penger for å kunne få nådegaven. (9 forskjellige stk) Men det er umulig å få slikt for penger, fordi penger er av satan. Alt du ser rundt oss på jorden, det er det satan som styrer, jobber, utdanning, film, rock, populær, nr 1 i OL osv- osv. Det går raskt til topps, men så går det nedover-. Det fører mye elende med slikt.
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Styrken - er å være svak

UNREAD_POST BmOnline » Lør Feb 09, 2013 9:31 am

Som en kristen, så finnes det ikke noe som heter fremmede. Som du selv sa, Jeg elsker alle sammen.

En annen sak, en fremmed er så visst din neste venn.

Men i ånden er troende i Kristus fremmede, troende- er pilgrimer- verden er død for dem. De bryr seg ikke om hva naboen i bygda tenker, sier om dem. De troende ER et annet folk. Og det er slett ikke slik som organiserte kirker sier, vi er alle like, nix.

Den som er født påny- er så absolutt ikke lik de andre. Fordi da har du mottatt Evig liv i Herren Jesus Kristus.

Bjørgulf
ps:
Her er hva Jesus selv sier: Joh 14.14 Hvis dere ber om noe i Mitt navn, så vil Jeg gjøre det.

Så kommer spørmålet, hva er Mitt navn? Herrens navn er Jesus Kristus.
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0


Gå til BmOnlines kristendomsforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

cron