Presten og sannheten

Er du i behov for forbønn, ta kontakt i Jesu navn.
Jeg ber for syke. Dette er i Herrens tjeneste og koster ingen penger.

Jakobs brev 5,15
15 Da skal troens bønn redde den syke, og Herren skal reise ham opp. Har han gjort synder, skal han få dem tilgitt.
16 Bekjenn da syndene for hverandre og be for hverandre, så dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn er virksom og utretter mye.
Forumregler
Trenger du forbønn? http://bmonline.no/html/kristendom.html
Du finner meg på skype, Bmonlines eller tlf 41239887

Presten og sannheten

UNREAD_POST Thorbjørn Andersen » Lør Jun 22, 2013 7:26 am

Presten og sannheten.

Sogneprest Jan Boye Lystad skrev artikkelen ”Skriften på veggen” i byens lokalavis – Halden Arbeiderblad, 17. juni 2013.

ARTIKKELEN var både velskrevet og tankevekkende – meget tankevekkende(!) – spesielt når han nevnte ordene ”sensur” og ”sannhet”. (En eventuell diskusjon omkring de ordene, bør bli både opplysende og avslørene. Og anbefales, derfor). Fakta – som da antakelig vil komme frem - er på høy tid. MEN – hva vil politikere si og mene? Mer tåkeprat?

FØLGENDE klipp fra artikkelen utheves: I de villeste meninger kan det være snev av sannhet, og de gjenspeiler i alle fall skriverens virkelighet! Andre ganger treffer såkalte naive ytringer innertieren av hva det handler om. HA trykker! Leseren handler. Demokratiet fungerer.

VIRKELIGHETEN til undertegnede er basert på mange års studier av den galskap jeg mener å ha sett av hva politikere og byråkrater har bidratt med – bevisst eller ubevisst. Dessuten deres manipulering av den øvrige befolkning gjennom like lang tid. Det er ikke småtteri! Så, jeg etterlyser derfor nettopp demokratiet! (Spesielt i en rekke norske aviser…(humre)).

EKSEMPLENE er flere, men jeg trekker frem bare ett dagsaktuelt - som bør vekke oss alle – nemlig den sviktende omsorg for våre eldre. (Fokuset er nå heldigvis rettet på den gruppen, takket være bl.a. Arnold Martinsen – 94 år). Han skrev om eldreomsorgen i Aftenposten, 4. juni 2013. Artikkelen ”Politikerne må slutte å lyve!” var både hjerteskjærende og rørende.

APROPOS lyve: Stortinget har også egen prest. Vedkommende bør, etter min mening, lese opp nevnte artikkel for forsamlingen. Høyt og tydelig. NÅ foran høstens seanse. :D

Thorbjørn Andersen. Halden.
Thorbjørn Andersen
 

Gå til BmOnlines kristendomsforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester