Hva skjer når vi ikke tror?

Er du i behov for forbønn, ta kontakt i Jesu navn.
Jeg ber for syke. Dette er i Herrens tjeneste og koster ingen penger.

Jakobs brev 5,15
15 Da skal troens bønn redde den syke, og Herren skal reise ham opp. Har han gjort synder, skal han få dem tilgitt.
16 Bekjenn da syndene for hverandre og be for hverandre, så dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn er virksom og utretter mye.
Forumregler
Trenger du forbønn? http://bmonline.no/html/kristendom.html
Du finner meg på skype, Bmonlines eller tlf 41239887

Hva skjer når vi ikke tror?

UNREAD_POST BmOnline » Tir Mai 04, 2010 9:33 pm

Tornen i kjøttet

Tar vi det ikke som det står skrevet, så oppnår vi å få tornen i kjøttet.

Vi husker alle at Abraham fikk løftet av Herren, vår Gud, så svor Han ved seg selv, fordi det ikke finnes noen større.
Og i Galaterbrevet 3,16 står det-.
16 Gud ga løftene til Abraham og hans ætt. Det står ikke «til dine ætter», som om det gjaldt mange, men det blir talt om én, « til din ætt», og det er Kristus.
Abraham hadde mange barn, og han hadde ett før han fikk Isak, som viste misforståelsen ved Saras vantro. Som ville ha Hagar til å bære frem barnet, fordi hun trodde at hun var for gammel, og at Gud kanskje ville gå forbi henne og gjøre det på en annen måte enn det Han hadde lovet å gjøre det. Men Gud holder sitt løfte! Det er det samme hvor urimelig det kan se ut, så er Gud forpliktet til å holde løftet sitt. Sara trodde at hun kunne få Hagar, trellkvinnen hennes til å føde barnet ved Abraham, og at hun så kunne ta barnet. Da kom Ismael, og han ble et torn i kjøttet fra da av og helt inntil nå. Det er fremdeles et torn i kjøttet, for araberne kommer derfra, og slik har det alltid vært.

Hver gang du tviler på det nakne Guds Ord, og du tar imot det på en annen måte, vil det bli et torn i ditt kjøtt fra samme stund. Det du må gjøre er å tro på det slik det står skrevet. Når Han har sagt det, så er det akkurat slik Han mener det. Å, priset være Hans navn! Bare ta imot Hans Ord! Det er det samme hvem det er som prøver å gå forbi Ordet ved å si: "Det betyr ikke akkurat det". Men meningen er akkurat slik som det er sagt, når Gud gir et løfte. Vi som døde i Kristus hører således i følge Bibelen til denne ætten, de troende.
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Hva skjer når vi ikke tror?

UNREAD_POST BmOnline » Man Des 12, 2011 7:10 pm

Han kalte ut de troende før verdens grunnvoll ble lagt-.

Ikke alle som roper Herre, tror på Ham.

Heller ikke alle er Abrahams ætt selv om de er Hans barn.
Men i Isak skal der nevnes en ætt, ikke kjødets barn, men Guds barn etter Løftet som regnes til ætten. (DE TROENDE) Som er Israel.

Det er intet som du kan gjøre selv. Du er ikke der før du er født påny. Det har altså skjedd en total forandring i ditt hjerte. Det er blitt renset i Guds Blod. Da først stemmer din Ånd med Paktens Ånd. Talsmannen som Han lovte å sende. Dette skjer ved tro.
Kvelden før korsfestelsen sa Jesus til Peter, "Styrk dine brødre når du er kommet til troen". Luk 22.22 Han visste det.
Du kan være både frelst og Helliget, men fortsatt ikke omvendt. Det var Peter, Jesu egen disippel.
Joh 17.17. Hellige dem i sannheten, ditt Ord er sannhet. De kastet ut djevler, priste Gud og sa at til og med djevelen er oss lydige.

Men i Luk 10 sier han. ...men dog gled eder ikke over dette at åndene er eder lydige, men gled eder over at eders navn er oppskrevet i Himmelen.
Judas var også med sammen med dem, han jublet og frydet seg også. Han fulgte med menigheten hele veien, helt til pinsefesten. Da de skulle motta Den Hellige Ånd, da nektet han å motta den, og forrådte Jesus. Og det var antikristen. Den ånd kommer også i dag og underviser om rettferdiggjørelse ved tro og alt sammen- helt til dåpen i Den Hellige Ånd, da kommer flagget opp. Det stemmer presist. Det er antikrist.

Se på de 10 jomfruer som gikk ut, 5 var gode, 5 var dårlige. De hadde ikke olje på lampene. Hva er olje? Jo, Den Hellige Ånd.
Metodistene trodde at de hadde det, da de jublet. Men de tok feil. Det er ikke skjedd någet om ikke noe overnaturlig har skjedd i ditt hjerte. Og det ser du bare på måten man lever LIVET i Kristus på. På fruktene skal dere kjenne dem. Den Hellige Ånds frukter. Det tar bort sinne, hat, bannskap alt som er fra mørket forsvinner som dugg for solen. Da først er du forankret i Kristus. Du er blitt ett nytt menneske. Din gamle natur er forsvunnet, du er blitt forvandlet-. Det er Kristus som kom inn i deg og forvandlet deg, du har intet med det å gjøre-.

Fordi han lovte det allerede før jordens grunnvoll ble lagt, da kalte han ut dem Han så i mors liv ved navn. Tenk det, dere. Han kaller dere ved navn. De utvalgte.
Før Esau og jakob var født, så hatet Han den ene og elsket den andre.

"Ikke ved gjerninger, men ved ham som kaller..."

Hva? Jeg som trodde at man ble frelst ved å slutte å ete kjøtt? -Du har intet med det å gjøre, hvis du er frelst så er det fordi Gud kaldte på deg allerede før jorden ble grunnfestet. Er dette riktig?

"da blev det sagt til henne: Den eldste skal tjene den yngste; som skrevet er: Jakob elsket Jeg og Esau hatet Jeg.

Før ett av barna var blitt født, sa Gud: "Jeg elsker den ene og hater den andre". Er dette Guds Ord? Jeg er ikke ansvarlig for det. Jeg har bare med å forkynne det. Utvelgelse er ikke noe som du kan gjøre, det er noe som Gud har gjort. Gud gjorde det i Kristus før verden ble grunnlagt.
"Alle de som Faderen har gitt Meg, vil komme til Meg. Halleluja! Å! ....unnskyld meg jeg er ikke overspent, men jeg er glad.
"Alle de som Faderen gir Mig, kommer til Mig, og den som kommer til Mig, vil Jeg ingenlunde støte ut." Joh 6,37

"Den som eter Mitt kjød og drikker Mitt blod"-verdig etter at han har mottatt ånden- "har evig liv, og Jeg skal oppreise han på den ytterste dag." Hva er dere redde for? Gud har gitt løftet betingelsesløst. Denne Guds kjærlighetsklokke ringer inni ditt hjerte, og du vet at du er gått over fra døden til livet. Du elsker alle, og hele verden er blitt annerledes for deg, og det er forankret inni ditt hjerte. Ingenting kan rokke deg. Å, du kan nok muligens bli kald, og bli rystet litt, men Guds Sæd vil fortsatt være deg trofast. Bibelen sier at om vi er troløse, så er ikke Han det. Han er trofast og vil alltid være det. Det er ikke for den som løper. Hva skal vi da si? Er det urettferdighet hos Gud? Langt derifra!
For til Moses sier Han: "Jeg vil miskunne meg over den som jeg miskunner meg over, og ynkes over den som jeg ynkes over. Så står det da ikke til den som vil."

Du sier: "Pris skje Gud, Halleluja,- jeg kommer til å bli frelst før jeg dør." Gjør du? Gud har noe Han skulle ha sagt også. Heller ikke til den som løper, men til Gud som gjør miskunnhet.

Det er ikke til den som løper eller den som vil, men det er Gud som viser miskunnhet. Det er Guds valg, Han gjør hva Han vil.

"For skriften sier til Farao: For dette oppreiste jeg dig at jeg kunne vise min makt på dig, og at mitt navn kunde bli kunngjort over hele jorden."
Gud reiste opp Farao og forherdet hjertet hans med dette formål. Gud reiste opp Judas Iskariot; han ble født som fortapelsens sønn. Stemmer det? Før Esau og Jakob ble født, fortalte Gud til deres mor hva som ville komme til å skje, at Han hatet den ene og elsket den andre. Stemmer det? Så det er Gud som gjør alt i alle og du har ingenting med det å gjøre-. Og om Gud har kaldt på deg, så ringer Guds kjærlighet i ditt hjerte. Og alle som Han har kaldt, vil komme til Ham, og ingen av dem skal gå fortapt. Gud lovet det.
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0


Gå til BmOnlines kristendomsforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron