Bloggen til en ansatt i Oslo politidistrikt

Merk dere at dagens lovgivere gjemmer seg bak en korporasjon, et enevelde som er identisk med BANDIDOS!
Når du signerer under en bot feks, så føy til at du har signert under Duress, som betyr tvang- dermed kan de ikke kreve at du betaler. Slikt skal vi IKKE betale, bøter og annet disse kuppmakerne dytter på folket i Norge-. Eks vis Eiendomsskatter og bomringer.

Bloggen til en ansatt i Oslo politidistrikt

UNREAD_POST BmOnline » Tir Jul 11, 2017 7:18 am

Dette brevet fikk jeg i internposten på jobb i går. Fra en kollega i Oslo politidistrikt. En kollega med lang erfaring innen politiarbeid.

Endelig er det en kollega som ikke kan sitte stille og se på det som foregår i denne horrible saken! Tusen takk!!!

Les og del!

lillie


Hei.

Jeg er en kollega av deg, en politibetjent i Oslopolitiet som har mer enn 20 års fartstid i etaten. Jeg har fulgt denne «justismordsaken» nøye, jeg har satt meg grundig inn i den, jeg vet hvem «noen» er, og jeg har kjennskap til saken sett fra begge sider.

Jeg er stolt over å jobbe i Oslopolitiet. Ikke minst fordi jeg vet at jeg har mange utrolig flinke, grundige og nøyaktige kollegaer som setter sin ære i å gjøre en best mulig jobb for samfunnet. Jeg har med andre ord stor tillit til den jobben som gjøres av våre kollegaer, og har videre tillit til at dersom feil i etterforskningen av en sak skulle skje så vil feilene bli fanget opp og korrigert i neste kontrollinstans ? altså hos etterforskningsledelsen eller påtalemyndigheten. Som du da sikkert skjønner er jeg derfor av natur ganske skeptisk når jeg hører ordet justismord. For min tillit er nemlig stor til våre kollegaer i Oslopolitiet.

Det var også mitt utgangspunkt da jeg startet å sette meg inn i denne saken. Jeg ville tro at våre kollegaer hadde gjort en ordentlig jobb, og at dette slett ikke kunne være et justismord. Nå, etter å ha satt meg inn i saken, sett bevis, vurdert disse kritisk og vurdert det etterforskningsarbeidet som er gjort, er jeg helt endret i mitt syn. Jeg er sjokkert, og føler at dette er en trist sak som kan være med på å ødelegge omdømmet til det flotte arbeidet våre kollegaer gjør hver eneste dag. Etter min mening er dette en sak preget av svært mangelfull etterforskning og ensidig etterforskning, der klare bevis for uskyld har vært lagt til side. Hvordan denne saken har kunnet skli gjennom alle ledd helt inn til domstolen og domsavsigelse er etter min mening helt uforståelig.

Vi snakker her om en sak med to parter der partsinteresser står svært sentralt. Alle med politifaglig bakgrunn vet at i slike saker skal det ringe en varselklokke dersom det inngis en anmeldelse fra en av de involverte partene. Slike anmeldelser kan selvsagt være korrekte, men ikke sjelden forekommer det at anmeldelser kan være fremsatt utelukkende for å skaffe seg selv en fordel i partsstridigheten. I denne saken fremkommer dette så tydelig, og det er da skuffende å se at det foretas en slik forutinntatt etterforskningen til fordel for den ene parten. Og dette mens bevis som synliggjør den andre partens uskyld legges til side.

Jeg har sett flere av de virkemidlene som «noen» har benyttet overfor politiet og andre offentlige instanser i denne partsstridigheten. Det som overrasker meg er at jeg trodde ikke at det var mulig å nå frem overfor så mange instanser uten å bli møtt med årvåkenhet og kvalitetssjekk av påstander, spesielt ikke når stadig flere bevis indikerte både uriktige anklager, vitnepåvirkning, og andre kritikkverdige/straffbare forhold fra «noen»?s side. Jeg har spurt meg selv om det er fordi «noen» er en så innflytelsesrik og mektig person som hun er at dette har latt seg gjøre, men jeg vet ikke om jeg vil vite svaret.

Hvorfor skriver jeg anonymt til deg? Jeg skulle så gjerne være like tøff som deg og stått frem med fullt navn, men jeg tør ikke. Jeg er glad i jobben min, og jeg orker ikke å gå gjennom det samme som jeg har sett at du har gått gjennom. Kall meg gjerne feig, men det som du har vært utsatt for er ikke pent, og jeg har ikke kapasitet til å gå gjennom det samme selv nå.

Slik som saken har utviklet seg skjønner jeg at dette ikke er en enkel sak å håndtere for ledelsen i politidistriktet. De er nå meget godt kjent med at «noen» er under gransking, og de vet også at det ikke ville vært tatt ut tiltale mot den andre dømte parten dersom nødvendige etterforskningsskritt hadde blitt iverksatt.

Det enkleste vil nok da dessverre være å si at domstolen har vurdert vedkommende som skyldig, og deretter tie saken ned. Det andre alternativet, å erkjenne at det er gjort grove feil som har ført til en uskyldig domfelt, i dette som nå har blitt en prestisjesak, vil nok være en langt tyngre vei å gå. Selv om det er den eneste faglige korrekte veien videre.

Jeg er derfor glad for at du har et ivrig pressekorps og gravende journalister med deg på laget. Og jeg krysser alle fingre for at politiledelsen skjønner alvoret og trykker på for at granskningen av «noen» ikke treneres ytterligere. Det synes å være den eneste muligheten for at saken kan ta en riktig vending.

Lykke til videre. Jeg håper rettferdigheten seirer til slutt. Beklager nok en gang min anonymitet. Du må gjerne legge brevet ut på bloggen din dersom det føles støttende. Kanskje kan det føre til at andre kollegaer som også kjenner saken og er litt tøffere enn meg tør å stå frem og fortelle. For jeg vet at det er flere enn meg som synes at dette ikke er vårt flotte Oslopoliti verdig.

http://lillies.blogg.no/1498917400_just ... 9064019621


Kommentar BmO:

Ja, det er galematias tilstander i politiet- nå begynner det å sige ut skriftlig fra de ansatte selv.

Den samme tilstanden finner du på stortinget i regjeringen og departementene.

Utøya saken er et slikt bevis- på uverdige tilstander i Norge.
Følg med denne saken, her kommer det til å smelle skikkelig. (frimurer rottene)

viewtopic.php?f=65&t=3237


Sist flyttet til topp av BmOnline den Tir Jul 11, 2017 7:18 am
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til FOLKEDOMSTOLEN Justis

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron