Sirkus Stortinget SS

Hva er Krf? Mange tror at de står for de kristne verdiene, men det er helt feil. Det er noe de selv vil at du skal tro. Så galt fatt er det i den "syklubben" Krf. Hvordan kan jeg si det? Jo, de har lite med vår Herre å gjøre, men mer med Paven å tøve. Janne Haaland Matlary- som var pavens tidligere rådgiver holdt et kurs for Krf, hvor de skulle lære meget om pavens nærhetsprinsipp, subsidiaritetsprinsippet. Tenk det, mørkets irrganger. Krf har hoppet til køys med paven! Er det rart at kristendommen er borte i Norge? De kaller seg religiøse, men de forstår ikke at det er Satan også!
Å være kristen, har intet med å være religiøs!
http://www.bmonline.no/html/katbvr.html
Forumregler
Vår Herre ville aldri at vi skulle herske og så splid, lage stengsler og politiske agendaer som Guds vilje. Det er imot Guds Ord. Folket skal være fritt i Herren Kristus Jesus. Det er Herren som eier idividene, og synd om dem som ikke gjør Faderens vilje. http://bmonline.no/html/kristendom.html

Sirkus Stortinget SS

UNREAD_POST SS stortinget » Tor Nov 13, 2014 6:35 pm

Hareide vil ikke svare om det går mot brudd

STORTINGET (NRK): Det var en bekymret Knut Arild Hareide som kom ut av gruppemøte med KrF torsdag ettermiddag. – Vi har ikke kommet så nærme hverandre i forhandlingene som jeg hadde trodd, var beskjeden.

Forhandlingene mellom KrF, Venstre og regjeringspartiene har ikke kommet så langt som KrF-leder Hareide ønsket, nå utelukker han ikke brudd.

– Vi er inne i en kritisk fase, sier KrF-lederen.
Usikker på om fristen holder

Etter gårsdagens forhandlinger forsvant han raskt vekk fra pressen uten å kommentere, og i dag ble det ikke forhandlet videre rundt lunsjtider som tidligere varslet. I stedet ble det hasteinnkalt til gruppemøte i KrF. Og på vei ut var ikke Hareide sitt sedvanlige optimistiske seg.

– Jeg er usikker på om vi har en løsning i løpet av morgendagen som egentlig er fristen, sier Hareide.

– Kan det gå mot et brudd?

– Jeg håper å møte regjeringspartiene senere i dag.

– Og da er det beskjeden du gir?

– Vi er løsningsorienterte for å få til løsninger, svarer han kort.

Les også: Hareide: – Fortsatt stor avstand
Dette har skjedd hittil: Tidslinje: Budsjettforhandlingene

Sitt siste tilbud?

Både Høyre, Frp og venstre kom ut av gårsdagens forhandlinger med fornøyde smil om munnen, men KrF-leder Hareide og finanpolitisk talsmann Hans Olav Syversen snek seg unna pressen.

I dag samlet de partiet til gruppemøte utenfor Stortinget, og det det var tydelig frustrasjon å spore hos KrF-politikerne når det gjaldt budsjettet.

De leverte i går en liste med sine krav til de andre partiene, og Hareide sa da at han hadde svært lite lyst til å justere på denne.

– Når vi er i en kritisk fase er det viktig med tett kontakt med Stortingsgruppa, og vi valgte å legge det møtet til landskontoret litt av praktiske grunner.

– Har dere overhodet noe mer å gi nå?

– Vi ønsker å være konstruktive, men jeg opplever nok at forhandlingene er inne i en mer kritisk fase enn de har vært de siste dagene.
Friminutt

Både KrF-lederen og Venstre-lederen tok turen til miljøorganisasjonen Zeros konferanse torsdag ettermiddag, og ingen ville si noe om når de skulle samles igjen.

Les også: Hastemøte om budsjettet for KrF

– Jeg tenkte at denne konferansen skulle være et slags friminutt, sa Hareide.

– Det vil nok bli et møte på et eller annet nivå i dag, sa Trine Skei Grande.

Pessimismen var likevel ikke vanskelig å spore hos Hareide.

– Har du fått mandat til å bryte forhandlingene?

– Vi har fått noen tydelige føringer fra gruppa, og det er helt naturlig i den prosessen vi er i nå.
– Liten respekt for opposisjonen

Allerede mandag var egentlig planen at de fire forhandlerne skulle ha kommet i mål, men innen fredag kl. 12 må de være ferdige. Hvis ikke må de søke Stortingets presidentskap om utsettelse og Finanskomiteen for dårligere tid på sin innstilling som skal være klar 20. november.
Helga Pedersen - Nestleder i Arbeiderpartiet, Helga Pedersen. -

Nestleder i Arbeiderpartiet, Helga Pedersen.


Allerede har dagens første møte som var berammet til kl. 12, blitt utsatt på ubestemt tid. Kilder i regjeringspartiene sier at dagen i dag er helt åpen, og at de er forberedt på en sen kveld og lang natt.

– Jeg forventer at de holder seg til de fristene Stortinget har satt. Jeg har bare sittet her i fem år, men jeg kan ikke huske at det noen gang har skjedd at de fristene ikke har blitt overholdt, sier nestleder i Arbeiderpartiet, Helga Pedersen.

– Hvis de nå bruker lenger tid så vitner ikke det om veldig stor respekt for opposisjonen sin rolle. Vi må ha tid til å sluttføre vårt opplegg som velgerne våre har forventninger til. Det handler om våre arbeidsvilkår, sier Pedersen som understreker at det ikke er lenge til 20. november.
http://www.nrk.no/norge/_-vi-er-i-en-kr ... 1.12042185


MERK DERE HVA Helga sier, DE har LITEN respekt for OPPOSISJONEN, tenk det. HVA er det vi hører? Det er jo AP og de andre som IKKE respekterer folkets NEI til EU. Vi er i en kritisk fase- du lissom...

Jo, det vi hører er skuespilleren Helga Pedersen nestleder i AP som fremstiller saken slik at VI skal oppleve at vi har et feiende flott demokrati, mener hun. MEN det er parti-diktaturet som taler, og de kaster falske håp i ansiktet på folket i Norge som ennå ikke har gjennomskuet skuespillerne på Stortinget SS. Facistene i Venstre og Krf leker seg og kan når som helst kaste kortene, slik at AP- nasjonalsosialistene, dvs nazistene- atter kan innta plassene, denne gangen uten kuler, slik Adof gjorde det.
SS stortinget
 

Gå til KrF

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron