Fra avinor til avvikling i nor?

Jeg arbeidet innen samferdsel, 30 år i Luftfartsverket.

I dag kalles det Avinor.

Moderator: BmOnline

Forumregler
Både statens Vegvesen og Luftfartsverket ble rasert av Globalistene.

Fra avinor til avvikling i nor?

UNREAD_POST BmOnline » Fre Aug 21, 2015 7:35 am

Nå nekter Avinor å delta i mekling, og det fører til stengte flyplasser i Nordland og Finnmark.

Avinor=avvikling i nord
Det blir vel avvikling i nord, i stedet for avinor?

http://www.finnmarken.no/lokale_nyheter ... 559860.ece

Fare for streik ved fem flyplasser i Finnmark

Etter at et tarifforslag ble nedstemt av Luftfartens funksjonærforening kan det bli streik.

Kommentar bmo:

Ja, nå er fyrstikk esken som jeg snakket om på 70-80 tallet kommet. Den gjør at flyvelederne er overflødig.
Både Kirkenes ENKR, Lakselv ENNA, og Alta ENAT- mister flyvelederne. Fyrstikkeskene er billigere i drift. Og de blir nå fjernstyrt akkurat som modellflyet mitt, :)

Tromsø får beholde "honningkrukkene". He he- den satt i sikringsboksen :mrgreen:

Ja, slik går det når gammel_erikene får leke seg med honningkrukken. Et spark bak- i kasjotten var det de retterlig skulle spille svarteper!
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Fra avinor til avvikling i nor?

UNREAD_POST BmOnline » Fre Aug 07, 2020 8:55 pm

Da jeg arbeidet i Luftfartsverket på Kirkenes ENKR- så hadde vi TWR personell i tårnet som noen ganger var meget kjepphøy til tider. En gang sa jeg til en flygeleder, mens vi ryddet tarmac for snø, du skal ikke ta munnen for full, fordi før du vet ordet av det blir du erstattet av ei fyrstikkeske med noen chipper i, som gjør jobben mye bedre enn det du gjør. :mrgreen:

Og akkurat det skjedde. Nå fjernstyres det meste. :mrgreen:

TWR_KKN.jpg
Flytrafikken i Kirkenes blir fjernstyrt fra Bodø.


Endringshistorie som kan ha innvirkning på antall ansatte
01.01.1978* Navneendring
Navn: Luftfartsverket
Kort navn: Luftfartsverket

Endret navn til Luftfartsverket i 1978 som samlet etatsbetegnelse for Luftfartsdirektoratet med ytre etater.<HR>1.1.1993:Luftfartsverket ble omdannet til forvaltningsbedrift 1.1.1993. Samtidig ble det foretatt en intern omorganisering av etaten med etablering av 13 resultatenheter i tillegg til hovedadministrasjonen. Dette arbeidet ble avsluttet 1.6.1993. Se bl.a. St.prp.nr.33 og Innst.S.nr.83 (1991-92) om omdannelsen av Luftfartsverket fra et ordinæt forvaltningsorgan til en forvaltningsbedrift.
01.01.1993* Vertikal flytting (omdannelse)
(Enheten har endret tilknytingsform og/eller administrativt nivå.)
Tilknytningsform: Forvaltningsbedrift

Luftfartsverket ble omdannet til forvaltningsbedrift 1.1.1993


Og ganske riktig nylig kunne jeg lese på txt tv at Tårnet i Kirkenes skal helautomatiseres og det blir nu kun ei "fystikkeske" som gjør den samme jobben som alle flyvelederne gjorde før. He he... Som blir styrt fra Bodø. Mulig de "høye korrupte herrer" lyttet til tipset mitt om denne fyrstikk esken? :mrgreen: Ja, det er slik man skal gjøre det når noe skal bli dårlig :roll:
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0


Gå til Samferdsel

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron