Alle skylder på alle.

Generellt forum for samfunnsspørsmål
Politikere som ikke lytter til grasrota, er med på å skrinlegge sin egen eksistens!
Forumregler
Her er det samfunnspolitikk som gjelder.

Velkommen til debatten!

Administrator BmOnline Forum

Alle skylder på alle.

UNREAD_POST Thorbjørn Andersen » Ons Mar 23, 2016 8:16 pm

Alle skylder på alle.

Påstanden fremkom i et leserinnlegg i byens lokalavis like før påske 2012. (Altså noen år tilbake). Vedkommende var rett og slett lei av galskapen som lenge hadde foregått i Halden-politikken. Noe særlig bedring er heller ikke sett senere. (Ikke bare lokalt og nasjonalt - MEN i høyeste grad også internasjonalt – foreligger problemet). Overskriften er derfor fullt ut dekkende for tidens kaotiske tilstander som den øvrige befolkning er blitt utsatt for av politikere og byråkrater.
FOKUS i senere år har riktig nok vært rettet mot ordene ”demokrati” og ”frihet”. MEN – hva er det vi opplever – egentlig?? Svaret på det spørsmålet tror jeg vil overraske svært mange.
FAKTA omkring ordene er nemlig det stikk motsatte. Og i denne forvirringens tid er behovet derfor til stede for mer avsløring og opplysning om hva et reelt demokrati må innebære.
BEFOLKNINGEN har nemlig i lang tid rett og slett blitt rundlurt. Vi er blitt tutet ørene fulle med propaganda og villfarelser, som har ført oss alle langt inn i et kollektivistisk, politisk SYSTEM– enten man velger å kalle systemet fascistisk eller kommunistisk. (Det er jo hipp som happ - og like galt).
UANSETT. Det systemet må vi komme oss ut av. Og det litt brennkvikt – hvis vi mener noe oppriktig med frihet. Det mener i hvert fall jeg, som tilårskommet nordmann.
MANGE har i dag sikkert et forslag på spørsmålet til vedkommendes spørsmål: Hva må gjøres?
MITT forslag er i utgangspunktet kort og greit, men neppe populært. (Spesielt blant politikere og byråkrater). For den øvrige befolkning vil forslaget derimot løse mange problemer, og det går i korthet ut på følgende: La private, frittstående rasjonaliseringsfirma fremme forslag om nødvendige grep i den sammenheng.
TIDENS uføre gjelder som antydet også andre steder. Derfor må flere reagere på sitt hjemsted - for etablerte partipolitikere våger neppe. De er prestisjebundet, og har dessuten bidratt til det hele. Ja, jeg har sett påstander i den sammenheng som er særdeles alvorlige for de involverte. Jeg viser for eksempel til nettsidene http://grunnlovens-vektere.com og http://www.bmonline.no som mer enn antyder hva som har foregått. Riktig nok i demokratiets navn - MEN det resulterende SYSTEMET er slett ikke demokrati. Tvert imot!

Thorbjørn Andersen.
Halden.
Thorbjørn Andersen
 

Gå til Samfunn og politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron