Den store oppryddingen

Nasistene fikk seg toppjobb hos Einar Gerhardsen. Han benådet dem etter 9 mnd i fengsel. Denne sannheten er det ingen aviser som skriver om. De samme individene startet i 1949 opp Europabevegelsen i Norge. I 1969 startet de opp Europabevegelsens stortingsgruppe.
Forumregler
Nazistene i Norge trodde at man ble fri for nazister ved å erklære Knut Hamsun å være en ekte nazist, og så straffe ham- så skulle alt bli så stuerent.
De er så frekke, tenk Hamsun ble kastet ut av Adolfs gode selskap, Hamsun var en god nasjonalromantiker på linje med Bjørn-Stjerne Bjørnson, Henrik Wergeland, aldri noen nazist.

Den store oppryddingen

UNREAD_POST BmOnline » Fre Okt 31, 2014 8:19 pm

Her kan dere lese om uføret landet Norge er kommet opp i pga ulydige politikere:

http://vegtam.info/Kortsider/Denstoreopprydingen.htm


Merk dere at gode nordmenn ikke var trygge under okkupasjonen, da også naboen kunne være en angiver. Det første de så på, det var vegguret. Og om ørna var saget av, da visste de at det var en redelig god nordmann de hadde foran seg. Men var ørna på klokka, så var de meget forsiktige, se bildet.

nazi-ur.jpg
Denne typen ur var vanlig i norske hjem under ww2.
nazi-ur.jpg (10.45 KiB) Vist 2615 ganger
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Den store oppryddingen

UNREAD_POST BmOnline » Fre Mar 31, 2017 5:35 pm

Mine funnet på Karmøy

http://karmoynytt.no/2015/02/06/fant-mi ... dvesanden/

dette er en mine fra krigens dager.

mine.jpg
Dette er en Tellermine


Metalldetektor

Minen ble funnet i en bekk av Henning Dalsvåg mens han var ute og søkte med metalldetektoren sin i ettermiddag.

– Planen var å søke etter tysk piggtråd, men jeg fant noe helt annet og langt farligere. Det jeg fant var en Tellermine som var i meget god stand etter mange år i sand og vann, forteller Dalsvåg til Karmøynytt fredag kveld.

Forsvaret kommer

Han tror det kan ligge flere miner langs bekken og oppfordrer også folk til å holde avstand.

I følge politiet vil det i løpet av lørdagen komme eksperter fra forsvaret for å vurdere hva som videre skal skje med minen.

Flere miner

Det er ikke første gang at miner dukker opp i sanddynene på Sandve. I januar 2012 ble det funnet to miner på stranden og begge ble sprengt av forsvaret. På nabostranden på Åkra ble det senest i fjor sommer oppdaget miner fra krigens dager.


Sist flyttet til topp av BmOnline den Fre Mar 31, 2017 5:35 pm
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0


Gå til Krigen i Norge, 1940-45

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron