En prest og en plage

Er du i behov for forbønn, ta kontakt i Jesu navn.
Jeg ber for syke. Dette er i Herrens tjeneste og koster ingen penger.

Jakobs brev 5,15
15 Da skal troens bønn redde den syke, og Herren skal reise ham opp. Har han gjort synder, skal han få dem tilgitt.
16 Bekjenn da syndene for hverandre og be for hverandre, så dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn er virksom og utretter mye.
Forumregler
Trenger du forbønn? http://bmonline.no/html/kristendom.html
Du finner meg på skype, Bmonlines eller tlf 41239887

En prest og en plage

UNREAD_POST BmOnline » Man Sep 10, 2018 9:04 pm

Filmen om Børres kamp for det ufødte liv.

Filmen vises nå på rundt 25 kinoer over hele landet, men etterspørselen er så stor at antallet kinoer i løpet av kort tid vil doble seg. Den er da på god vei mot 10.000 besøkende, som er terskelen for utløsing av etterhåndsstøtten fra Norsk Filminstitutt (NFI).

- Denne gangen ble pågangen fra kinoer så stor at vi måtte femdoble antall kinoer vi hadde tenkt i utgangspunktet, uttaler Tor Fosse, filmens distributør. – Det er jo en gripende og poetisk film med sterke karakterer og fantastiske bilder, men vi har sett flere slike perler som ikke har fått folk på kino. Kanskje er det det dype temaet som fenger i denne filmen? undrer Fosse.

Fridtjof Kjæreng er en av Norges mest erfarne regissører og er kjent for å gjøre suksess av smale tema. På hans merittliste er blant annet de to første seriene med Lars Monsen, kinofilmen om Snøhulemannen og serien Snøballkrigen som gikk på NRK i 2011. Kjæreng er vinner av en rekke Gullrutepriser, og også Norges eneste vinner av den høythengende TV-prisen Prix Europa i Berlin - en pris han har vunnet to ganger.

-En prest og en plage er kanskje den mest eksistensielle filmen jeg har laget, med sterke stemningsladede scener som svinger mellom det dypt tragiske og det håpefulle – med tro på fremtiden, sier filmens regissør, Fridtjof Kjæreng. – Du kan si det er mitt opprør mot «Feelgoodtyranniet» som preger mediene i dag, der alle temaer skal være lette, koselige og morsomme og helst ikke utfordre noen.

Filmen har fått gode kritikker i mange ulike medier:

Filmguiden.no - Terningkast 5
"Nærmare Ibsens Brand har vi ikkje vore i nyare norsk historie" - Vårt Land
"Eit tiltrengt dissidenterportrett i eit insisterande konformt land" - Klassekampen - Terningkast 5
"En påminnelse om sprengkraften som ligger i å trå utenfor fellesverdienes allfarvei" - Natt & Dag – Terningkast 5
"Har vi egentlig ytringsfrihet i vårt land?" - iTromsø - Terningkast 5

http://www.filmguiden.no/nyhet.asp?fid= ... ny&id=9834

http://www.filmweb.no/trailere/article1 ... ece?clip=1

En hyllest fra meg til Børre Knudsen!

Han reiste ofte med fly, og i den forbindelse viste jeg ham utenom sikkerhetskontrollen på Tromsø Lufthavn.
Han var en den største sikkerhet vi kunne omgå oss med, om noen fantes!

BmOnline

I Herren Jesus Kristus!


Sist flyttet til topp av BmOnline den Man Sep 10, 2018 9:04 pm
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til BmOnlines kristendomsforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

cron