Sverige brinner

Det er et hot som plantades av en svensk statsminister i 1986.

Hotet er ennu svårare i dagens Sverige. Araberne flommer inn i landet, hvor hot
er medisinen for at lyckades.
Forumregler
Olof Palme startade avkristningen i Sverige.
Lyckliga gatan du fins inta mer...

Sverige brinner

UNREAD_POST Radda Sverige? » Ons Mai 22, 2013 7:26 am

Kaoset spred sig i Stockholm i natt
Jens Möller:
Expressens reporter Evalisa Wallin pratade strax innan klockan 06 med polisen, som uppger att det är lugnt ute just nu.
onsdag 22 maj, 2013 06:01

Samuel Hulander:
Totalt är alltså åtta personer gripna under natten. Tre för skadegörelse i samband med en bilbrand i Fittja. Fyra i området kring Husby och Kista misstänkta för förberedelse till grov skadegörelse och en person misstänkt för försök till grov mordbrand vid Husby gård.
onsdag 22 maj, 2013 05:00

Samuel Hulander:
De tre personerna som polisen tog med sig från Fittja är gripna för skadegörelse i samband med en bilbrand.
onsdag 22 maj, 2013 04:54

Samuel Hulander:
Expressens reporter Eva-Lisa Wallin rapporterar nu att polisen tog med sig tre personer från Fittja efter de senaste bilbränderna. Det är ännu oklart varför.
onsdag 22 maj, 2013 04:36

Samuel Hulander:
Nu verkar det som att oroligheterna har lagt sig för den här gången.
– Det har varit lugnt några timmar och vi har gått tillbaka till normal bemanning, säger Pia Glenvik, vakthavande befäl på ledningscentralen Stockholm vid 04.30.
onsdag 22 maj, 2013 04:34

Samuel Hulander:
Expressens utsände Eva-Lisa Wallin rapporterar att läget är under kontroll i Fittja nu. Polisen står och pratar lugnt med tre personer men det har inte skett några gripanden.
onsdag 22 maj, 2013 04:27

Samuel Hulander:
Enligt uppgifter till expressen.se har våldsamheterna organiserats via en sluten facebook-grupp och kan komma att sprida sig till andra städer.
Läs mer här:
http://www.expressen.se/nyheter/polissp ... -facebook/
onsdag 22 maj, 2013 04:25

Samuel Hulander:
Oroligheterna i Stockholms förorter har blivit en världsnyhet. Så här skriver några internationella medier om händelserna de senaste dagarna:

http://www.expressen.se/nyheter/upplopp ... a-varlden/
onsdag 22 maj, 2013 04:22

Samuel Hulander:
Ett träd började brinna i närheten av Husby kyrka.
onsdag 22 maj, 2013 04:20

Samuel Hulander:
En förskola har brunnit i Vårberg och det har även brunnit vid Vårbergs IP.
onsdag 22 maj, 2013 04:20

Samuel Hulander:
Det har brunnit bilar i Rinkeby, Tensta, Kista, Husby, Jakobsberg, Norsborg, Fittja, Skarpnäck, Bredäng, Flemingsberg och Edsberg.
onsdag 22 maj, 2013 04:19

Samuel Hulander:
Polisen fick motta stenkastning efter att ha kommit till Norsborg där tre bilar satts i brand. Även räddningstjänsten har fått stenar kastade mot sig vid försök att släcka bränder under kvällen och natten.
onsdag 22 maj, 2013 04:16

Samuel Hulander:
Polisstationen i Jakobsberg angreps med stenkastning och flera rutor krossades. Fem bilar sattes i brand i anslutning till polisstationen.
onsdag 22 maj, 2013 04:14

Samuel Hulander:
De fyra misstänkta för förberedelese till grov skadegörelse greps i Kista-Husby-området.
onsdag 22 maj, 2013 04:14

Samuel Hulander:
Summering:
Fem personer är gripna av polis. En misstänkt för förberedelse till grov mordbrand vid Husby gård. Fyra misstänkta för förberedelse till grov skadegörelse. Tre av dessa greps bärande på tändvätska. Den sista togs på bar gärning med att gräva upp gatsten.
onsdag 22 maj, 2013 04:12

Samuel Hulander:
De flesta är eniga om att dödsskjutningen av en 69-årig man i Husby ligger till grund för oroligheterna. Det säger även några av upprorsmakarna som Expressen pratat med. Här kan ni läsa om dödsskjutningen:
http://www.expressen.se/nyheter/man-skj ... stockholm/
onsdag 22 maj, 2013 04:04

Guest:
Vet man vad det ligger för grund till alla dessa sammanhängande bildränder?
onsdag 22 maj, 2013 04:03

Samuel Hulander:
Sten Johansson säger också att de inte har några fler larm i nuläget som de åker på.
onsdag 22 maj, 2013 04:00

Samuel Hulander:
Angående bilbränderna i Fittja centrum. Brandkåren anlände 03.40 och så här säger Sten Johansson, operativ chef på räddningstjänsten Södertörn, kl 03.56 om insatsen:
– Nu håller vi på uppe vid Fittja centrum, det är tre bilar det handlar om. De är i det närmaste släckta. Det gick ganska snabbt när vi väl kom på plats.
onsdag 22 maj, 2013 03:59

Samuel Hulander:
– I husby har det varit betydligt lugnare än de föregående nätterna. Det som varit problematiskt i natt är att det varit problem på olika ställen i hela länet.
Det blir lite mer komplext att hantera en sådan situation. Men, så vitt jag vet, har ingen person kommit till skada, säger Byström.
onsdag 22 maj, 2013 03:49

Samuel Hulander:
En femte person har gripits av polisen misstänkt för förberedelse till grov skadegörelse.
– Personen misstänks för förberedelse till grov skadegörelse och togs på bar gärning med att gräva upp gatsten, säger Lars Byström.
onsdag 22 maj, 2013 03:47

Samuel Hulander:
Det brinner tre bilar i Fittja just nu. Ett larm som kom in till polisen för ungefär 45 minuter sedan, men polisen har alltså börjat trappa ner sina insatser.

– Är det någon enstaka brand hanterar vi det tillsammans med räddningstjänsten, säger Lars Byström.
onsdag 22 maj, 2013 03:44

Samuel Hulander:
– Vi håller på att trappa ner insatsen nu, läget är stabilt i hela länet, sa polisens presstalesman Lars Byström när jag pratade med honom för någon minut sedan.
onsdag 22 maj, 2013 03:40

Samuel Hulander:
Vi fick in en uppgift om en brand i Göteborgstrakten men efter samtal till både polisen och brandförsvaret har det inte kunnat bekräftas.
onsdag 22 maj, 2013 03:33

Anonym sändare:
Har ni någon information gällande andra städer hittills? Exempelvis Angered/Bergsjön i Göteborg?
onsdag 22 maj, 2013 03:32

Samuel Hulander:
– Vi har varit på plats på väldigt många ställen under kvällen. Vi är fortfarande närvarande och pratar med folk. Vi jobbar på som vanligt, säger Towe Hägg på LKC om läget just nu.
onsdag 22 maj, 2013 03:31

Samuel Hulander:
Nu har det varit relativt lugnt senaste timmen. Den senaste inrapporterade incidenten enligt Towe Hägg på länskommunikationscentralen är en bilbrand på Nybergsvägen i Jakobsberg. Den rapporterades in 02.31 och en patrull har varit på platsen.
onsdag 22 maj, 2013 03:31

Samuel Hulander:
Polisstationen i Jakobsberg har attackerats med stenar och flera fönster har krossats. Polisen har också fått stenar kastade på sig i Norsborg efter att polisen ryckt ut till tre brinnande bilar.

kommetar:
Hur lenge som helst skal dette få ta om sig?

""– Vi håller på att trappa ner insatsen nu, läget är stabilt i hela länet, sa polisens presstalesman Lars Byström när jag pratade med honom för någon minut sedan.
onsdag 22 maj, 2013 03:40""

Tror ni på tomten?

http://www.expressen.se/nyheter/brander ... stockholm/
Radda Sverige?
 

Re: Sverige brinner

UNREAD_POST Pippi Långstrømp » Man Okt 07, 2013 9:26 am

It ones upone a time Sweden was nearly a paradise on earth, but look today-

http://www.youtube.com/watch?v=dlG75wb7lLw

It`s a very sad story- to see how foreign vandals rape and burn down good habits in Sweden.
Pippi Långstrømp
 

Re: Sverige brinner

UNREAD_POST Erik Bjørkman » Søn Okt 13, 2013 1:37 pm

Pippi Långstrømp skrev:It ones upone a time Sweden was nearly a paradise on earth, but look today-

http://www.youtube.com/watch?v=dlG75wb7lLw

It`s a very sad story- to see how foreign vandals rape and burn down good habits in Sweden.


Erik skrev nedanstående till ovanstående bild på sin Facebook den 25 augusti:

”Såhär kan det gå när man är på väg hem från stan en torsdag kväll (skulle hoppa in i taxi, inte ens gå hem). Helt oprocoverat och jag har aldrig sett gärningmannen förut. Det jag vill framhäva men denna posten är inte att det är synd om mig på något sätt för jag kommer att läka ihop så småningom, men däremot vart är vårat samhälle på väg? Vad är det som händer?

Jag hade ätit på Mygyros och får en riktig snyting så jag åker och slog bakhuvud i asfalten strax utanför Mygyros av en helt okänd person som bara verkar vara ute efter att bråka. Sedan fick jag ca ytterligare 7 slag i ansiktet av samma person. Men det jag undrar och som alla bör tänka på är vad ar hänt dom senaste åren? Varför är alting så mycket råare nu?

Jag vet att jag blev misshandlad för att jag ser typiskt svensk ut. Det känns hemskt att skriva men någon gång måste man vara ärlig. Tycker ni inte om det så skriv varför och motivera. Jag kan inte skriva ut hela historian här eller har tid just nå då jag har en hjärnskakning. Det ända jag hörde var någon som ropade ”Svenne djävel”. Jag brydde mig inte om det utan gick mot taxin och sedan ligger och ner i asfalten då jag var helt ofärbered på att något skulle hända. Sedan fick jag ca 7 slag till rakt i ansiktet.

Men tänk själva, varför händer sånt här? Har det alltid varit såhär? Ska man bli nerslagen centralt i Uppsala en torsdag? Varför gav han sig på mig och ropade det han gjorde? Var allt en slump? Jag tror inte det. Jag hade tur som klarade mig såpass bra som jag gjorde med tänder och annat men det är ändå inte en rolig upplevelse. Jag börjar minnas saker från när jag fick en blackout när jag slog bakhuvud i baken (första slaget) och vad som hände precis efteråt. Jag får hoppas att det hjälper dom att hitta gärningsmannen.

Jag börjar komma ihåg mer och mer och jag skriver ner allting på en gång. Denna versionen på FB är bara den korta men folk förstår innebörden. Sedan finns det ett vittne som har sett allt, det var taxi chaffören som hade stannat för jag skulle åka med honom. Han var även så trevlig så han kom upp till Akuten efter sin arbetstid bara för att höra hur det var med mig och anmäla sig som vittne till polisen. Men vi får se hur det går.

Jag har stränga order från läkare om att vila och kan därmed inte fullt ut delta i debatten här och jag vet inte om jag ens får skriva ut allt som hända här utan det är bara den korta versionen. Nej jag hade ingen sydstatsflagga, järnhammare eller vad det heter eller någon form av symbol på mig. Det som man kan se på mina facebook bilder är att att jag är tatuerad med massa ettor och nollor men dom kan ingen finna stötande i min värld.

Jag vet att det är mycket ovanligt med helt oprovocerat våld men det verkar vara en ensam gärningsman som gått på droger och snedtänd och tja.. var ute efter att slå ner någon. Detta har jag även 2 vittnen på. tidigare under kvällen så hade jag träffat på och bjudit samt tagit dom 2 sista ölen med en kille i ca 30 års åldern som var från turkiet. han var jätte trevlig och vi babblade på om allting möjligt.

Sedan bestämde vi oss för att gå och äta, sedan går han ut lite före mig för att röka då vi skulle dela taxi hem då det visar sig att han bor åt samma håll som mig. Hade det inte varit för den killen och att han sprang fram så fort han kunde och såg vad som hände så hade det nog gått mycket värre. Jag fick även lägga ner tid och energi som jag inte borde på att hitta denna personen då jag pga blackout inte kom ihåg hans namn eller adress och vi tänkte byta nummer i taxin hem.

Detta offentliga inlägget var aldrig menat att användas i ett rasistiskt syfte men jag gjorde det offentligt för jag undrar hur har det blivit såhär i samhället? Ska man verkligen behöva vara rädd när man går på stan? Det spelar ingen roll vilken etnicitet, hur du ser ut, vilken tro du har eller annat. Våld ska aldrig vara okej.

Det som stör mig är att detta kan aldrig klassas som hatbrott på grund av sveriges lagar. Även polisen sa till mig att hade det klassats som ett hatbrott hade dom satt in patruller för spaning efter honom och lagt ner mycket mera resursers på det. Nu är det ”bara” en misshandel och då läggs oftast utredningarna ner tyvärr. Jag tycker att det ska inte spela någon roll vem man är, vilken tro man har, vad man röstar på etc utan alla lagar och regler ska inte göra skillnad på personer men så är det tyvärr inte i Sverige idag.

Detta sa även polisen till mig att det är ett självklart hatbrott men det kan inte sättas den klassningen på den på grund av att en majoritets grupp som dagens lagar är kan aldrig klassas som att dom blir utsedda för hatbrott. Som skrivit tidigare så kan jag omöjligt skriva ihop allt som hände samt att jag fortfarande har hjärnskakning så jag borde inte ens sitta här och svara men jag vill inte att diskussionen ska urarta.

Jag har inte fällt några sådana kommentarer, [rasistiska, red anm], och gärningsmannen var ej inne på samma resturang och åt utan skrek efter mig när jag kom ut ifrån den och ja det var helt oprovocerat. Det vill säga ett hatbrott i mina ögon även om det som skrivet och anledning given ovan det aldrig kan klassas som. Man ska aldrig lösa saker med våld.

/…/…taxichaffören var även han utländsk och som skrivit tidigare kom han upp på sin fria tid efter jobbet för att ge ett signalement, bli förhörd och han var verkligen ärligt ledsen över det som hände mig och han undrar vad fan det är för idioter som finns och hur fan kan såna här saker hända ens.

Med det avslutar jag med att nej, jag hade inte provocerat någon, jag är ingen rasist, detta inlägg gjorde jag offentligt för att väcka uppmärksamhet att vart är vårat samhälle på väg då våldet ökar i samhället och även det så kallade ”hatet” mot många olika grupper, inte bara svenskar. Men svenskar blir tyvärr inte behandlade som personer med utländsk härkomst eftersom vi är en majoritet och kan aldrig med dagens lagar bli utsatta för ”hatbrott” i juridisk mening även om detta var ett solklart hatbrott.

Detta gör att polisen ej får/kan då även dom som många andra är överbelastade sätta in dom resurser som dom önskar vid denna typen av brott som är helt oprovocerat.

Om min stavning är lite konstig samt meninguppbyggnad så är det för att jag fortfarande har hjärnskakning. Men jag tycker det är bra att det blir en debatt för det behövs mera sådant och detta problem är tyvärr inget som tidningar skriver om specielt ofta. Det som hände mig har inte ens fått en notis i våran lokal tidning medans om det skulle varit klassats som ett hatbrott hade dom gått ut med en efterlysning (detta har även polisen sagt till mig).


RIP Erik. Våra tankar går till familj och anhöriga

PS. På grund av troliga nya attacker i natt mot Exponerat har vi inte fått ut denna och flera andra nyheter som vi ansåg vara viktiga att snabbt få ut. De låg klara strax före 02-tiden med då var det omöjligt att nå servern. Vi ber om ursäkt för detta men inget vi kan göra något i nuläget.

Kommer media att haussa upp detta lika mycket som hijabkvinnans påstådda misshandel tror ni? Inte en chans. Detta kommer tystas ned.

Relaterat

Read more: http://www.exponerat.info/sdu-medlem-av ... z2gvZ8v1H2
Erik Bjørkman
 

Re: Sverige brinner- og regjeringens selvskryt

UNREAD_POST BmOnline » Fre Okt 18, 2013 8:49 am

I dag står regjeringsmedlemmer fram i Svensk TV2 og direkte skryter over seg om hvor flott de har taklet krisen i Sverige. Og vi vet jo hvor elendig det er fatt, flere tusen svenske ungdommer har "rømt" til Norge for å få seg et nytt liv.

Det er en katastrofe for dem, de må reise fra sine kjære- fordi den svenske staten er på bunnen i bøtten av elendet.

Ja, det er den massive innvandringen og globaliseringens skyld at så skjer. DE har IKKE lov til å ødelegge svenskenes land på denne måten. INGEN land i hele verden fortjener å bli ødelagt slik. For de som ikke skjønner hva dette handler, dreier seg om, se hva F. Nansen fra Norge gjorde for armeerne. Han brukte av sine egne midler for å bidra til at de fikk seg eget fedreland. I dag kranselegger armeerne Nansens grav hvert år for denne bragd. Slik skal det gjøres. Man hjelper alle hvor de er- til å få ro og orden, og da mener ikke jeg at man skal gjøre som Bart Eide og Obama, nemlig å bombe demokratiet i hodet på mennesker. Det er nettopp derfor folk har flyktet, pga Bart Eide og andre krigshissere som har samme slags motiver og av samme støpning som dem, sosialistene. Derfor, vær bevisst hva nazi-sosialistene holder på med. Det er ikke fred de holder på med, men krig og fordervelse. SV snakket en gang i tiden om forsvarets fly, jfr Hanna Kvanmo. Hu pekte opp i luften og sa at de skulle ha de bort. Men hva skjedde? Med SV i rød-grønn regjering, AP+SV+SP+Krf+V les brunt grums- bidro SV å gå til Krig mot Gadaffi. Slapp 588 bomber ned fra norske F-16 jagerfly i en operasjon- som Grete Faremo uttalte det. For å unngå det grusomme ordet krig.

Jeg har sagt det før- Lycliga gatan du fins inte mer...

Direkt från finansminister Anders Borgs tal på M-stämman

Svar i Reinfeldts smak. Det är inte bara Fredrik Reinfeldt och Moderaterna som vill ha svar på vilka regeringsalternativen är inför valet 2014. Även väljarna vill veta. Foto: Cornelia Nordström
Två av tre väljare vill ha svar från Löfven

Norrköping. Det är inte bara Reinfeldt som vill ha besked av Löfven i regeringsfrågan.
Nästan två tredjedelar av väljarna kräver svar av S-ledaren: berätta vilka du tänker regera ihop med om du vinner valet.
Det visar en undersökning från Demoskop som Expressen nu kan publicera under Moderaternas stämma i Norrköping.
- De håller ju med väldigt mycket i den kritik som jag har formulerat, säger statsminister Fredrik Reinfeldt.



I går inleddes Moderaternas arbetsstämma i Louis De Geer konsert och kongress i Norrköping, där partiet ska mejsla fram politiken som man ska gå till val på nästa år.

En fråga som partiet redan bestämt sig för att använda stenhårt i valrörelsen är regeringsfrågan. Fredrik Reinfeldt jagar ständigt Stefan Löfven med frågan om vem han ska regera ihop med om han blir statsminister.
Fler vill veta

Men är det bara Reinfeldt och alliansen som vill ha svar? Expressen lät Demoskop ställa frågan till 1 040 röstberättigade svenskar: "Hur viktigt är det för dig att före riksdagsvalet 2014 få besked om hur och med vilka samarbetspartier Socialdemokraterna tänker bilda regering om det blir aktuellt efter valet?".

Svaren visar att nästan två tredjedelar, 62 procent, av väljarna kräver Stefan Löfven på svar.

Så stor är andelen som svarar "mycket viktigt" eller "ganska viktigt".
Press från S-väljarna

S-ledaren pressas på svar även från de egna väljarna. Undersökningen visar att en majoritet, 52 procent, av de socialdemokratiska väljarna svarar "mycket viktigt" eller "ganska viktigt".

- Andelen är lika hög totalt bland de rödgröna sympatisörerna. Det antyder att frågan, åtminstone på marginalen, kan komma att påverka valet av parti, säger Peter Santesson, chef för opinionsanalys på Demoskop.

När Fredrik Reinfeldt får höra siffran går han genast i gång på alla cylindrar.

- Ja, väljarna håller ju med väldigt mycket i den kritik som jag har formulerat, att när vi har åtta partier i riksdagen, två med 30 procent och sex under tio procent, kan inte partier ha pressträffar där man berättar att "allt det här vill vi", precis som att man inte skulle vara beroende av andra, säger han.
Låter sig inte stressas
Stefan Löfven däremot låter sig inte stressas av resultatet i Demoskopmätningen.
- Vi kommer att berätta hur vi ser på regeringsfrågan. Det kommer i sinom tid, det kommer i god tid innan valet, säger han till Expressen.
Partisekreterare Carin Jämtin ger samma ickebesked som sin partiledare.

- Vi kommer att ge besked i den så kallade regeringsfrågan i god tid före nästa val. Det kommer att komma fler mätningar men vårt besked kommer när vi finner att det är lämpligt, säger hon.

http://www.expressen.se/nyheter/tva-av- ... an-lofven/

BmOnline
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2601
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Sverige brinner

UNREAD_POST BmOnline » Man Okt 28, 2013 3:25 pm

Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2601
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Sverige brinner

UNREAD_POST Lemna Sverige » Fre Jan 24, 2014 10:06 pm

Författaren Lena Holfve har skrivit en drös med böcker – se Wikipedia- och var mycket i ropet under 80- och 90-talet. Hon bor stundtals på norra Cypern. Under senare år har hon bloggat på sin site Rädda Sverige.nu som hon la ner för ett par veckor sen. Just nu är hon i Sverige.

Hur länge hade du din site och hur många inlägg skrev du
Tre år, 15 000 inlägg.

Varför lägger du av?
Jag ska börja skiva böcker igen.

Tänker du lämna Sverige för gott?
Jag kommer lämna Sverige, som många andra företagare gör eftersom företagsklimatet är som det är.

”Under 2010 fanns det nästan 2 300 svenska koncerner med dotterbolag i utlandet. Totalt sett hade dessa koncerner ungefär 1,6 miljoner anställda. Drygt en miljon var anställda utomlands och knappt 500 000 anställda i Sverige. För drygt 20 år sedan var förhållandet det omvända, koncernerna hade fler anställda i Sverige än i utlandet. Läs mer här!”

Du stängde din sida och länkar till småbruk.se som i sitt senaste inlägg skriver om hur man sätter potatis. Varför?

Jag hade 181 000 läsare i månaden som var intresserade av vår framtid, och eftersom jag vet att Sverige går mot fattigdom ansåg jag att det var smart att skicka all trafik till småbruk.

Sverige ser bra ut från ovan men det hela är egentligen en chimär. Skyhöga skatt och människor som lever på bidrag. När stat och företag/korporationer går hand i hand är fascismen ett faktum.

Sverige är ett utpräglat socialfascistiskt land och det ser jag precis överallt. En svenska frågade en butik om de hade barnvagnshjul och de svarade att de hade de men de kunde inte sälja några till henne för de hade stängt i en vecka. På Norra Cypern hade de sagt att eftersom vi har stängt i en vecka har vi hur mycket tid som helst att leverera barnvagnshjul, vart ska vi skicka dem?

Det normala svaret man får här är:
- Det går inte.
Det andra normala svaret är:
- Det går inte, det har vi aldrig gjort förut.
Det normala svaret där jag bor är:
- No problems!
Sista kvällen bad jag en servitör ta bort mygg och han sprejade under bordet, och i Sverige hade de sagt att myggsprej finns på macken tre kilometer bort men den är stängd.

Just nu är jag förkyld och har feber och kan inte ens få hem ett apoteksbud! Sjuka ska ut på stan och ta sig till apotek själva. Så är det med allt; Gör det själv! Jag kan inte ens få hem en läkare! Det är helt otroligt.

Ja, det här med husläkarsystemet som FP och Bengt Westerberg sjösatte är ju verkligen ett skämt! Nu heter det väl familjeläkare som man får välja för besöket på vårdcentralen. I Italien t ex där kommer husläkaren hem. Om det så är mitt i natten.

Vad tänker du skriva om framgent? Har du förläggare eller sköter du publiceringen själv?
Hemligt. Jag ska skriva först, förläggare ger sig, och jag ska drifta min nya tjänst http://www.speechmart.com och min gamla taltips.se men först av allt komma över förkylningen! Det är kallt här!

http://parnassen.wordpress.com/2013/06/ ... a-sverige/
Lemna Sverige
 

Re: Sverige brinner

UNREAD_POST Jannike » Man Feb 10, 2014 2:11 pm

Svenske globalister gråter krokodilletårer yver Sveits som har haft en folkerøystning om uønsket innvandring.
Jag er jatteglad før at Sveitserne endligen setter ned bommen.
Jag er jattelessen sier Birgitta Ohlsson, Eu ministeren. Låt hon få væra så. Hur mycet mer lessen er inta det svenske folket?


Jannike
Vedlegg
SveriSveits.gif
Sveriges riks-globalistar gråtar krokodilltåror over at Sveits har hatt en folkrøystning emot innvandring.
Jannike
 

Re: Sverige brinner

UNREAD_POST Malmøøø » Søn Mar 16, 2014 4:05 pm

Det før så fredelige paradis Sverige- er nå blitt en diger grisebinge!

Lenge har ambulansefolk blitt kastet stein på, når de traffikerte innvandrer ghettoer i Sverige, noe som de ikke trives med. Men ingen ønsker å si ifra om galskapen, den får bare ta om sig.

http://denkorteavis.dk/2014/en-mand-lig ... og-skyder/
Malmøøø
 

Fra stormakt" till misslyckad stat

UNREAD_POST Lyckliga gatan » Lør Jan 17, 2015 5:59 pm

Sverige: Från "humanitär stormakt" till misslyckad stat
av Ingrid Carlqvist och Lars Hedegaard
16 januari, 2015


Decemberöverenskommelsen kan rättvist beskrivas som en mjuk statskupp; den banar vägen för Sveriges undergång. Sex av de åtta partierna i riksdagen har helt enkelt bestämt sig för att exkludera det enda parti som motsätter sig massinvandring och försvarar svensk kultur, från den parlamentariska processen. Det nya systemet kan också beskrivas som en konsensusdiktatur.

Prislappen är möjligtvis 110 miljarder svenska kronor (närmaste 14 miljarder dollar) per år. Det är mycket pengar för ett land med tio miljoner invånare. Politikerna insisterar emellertid på att invandring från Tredje världen-länder är en ekonomisk välsignelse. Frågan diskuteras heller inte i medierna. Alla som vågar nämna att det kan finnas problem stämplas som "rasist", "fascist" eller främlingsfientlig".

Man kan tryggt förutspå att Sveriges gås blir plockad långt innan Decemberöverenskommelsen löper ut 2022. Landets dagar som fri och demokratisk välfärdsstat kommer att vara över. En befolkning på cirka åtta miljoner svenskar kan inte hysa och betala för kanske fyra miljoner sådana invandrare på åtta år. Det är som om USA skulle ta emot 150 miljoner.

Medan Europa bävar för nya terrorattacker står dess politiska etablissemang inför ett val: Ska de äntligen börja lyssna till sina medborgares ökande farhågor för den muslimska massinvandringen och spridningen av politisk islam, eller kommer de att sätta hälarna i backen och försöka bevara decenniers felslagna mångkulturella politik?

Sverige, som kanske banar vägen, verkar ha valt det sistnämnda. Som en del i landets så kallade Decemberöverenskommelse, som meddelades 27 december, har sex av de åtta partier som finns representerade i riksdagen helt enkelt bestämt sig för att exkludera Sverigedemokraterna – det enda parti som motsätter sig massinvandringen och försvarar svensk kultur – från den parlamentariska processen.

Inget extraval
Rent tekniskt har de sex partierna (tillsammans med exkommunisterna som inte omfattades av överenskommelsen, men utan tvekan kommer att stödja den eftersom de är nära allierade med den socialdemokratiska regeringen) kommit överens om att den budget som läggs fram, oavsett vem som är statsminister, inte ska röstas ner av oppositionen. Detta var just vad som hände tidigt i december 2014 när den socialdemokratiske statsministern Stefan Löfvens budget föll eftersom Sverigedemokraterna röstade med den borgerliga oppositionen. Som en följd av det fann sig Stefan Löfvens minoritetsregering i den outhärdliga situationen att behöva regera på grundlag av oppositionens budget.

Löfven bestämde sig för att utlysa ett extraval som skulle hållas 22 mars 2015. Men olyckligtvis för såväl regeringen som oppositionen visade flera opinionsmätningar att det inte rådde några tvivel om att Sverigedemokraterna rusade fram. En del mätningar gav dem 18 procent (mot 12 i förra valet), vilket skulle betyda att varken det exkommunist-gröna-socialistiska regeringsblocket eller den borgerliga oppositionen kunde uppnå majoritet i det nya parlamentet.

Så de sex partierna gick samman i en gemensam front mot Sveriges enda verkliga oppositionsparti, Sverigedemokraterna. 27 december meddelade de att det inte skulle bli något extraval. Alltså får den dryga miljon svenskar som hade tänkt rösta på SD vänta i ytterligare fyra år, och även då kommer deras röster att bli betydelselösa eftersom Decemberöverenskommelsen löper fram till 2022.

Tills det osannolika händer att Sverigedemokraterna får 51 procent av rösterna, kan deras supportrar lika gärna yla mot månen. Inget annat parti vill förhandla med deras företrädare eller ens lyssna till deras argument.

Politik bakom stängda dörrar
Decemberöverenskommelsen kan rättvist beskrivas som en mjuk statskupp. På ytan är Sveriges demokratiska institutioner intakta, men från och med nu finns de bakom ett tomt skal. Decemberöverenskommelsen introducerar något som kan beskrivas som ett dubbelt parlamentariskt system. Det officiella parlamentet, riksdagen, fortsätter som vanligt men i skuggorna lurar det verkliga parlamentet som består av sju partiledare – från exkommunisterna i Vänsterpartiet till de konservativa i Moderaterna. Denna församling kan bakom stängda dörrar föra sina förhandlingar i hemlighet och i skydd från allmänhetens granskning. Från tid till annan kommer de att presentera sina beslut för riksdagen. Eftersom de sju partierna har 300 av de 349 mandaten kommer givetvis riksdagen att yrka bifall.

Detta nya system kan också beskrivas som en konsensusdiktatur. Oavsett vilken regering Sverige får de närmaste åtta åren, kommer den i realiteten att ha diktatorisk makt. Dess årliga budgetar, som är själva fundamentet för all annan politik, kommer garanterat att gå igenom. Förutom budgeten har de enade partierna meddelat att de ska söka enighet kring frågor som rör försvar och säkerhet, pensioner och energi.

"Ordningsam" och "ansvarsfull" regering
Enligt de sex partiledarna var Decemberöverenskommelsen nödvändig på grund av Sveriges behov av en "ordningsam" och "ansvarsfull" regering. Endast ledaren för Folkpartiet, Jan Björklund, avslöjade den verkliga avsikten: Att hålla "missnöjespartier" (läs Sverigedemokraterna) utanför inflytande.

Ingen av journalisterna som närvarade på presskonferensen där statsminister Löfven avslöjade den nya politiska ordningen ställde den uppenbara frågan: Är det inte oppositionens plikt att motsätta sig – faktiskt avsky – regeringens politik? Om inte, vad tjänar oppositionen då för syfte? Och varför ens ha demokratiska val om alla "ansvarsfulla" partier förväntas komma överens? Olyckligtvis ställdes inga sådana frågor och på det stora hela – med några få undantag – har de svenska mainstream-medierna applåderat Decemberöverenskommelsen.

Under presskonferensen 27 december sades nästan inte ett ord om den överviktiga elefant som jagar Sverige: Invandringen från Mellanöstern och Afrika som är så massiv och så kostsam att den är förutbestämd att krossa varenda budget.

110 miljarder kronor
Ingen officiell statistik över invandringens kostnader finns tillgänglig. Men enligt professorn i etnologi Karl-Olov Arnstberg och journalisten Gunnar Sandelin (författare till den uppmärksammade boken Invandring och mörkläggning) är prislappen cirka 110 miljarder svenska kronor om året.

Det är mycket pengar för ett land med tio miljoner invånare. Andra har satt siffran mycket högre. Men politikerna fortsätter insistera på att invandring från länder i Tredje världen är en tveklös ekonomisk välsignelse och vägrar att ens diskutera frågan. Inte heller i mainstream-medierna diskuteras den. Alla som vågar nämna att det kan finnas problem kallas rutinmässigt för "rasist", "fascist" eller "främlingsfientlig".

Statistiska Centralbyrån visar att en massiv demografisk förändring är på väg. Under perioden 2000-2013 ökade antalet invånare med utländsk bakgrund med 713 000, medan antalet invånare med svensk bakgrund ökade med bara 50 000.

Sverige har det största antalet asylsökare per miljon invånare i Europa. Enligt den senasteprognosen sökte 95 000 sökt asyl i Sverige under 2014. Den absolut största delen kommer att få permanent uppehållstillstånd.

Exit Sweden
Med stora delar av Mellanöstern och Nordafrika i kaos tyder allt på att antalet asylsökare kommer att öka de kommande åren. Och eftersom det inte finns några tecken på att de förenade sju partierna kommer att avveckla sin öppna dörrar-politik, kan man tryggt förutspå att Sveriges gås blir plockad långt innan Decemberöverenskommelsen löper ut 2022.

Om vi antar att 80 000 asylsökare får permanent uppehållstillstånd varje år under de närmaste åtta åren, blir det 640 000 personer. Och eftersom man generellt uppskattar att varje ny invånare från ett land i Tredje världen kommer att åtföljas av 2-3 familjemedlemmar och anhöriga, talar vi antagligen om ett inflöde på två och en kvarts miljon människor till 2022.

Vid den tidpunkten kommer Sverige, som skryter med sig självt som en "humanitär stormakt" att ha blivit en misslyckad stat och det enda de missnöjda kan göra åt det är att lämna landet.

Detta var exakt vad FN förutsåg, en prognos som senare drogs tillbaka.

Många har undrat vad som driver det politiska etablissemanget. Varför insisterar de på att fylla landet med utlänningar, av vilka de flesta kommer att bli beroende av staten eftersom de inte har de kunskaper som behövs för att få jobb i en modern ekonomi?

Svaret får du nästa vecka.

Ingrid Carlqvist och Lars Hedegaard är chefredaktörer för Dispatch International.
Lyckliga gatan
 

Løfven vill at rysserna skal betala innvandringen

UNREAD_POST Kalle klovn » Man Jan 19, 2015 8:57 pm

DYRBARA VINSTLOTTER För decemberkartellen och Vänsterpartiet är den enskilt viktigaste frågan massinvandringen och att denna ska upprätthållas till vilket pris som helst, och i gårdagens duell mellan Stefan Löfven (S) och Anna Kinberg Batra (M) i SVT Aktuellt menade statsministern att övriga EU – där man har en mer pragmatisk syn på frågan – bör betala länder som Sverige och Tyskland som står för merparten av mottagandet.

Trots att invandringen påstås vara en ekonomisk vinst, menar Löfven nu alltså att majoriteten av EU-länderna – där man bedriver en sundare invandringspolitik – ska bidra till att förfallet i Sverige ska fortsätta.

Skulle övriga EU-länder anta en mer “svensk” approach till invandringen, skulle det inte behövas. Att så skulle ske får nog dock anses lika troligt som att sjuklövern plötsligt skulle erkänna att SD haft rätt hela tiden.

– Vi har så många flyktingar, mer än 50 miljoner. En procent kommer till Europa. Då är det rimligtvis så att vi hjälps åt. De som faktiskt gör det ska få stöd, säger Stefan Löfven till Expressen och fortsätter:
– Jag tycker det är dags att föra upp den diskussionen, ja. Vi kan inte hålla i och säga att alla borde vara solidariska. Och sedan är det bara några som ska göra det. Det är samma som när några kommuner i Sverige, ofta välbärgade, inte tar emot flyktingar.

Nu börjar alltså kostnaderna äntligen bli uppenbara även för Löfven med anhang, bland annat med inga möjligheter till nya reformer för svenska folket under kommande år som konsekvens.
Kalle klovn
 

Neste

Gå til Sverige brinner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest