Det nye året 2015

Er du i behov for forbønn, ta kontakt i Jesu navn.
Jeg ber for syke. Dette er i Herrens tjeneste og koster ingen penger.

Jakobs brev 5,15
15 Da skal troens bønn redde den syke, og Herren skal reise ham opp. Har han gjort synder, skal han få dem tilgitt.
16 Bekjenn da syndene for hverandre og be for hverandre, så dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn er virksom og utretter mye.
Forumregler
Trenger du forbønn? http://bmonline.no/html/kristendom.html
Du finner meg på skype, Bmonlines eller tlf 41239887

Det nye året 2015

UNREAD_POST BmOnline » Ons Des 24, 2014 11:48 am

På gjensyn i det nye året.

Hva betyr Ordet, "Kom til Meg alle dere som tørster og har tungt å bære, så skal JEG gi dere Hvile"?

Ja, hva betyr disse meget viktige Ord? Mange er det som leser det, men ikke skjønner hva det betyr? Det er riktig, mange vet ikke hva det har å si. Hvis vi tenker oss om, så vet vi at mange sier at de tror og at de er medlemmer i forskjellige sekter, dvs tradisjoner og organisasjoner. Slike som Frelsesarmeen, Pinsevennene, Jehovas vitner, Babtister, Metodister, katolikker, statskirken osv osv. Jeg har intet imot disse, nei individene som befinner seg der. Nei, de er like gode eller dårlig alle sammen.

Men la oss stoppe opp litt og se på dette. Hva er det disse sektene og tradisjonene egentlig gjør? Jo, de fører til død, står det skrevet i Bibelen. Og hvis du er en troende Kristen, så kan du ikke si til Herren at du tror litt her og litt der.. nei det er akkurat her de snubler. Fordi Far sier; Mennesket lever ikke av brød alene, men av Hvert et Ord som går ut av Guds munn. Her ser dere et bilde på at brød kan være et bilde på LIV i en annen form, nemlig DET NYE LIVET i Kristus Jesus, Amen!

Og vi husker at Sønnen Jesus Kristus sa at Han var dette brødet som kom ifra Himmelen, Amen. Så dere ser at HAN er dette Ordet, som gir LIV- og som billedlig er nevnt som brød. Den som eter dette brød, skal aldri fortapes, men ha Evig Liv, ser du. Det er Guds Ord det tales om, Amen! Og det er ikke Guds Ord kirkene taler om, fordi Herren sa at Han kom til sine egne, men de nektet å ta imot Ham. Når du leser verdensordningen ikke ville ta imot Ham- i Bibelen, så betyr det kirkene.

Så vi er med andre ord ikke på ORDET når vi tar del i en tradisjon, jfr Matteus 15. versj 1-9. Ser du- de som befinner seg i disse tradisjonene får på seg et tradisjonsdekke, dvs de tar del i en surdeig- eller syret brød- som er en løgn. Og det er KUN sannheten som setter deg fri, IKKE en løgn- fordi løgn = SYND. Herren sier, La menneskeord være løgn, og Mine Ord være sannhet, ser du. Herren visste om alt dette før jordens grunnvoll ble lagt. Han kjenner til hjertets hemmeligheter hos alle. Han vet at vi alle er fortapte syndere, allerede ved vår unnfangelse som spedbarn ved mors liv er vi fortapte syndere. Vi er født inn i fortapelsen. Derfor sendte Gud ned Sin Sønn, slik at HAN som et syndefritt offer for VÅRE SYNDER- ved sitt BLOD betalte oss fri. Således slipper VI å gå i døden, ved troen på Sønnen, tenk hvilken gave. Han tok dødens brodd i vårt sted. Det er INTET vi skal gjøre, fordi GUD allerede HAR gjort det for oss. Alt vi trenger å gjøre er å ta imot gaven ved tro og nåde. Og derfor må vårt hjerte tømmes for det gamle livet. Så kan Herren sette inn det nye livet, som Han lovte, det var Guds Løfte til Hedningene. Ap gj kap 15, versj 17- 18. Selv om han dør, skal Han leve- og Hans Hellige skal ikke se forråtnelse. Tenk vi er også Helliget og fullkommengjort ved dette ene syndefrie offer, Guds Egen Sønn. 1. Kor 12,13. og Heb 10, 14. For ved èn offergave har Han til evig tid gjort dem fullkomne som er helliget.

Så om dere befinner dere i sektene og tradisjonene- ikke ta på dere denne synden ved å si at du er pinsevenn, eller katolikk, eller jv eller metodist eller frelsesarmeen.Fordi det fører ikke fram, du må ha Jesus Kristus i ditt hjerte- og da kan du vandre hvor som helst.
Ser dere hva dette er? Jo, det er djevelen som er ute å deler dere opp, ser dere det. Han får mindre å gjøre- når han så enkelt klarer å lage uenigheter blandt de troende. DET dere må gjøre er å komme i samme SINN. Akkurat slik de gjorde det på den ØVRE SAL, Amen! Ett Sinn i Kristus. Når det skjer, så vil også bruden være klar, Amen! Så med at dere sier, jeg er katolikk og jeg er pinsevenn- og alt dette djevelske med medlemsskap og de greiene er av Satan. Gå bort ifra dette og bli ETT med Kristus!

Da flyr satan bort- han liker ikke at vi setter skapet der det skal stå. Ha Jesus Kristus som ditt anker for sjelen, så er du fri. Stå fast på det og la alt annet fare. Vi er intet, HAN er alt vi trenger, Amen! Professorene og døden går hånd i hånd, dvs menneskelagde regler, dogmer, mål og mening er null og tull når det kommer til troen på Jesus Kristus.

Men ta bare ikke del i vantro, som er synden. Altså å si at du ikke tror at kvinner skal være i stillhet, da tar du del i vantro, og da synder du. Husk, "et hvert Ord, som går ut av Guds munn". Ikke annet hvert Ord, som mange i disse sektene mener. De sier feks, jeg klipper håret, jeg går i mannsklær og jeg tror ikke det er så nøye med at kvinner preker i Menigheten. ALT dette er en vederstyggelighet i Herren. Kom ut av vantroen, ta ikke del i dette, og Jeg skal ta imot eder, sier Hærskarenes Gud og vår Herre og Mester. Og husk at Herren svor ved Seg selv på at vantro IKKE får komme inn i Hans Rike. Og når man ikke tror på Guds Ord, da har man del i vantro, Amen!

Kjære Far, se i nåde og rett opp feilene i hjertene som har kommet på avveier, jeg ber om det i din kjære Sønn, Jesu Kristi navn Amen!

Med vennlig hilsen

Bjørgulf Mortensen
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til BmOnlines kristendomsforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

cron