Bevar våre skoler, stopp mobbingen

Politikere som ikke lytter til grasrota er med på å skrinlegge sin egen eksistens!
Forumregler
Her er det samfunnspolitikk som gjelder.

Velkommen til debatten

Administrator BmOnline Forum

Bevar våre skoler, stopp mobbingen

UNREAD_POST BmOnline » Lør Nov 07, 2009 10:39 am

Det er et av samfunnets største sykdommer, fordi den er usynlig og lammende som satan selv. Den rammer både de skoleflinke og de beskjedne.


Mobbing er lærernes, skolens og FAUs store plikt å gripe inn overfor. Men mange blir meget slappe i sin tjeneste akkurat her. Jeg var medlem av FAU i Tromsø ved Ungdomsskolen Sommerlyst ved Elverhøy. Ja, her var det en meget høy mobberate. Det var knuste briller, knuste toalettskåler, knuste tenner, tror knapt det mangler knuste kneskåler også. osv.
Min datter ble også mobbet på denne skolen.
Jeg vil komme tilbake her og utfylle denne betraktelig for å vise, anskueliggjøre hva vi her snakker om: Det var mange som møtte opp i møtene hos FAU, mange som syntes at denne skolen fortjente bedre omtale i avisene, for det havnet mye i avisen om Sommerlyst Skole på Troms-øya. Det var selvsagt ikke hyggelig, men hvorfor skjer dette?

mobb.jpg
Mobb
mobb.jpg (27.59 KiB) Vist 3855 ganger


Dette "fenomenet" er det mange tusen som rammes av, likevel gjøres det slappe vedtak imot problemene.
I denne txt-tv infoen ser vi at det er dannet et anti-mobberegister over de verste skolene og trinnene ved skolene.
DETTE er helt nødvendig og viser oss at "satan må taes ved hornene". Jeg er helt enig i denne fremgansmåten. Jeg vil komme med ytterligere dokumentasjon på galskapen fra Kirkenes ungdomsskole fra i 1966. Jeg gikk på denne skolen, det var 16 jenter og 7 gutter i klassen da. Men da vi begynte, var det bare gutter i hele klassen. Det var ikke fritt for at det var noen kjepphøye snørrunger som selvfølgelig ville vise eksempler, markere seg i negativ forstand. Hvorfor de gjør dette er en enkel forklaring, svartsjuke og misunnelse. De var mange som bare satt og gjorde fantestreker, kastet viskelær, skjøt med krampebørse osv. Det er klart at dette foregikk uten at læreren skjønte det. Han trodde at alt var bare fryden og gammen. Denne læreren var fra distriktet. Han var egentlig en god lærer, men han gjorde en fatal feil.

I 8. klasse var det at det skjedde. Det var nemlig en som ikke likte at barna skulle være inne på skolen og lære noe som helst- det var en narkoman som herjet i skolegården både seint og tidlig. Han het Svein Andreassen og var en gammel kjenning av Onkel Politi. Alle visste om han, og hvis det var en bil som var stjålet eller et innbrudd noen steder, så var det han som hadde vært på ferde.
Denne ungdommen var blitt offer for narkotikaens helvete- vår lærer forbarmet seg over denne "gutten".
Han for i skolegården og skremte skolebarna ved å blåse lighterbensin fra munnen og ei fyrstikk som antente bensinen han blåste opp mot vinduene i høstmørket.
Så denne karen ble altså tatt inn i "varmen" av læreren i vår klasse. Men det skulle bli rabalder. Tenk det, han ble endatil sittende bak meg, i vår klasse. Og i en skoletime vi hadde i skriving både på tavla og i kladdeboken hvor vi måtte notere ned, stod læreren og skrev på tavlen. Han så ingenting av det som skjedde. Plutselig mens jeg satt og noterte ned i kladden min, så slo Svein Andreassen meg i hodet med en 60 cm lang linjal, slik at den gikk av, og jeg begynte å blø fra hodet. Det ble en diger blodpøl i boka mi som jeg lukket igjen. Jeg sa ikke et ord, og læreren snudde seg på hælen og skjelte meg ut fordi jeg snudde meg jo rundt til Svein A for å se hva det var han fant på. Og da gliste han bare. Jeg fikk en forferdelig kjeft, fordi jeg hadde bråket i klassen. Så skal dere se, jeg fikk IKKE en eneste henvendelse fra denne læreren etter dette.

Men så en vakker dag 16 år senere kjørte jeg denne læreren hjem fra pupben i byen. (Kirkenes) Da han var "god og brun" var han svært så snakkesalig. Han begynte straks med å ta opp denne historien fra skolen-. Han sa at jentene i klassen hadde sagt hvordan det hele var, og at han ville at jeg skulle gå til rettssak mot skolen (kommunen), og at han skulle være vitne i saken for meg. Jeg sa til min tidligere lærer i en høflig vending, at dette er jo så lenge siden, og at han som gjorde det er død, (døde av overdose) så jeg trur helst jeg vil glemme hele greia, svarte jeg min tidligere lærer. Jeg likte faktisk denne læreren, fordi han var en meget god lærer, og jeg syns egentlig synd i han. Jeg synes det var merkelig at han ikke kom dagen etter på skolen og unnskyldte seg. Jeg sa aldri noe om denne hendelsen på skolen, eller til mine foreldre, eller søsken. Og boken fikk jeg aldri opp mer, den var lukket av mitt blod.

Så var det en annen gang ute i skolegården, da var det den lengste i klassen som fristet meg. Han kom bakfra og tok strupetak med armen rundt halsen min. Årsaken til dette var sjalusi, fordi jentene nok kikket litt på meg, fikk jeg vite.
I dette basketaket tenkte jeg at nu skal jeg endelig få sjansen til å vise de andre hvordan det går når de ikke lar meg være i fred. Jeg slo hendene mine rundt jakken i nakkepartiet hans og slengte han over mitt hode, høyt opp i luften, slik at han landet på ryggen, så lang han var i asfalten på skolegården, som var full av sand og skitt. Han lå lenge før han fikk summet seg og da var "lufta gått ut av ballongen". Etter dette var det helt slutt på trakasseringen av meg på skolen. Men så langt skal det altså gå, før de skjønner det. De brukte å stå i klynger på vei til bussen flere stykker for å banke meg opp. Men det klarte de aldri. Feige, ja det var de. Dette var min hverdag på skolen, jeg må si at det er en skam hvordan systemet sviktet, og fortsatt gjør det. Jeg er av denne årsaken IKKE interessert i å være med på skolejubileer, hverken 25- år eller mer, kan være for meg. Jeg har fått invitasjonene, jada. Det er ikke lærernes ære at jeg kan skrive, regne og lese. Men du verden hvor morro det kunne vært.

Til slutt vil jeg si, den største ulykken for våre barn var innføringen av den 9-årige skolen. Nå kan de jo knapt skrive.

http://rebeccaeugenie.blogg.no/12416307 ... i2009.html

Her er mobberegisteret:
http://www.stoppmobbingen.net/

Mobbing på arbeidsplassen:
http://bmonline.no/html/mobb.html

Les også, Fhv. Stm. Bondevik lyver:
http://bmonline.no/html/kmbras.html

Har du ei historie du har lyst å fortelle om, her er det plass nok!
Det er bare så skrive som anonym, om en vil. Du vil få spørsmålet hva er forumnavnet her? På denne blanke linjen skriver du da svaret som er: bmonline forum

Klikk på OK når du er ferdig.
Hvis du skulle gjøre feil, så bare gi meg beskjed, så kan jeg rette på det for deg. Får du nektelse ved postingen, så bare klikk ok igjen- og innlegget ditt vil postes. :idea: :)


Vennligst

BmOnline
Bjørgulf Mortensen

Kirkenes Barneskole 1959-1966
Den første læreren jeg hadde var Syrstad, på Elvenes. Så flyttet vi, GSV- Så frk Kaasen. Ei knakande og likandes frøken. Så hadde vi Sigrid Haavik, som også var ei kjempesnill frk. Så hadde vi 3 forskjellige klasseforstandere etter dette. Alvestad, Mathisen og Lauvdal. Men ellers hadde vi Høyland, Ulvang, Jamtli, vaktmesteren i sløyd (Mørk), når Arnfinn ikke kunne. Så hadde vi frk Sandnes i regnskap og mask skriv. Og i husstell hadde vi Risan, Jostein si mor som bodde på GSV. Ho var også veldig snill.
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Bevar våre skoler, stopp mobbingen

UNREAD_POST BmOnline » Tor Feb 18, 2016 8:39 am

Ja, i dag leste jeg i Fremover at det skulle opprettes stand ved Rådhuset i Narvik, hvor det skulle holdes apell imot mobbing.

Men jeg har lyst å bringe til torgs sannheten om hvor dette svineriet mobbing foregår i full skala uten at en skitt blir gjort for å få en slutt på dette. Det er her all elendigheten i Norge kommer ifra mot oss gode nordmenn.

Har dere lyst til å jobbe imot dette svineriet, så start opp motorsykkelen din og dra til Stortinget og spikre de fast i løvebakken. Der har du mobberne fremfor noen i hele Norge.

Reis nedover alle som kan krype og gå, få de kjeppjaget ut av stortinget og satt i gapestokk!!

BmOnline


Sist flyttet til topp av BmOnline den Tor Feb 18, 2016 8:39 am
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0


Gå til Kulturhistorie og bevaring

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron