Exkluderende katolikk, eller en inkluderende troende kristen

Er du i behov for forbønn, ta kontakt i Jesu navn.
Jeg ber for syke. Dette er i Herrens tjeneste og koster ingen penger.

Jakobs brev 5,15
15 Da skal troens bønn redde den syke, og Herren skal reise ham opp. Har han gjort synder, skal han få dem tilgitt.
16 Bekjenn da syndene for hverandre og be for hverandre, så dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn er virksom og utretter mye.
Forumregler
Trenger du forbønn? http://bmonline.no/html/kristendom.html
Du finner meg på skype, Bmonlines eller tlf 41239887

Exkluderende katolikk, eller en inkluderende troende kristen

UNREAD_POST BmOnline » Tor Des 24, 2009 10:09 am

Exkluderende katolikk, eller en inkluderende troende kristen?
Ja, så kom det altså for en dag, ca 100 nordmenn hadde konvertert til DKK i 2009. Men for å bli katolikk var det ikke bare å velge, nei du måtte studere et helt år, og så må du søke en geistlig katolsk dogme (katolsk prest) om å bli katolikk. Som ikke fører fram, dvs du blir aldri frelst av denne organisasjonen som er milesvis fra Herrens vei.

Så da er det godt å vite at Herren i Joh. Åp 2,6 advarer oss imot "katolikkenes", Vatikanet og DKK's virksomhet.
http://bmonline.no/html/dekke.html

Ja, dette har jeg påpekt lenge, se det er ikke nok bare å tro hvis du blir katolikk. Nei, det holder ikke, her er det en jordisk overtroisk prest i den Katolske Kirke som skal se om du er verdig, tenk det, tenk det kjære dere. Hvor syndig og feil det enn er, slik gjør den katolske kirke det. De skaper stengsler og avstand i stedet for å være inkluderende slik Jesus sa. Med andre ord følger de ikke Jesu befalninger, men sine egne dogmer.

Men der er en som IKKE setter stengsler for deg, Han heter Jesus Kristus, vår Herre og frelser. DU trenger ikke å bestå noen eksamen for å komme til Ham. Mange menneskesjeler blir lurt av vatikanet og dkk. Kreftene de står for er imot Herrens Ord. Meld deg ut av dkk og vær fri i Herren, det er Han som er veien, livet og sannheten. Ikke vatikanet eller dkk.

Ja, gå ut av henne Mitt folk, sier Herren. Hva er det Herren mener med det?

Jo, Han snakker om de som gjør som de tror. Han snakker om en stor organisasjon, organisasjoner. Hva galt gjør de?
De tar på seg et tradisjons slør og lurer folk på ville veier. Tar du del i dette går du fortapt, sier Bibelen og Guds Ord.

Hva er det de egentlig gjør feil?

Jo, de lager seg for det første egne dogmer, trosretninger som de SELV har laget, og følger det, men DE LYVER og sier at det er GUDS Ord. Tenk det.
Og når du som medlem i en slik organisasjon har fellesskap i en løgn, da er du fortapt, sier Bibelen. Derfor Herrens advarsel om Bileams lære, som heller tar til seg poltikk og lar seg styre av det i stedet for Guds Ord og Sannhet. Derfor heter det i Åp 2,14

14 Men noe har jeg imot deg: Du har hos deg noen som holder seg til Bileams lære, han som lærte Balak å sette en felle for Israels-folket, så de spiste avgudsoffer og drev hor. 15 Du har noen hos deg av samme slag, de som holder seg til nikolaittenes lære. 16 Vend om! Ellers kommer jeg snart til deg og vil kjempe mot dem med sverdet som går ut av min munn.
17 Den som har ører, hør hva Ånden sier til menighetene!
Den som seirer, vil jeg gi av den skjulte manna. Og jeg vil gi ham en hvit stein, og på steinen er det skrevet et nytt navn som ingen kjenner uten den som får det.

Sjøgen, den Romersk Katolske Kirke er på villfarelsens veier.
Da det Nikeanske møtet ble avholdt, da tok de til seg og tok del i nikolaittenes gjerninger. Babylonisme og sammensmelting av nikolaittene og kristne ble det vi i dag kjenner som moderkirken, sjøgen. Når man endrer på Ordet, da blir det bare løgnen igjen dvs bort fra sannheten, de sprer jo mørke i stedet for lyset.
Om vi søker etter sannheten, så står det skrevet i Matt 15,9 og i Matt 7,21 om dem som følger egne ord i stedet for Guds Ord. De påstår at de følger Guds Ord, men de fornekter Guds Kraft, og vil ikke la seg døpe. De vil ikke gjøre Faderens vilje.

http://bmonline.no/html/kristendom.html

BmOnline
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Exkluderende katolikk, eller en inkluderende troende kri

UNREAD_POST BmOnline » Søn Mar 27, 2011 10:24 am

Når h*n melder seg inn i en menighet (organisasjon) og derved vender seg bort ifra Guds Ord, i stedet for å motta Den Hellige Ånd, da dør den personen. Ikke meld deg inn en menighet og bli inntatt av trosbekjennelser, tradisjoner og ta del i en erstatnings-teologi, som tar Ordet og Den Hellige Ånds plass. Da har du ikke sannheten i deg mer. Da er du Evig adskilt fra Gud!
Det er Gud som utfrir folket. De kommer ut ved blodet, helliggjort ved Ordet, går gjennom vanndåpen og blir fylt med Ånden; men etter en stund kjølner den første kjærligheten av og noen får ideen at de burde organisere seg for å bevare seg selv og gjøre seg et navn. Ja, de organiserer seg selv tilbake i stedet for å vandre i Hans Lys. Uten at de har tenkt over dette, så har de altså tatt skrittet inn i en eldre tidsalder. Gjør samme feilen som andre har gjort forut. De har ikke lenger Guds Ånd, de har en slags form for tilbedelse. De er døde. De har krysset seg selv med noen trosbekjennelser og seremonier, og det er ikke noe liv i dem.

Så Bileam fikk Israel til å drive hor. Vet du at fysisk hor er den selvsamme ånd som ligger i organisert religion? Jeg sa at horeriets ånd er organisajonens ånd. Og alle som driver hor vil ha sin plass i ildsjøen. Det er hva Gud tenker om oganisering. Ja, mine venner- horen og hennes døtre vil være i ildsjøen.

Denominasjoner er ikke av Gud. Det har de aldri vært og vil heller aldri bli det. Det er en annen ånd som skiller Guds folk inn i hierarki og lekfolk; og det er en gal ånd som skiller folkene. Det er hva organisasjoner og denominasjoner gjør med folk. Ved å la seg melde inn i en organisasjon, så adskiller de seg fra Guds Ord, og fører seg selv inn i et åndelig utroskap.

Legg merke til at Konstatin avholdt spesielle fester for folket. Det var av de gamle hedenske festene med nye navn tatt ifra menighetene. I noen tilfeller ble kristne skikker misbrukt i disse hedenske seremoniene, så det skulle skjules, forkles hva som egentlig foregikk. Han tok tilbedelsen av solguden og forandret det til Guds Sønn. I stedet for å feire den 21. desember, som er dagen for solgudens fest, flyttet de den til 25 desember, og kalte den Guds Sønns fødselsdag. Men vi vet at Han ble født i April, når liv kommer fram, ikke i desember. Og de tok Astartes fest og kalte den Påskefeiringen, da Kristne skulle feire Herrens død og oppstandelse. Egentlig var det en hedensk fest for Astarte.

De satte altere i menigheten. De tok inn statuer. De ga folket det de kalte apostlenes trosbekjennelser, selv om du ikke kan finne det i Bibelen. De lærte folket tilbedelse av forfedre, og gjorde med det den Romersk Katolske Kirke til den største spirituelle kirke i verden. Enhver uren fugl var i det buret. Og du har protestantene med sine organisasjoner som gjør akkurat det samme.
De "spiste ting som var ofret til avguder". Nå, jeg sier ikke at de bokstavelig talt spiste kjøtt ofret til avguder. For selv om rådet i Jerusalem hadde talt imot slikt, gjorde ikke Paulus mye ut av det, ettersom han sa at avguder var intet. Det var bare et samvittighetsspørsmål unntatt hvor det var til anstøt for en svakere broder, og da var det ikke tillatt. Videre har denne Åpenbaringen med hedningene å gjøre og ikke Jødene, siden dette er hedningemenigheter. Jeg ser dette i det samme lyset som jeg ser Herrens Ord. "Hvis dere ikke spiser Mitt kjøtt og drikker Mitt blod, har dere ikke liv i dere.Mennesket skal ikke leve av brød alene, men av hvert ord som går ut av Guds munn." Du kan se at det å spise faktisk er å delta i en åndelig betydning. Så da disse menneskene bøyde seg for statuer, tente lys, brukte hedenske helligdager, bekjente sine synder for menn (hvor alle tilhørte djevelens religion), var de delaktig i djevelen og ikke av Herren.
De var i avgudsdyrkelse eneten de innrømmet det eller ikke. Så kirke og stat var gift. Kirken forente seg med avguder. Med statens makt bak seg følte de at nå, "hadde kongeriket kommet og Guds vilje hadde blitt tvunget fram på jorden." Ikke til å undres over at den Romersk Katoske Kirke ikke ser etter Herren Jesu gjenkomst. De er ikke millennialister. De har sitt tusenårsrike rett her. Paven regjerer rett nå og Gud regjerer i ham. Så når Han kommer, ifølge dem, må det være når den nye himmel og jord er beredt. Men de tar feil. Paven er den falske kirkens overhode, og det kommer til å være et tusenårsrike, men mens det pågår, vil han ikke være i det. Han vil være et annet sted.

William M Branham
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0


Gå til BmOnlines kristendomsforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester