KAOS

Generellt forum for samfunnsspørsmål
Politikere som ikke lytter til grasrota, er med på å skrinlegge sin egen eksistens!
Forumregler
Her er det samfunnspolitikk som gjelder.

Velkommen til debatten!

Administrator BmOnline Forum

KAOS

UNREAD_POST Thorbjørn Andersen » Tir Jun 23, 2015 9:24 pm

KAOS.
Ordet ”kaos” mener jeg betegner tilstanden i vår tid.(Den samme oppfatning er det sikkert enda flere som har). Min videre påstand er også klar: DET hele handler om ET PLANLAGT KAOS.

FORETAR man nemlig sammenlikninger med det tilvante, ser man ofte forskjeller og forandringer. (Enkelte av disse bør slett ikke være gale, heller fornuftige, når alt kommer til alt). MEN - noe er etter min mening galt. Fullstendig galt! Det jeg sikter til, er den mer eller mindre skjulte, politiske prosess som l årevis har pågått og blitt gjennomført for å få oss alle med på en fullstendig overgang til SOSIALISMEN – enten galskapen fargelegges rød, brun grønn eller svart. (Det blir jo til syvende og sist hipp som happ. Diktatur er diktatur). MEN - etter å ha tenkt seg grundig om: Er det imidlertid et slikt SYSTEM det norske folk til syvende og sist vil ha?

NETTOPP det siste spørsmålet må det nå snart komme et svar på fra de som har valgt politikerne – denne ansamlingen av maktmennesker, som på sin side med smart retorikk og frekkhet har forført de samme velgere inn i galskapen: SOSIALISMEN.

ORDENE til Ludwig von Mises er nemlig minst like aktuelle i vår tid – som da han i boken ”Det planlagte kaos” for mange år tilbake avslutningsvis skrev følgende: ”Menneskehetens intellektuelle ledere har laget og anbefalt de falskheter som er like ved å ødelegge friheten og den vestlige sivilisasjon. De intellektuelle er eneansvarlige for masseslaktningen som er blitt et kjennetegn for vårt århundre. Det er bare dem som kan snu utviklingen igjen og bane vei for frihetens gjenfødelse.” Slik skrev han i boken.

DET PLANLAGTE KAOS er således iverksatt av den såkalte Elite – nettopp for at så mange som overhodet mulig av oss andre skal unngå å oppdage lureriet som vi er blitt utsatt for.

REAKSJONEN til nordmenn – hva blir den? Jeg tviler nemlig på om folk flest liker å bli narret trill rundt av profesjonelle folkeforførere, eller med andre ord – de alt for mange politikere og byråkrater som nå er i ferd med å konstruere et globalt helvete for alle. Bevisst eller ubevisst.

NORDMENN er kjent for å være blåøyde. Men det går vel en grense for vår naivitet og kledelige blåøydhet? Eller?
MAN kommer heller ikke bort fra det faktum, som jeg på en nettside har sett sterkt presisert: ”Dessverre er det slik i dag at vår største folkesykdom heter UVITENHET”. Så, der fikk vi den.

TIDEN vi nå gjennomlever, krever derfor mer opplysningsvirksomhet – for vi har sovet lenge nå. Alt for lenge. Og som antydet foran; det hele er utført på en raffinert og intelligent måte av de krefter som står bak det hele. Disse krefter er imidlertid av destruktiv natur, og må avsløres i klartekst hvis man skal ha noen forhåpning om en konstruktiv debatt – med tanke på en demokratisk løsning.

APROPOS ”demokrati”. Også det ordet har i mange sammenhenger lenge blitt misbrukt. Alt har blitt så demokratisk at forholdene kan bli modne for ropet etter en ”sterk mann” som vil rydde opp i alt vrøvlet. Det blir ikke bare en dårlig, men en elendig løsning – etter min mening. Finn på noe bedre!
FORSLAG til et detaljert og fornuftig, REALDEMOKRATISK alternativ, krever imidlertid langt større spalteplassplass. Og jeg er i tillegg også av den oppfatning at nettopp klar tale om forholdene rundt oss er et absolutt, og nødvendig utgangspunkt for virkelig å forstå og innse alvoret. Derfor refererer jeg til eksempelvis boken ”EKSTREME EUROPA” av Anders Ravik Jupskås. Der beskrives den stadig økende polarisering man lenge kan ha observert - hvis man har sett seg omkring. Og det er slike fakta som må formidles videre.
MODIGE redaktører og journalister har derfor litt av en oppgave foran seg. Tar de utfordringen?

Thorbjørn Andersen.
Halden.
Thorbjørn Andersen
 

Gå til Samfunn og politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester