Foreldre doper barna i søvn

Øst- vest- hvem er best, nord og sør dør som før?
Forumregler
Mange tror at Helsevesenet vil oss det beste, men nei ikke nå lenger. Bare se på hva som har skjedd, det er pengene som pleies i stedet for pasientene i verdens rikeste land. EN SKAM!!

Foreldre doper barna i søvn

UNREAD_POST Bekymret » Lør Sep 27, 2014 10:59 am

Nå har det altså blitt slik, som på gamlehjemmet- det brukes dop for at man skal sove, men kan du tenke deg hvirklken lege det er som skriver ut medisiner for slikt?

Burde ikke legen blitt fratatt lisensen på dagen?

Galematias hos småbarnsforeldre og hos fastlegene.

http://www.finnmarkdagblad.no/nyheter/a ... 608293.ece

Barna dopes oftere i søvn

Bruken av sovemidler blant barn mellom 10–14 år har tredoblet seg siden 2004. – Skepsisen til bruk av sovemidler er mindre, sier Pal Ivan.

– Det er veldig uvanlig å behandle barn med sovemidler, men jeg har jo vært borti tilfeller hvor barn og unge har fått resept på sovemidler, sier Pal Ivan. Han er til daglig avdelingsoverlege ved barneavdelingen på Hammerfest sykehus.
Tredobling

Tall fra Reseptregisteret viser en tredobling av bruken av sovemidler til barn og unge mellom 10–14 år i Finnmark. Mens tallet i 2004 var på 2,83 brukere pr. 1000 innbygger, var tilsvarende tall i 2013 på 11,89.
– Manglende respekt

Avdelingsoverlegen tror økningen skyldes flere ting, deriblant en manglende skepsis fra både foreldrene og legenes side.

– Tidligere har det vært en skepsis mot å bruke sovemidler på grupper det ikke er beregnet til. Den respekten og skepsisen til legemidler tror jeg har blitt borte, samtidig som at forventningene til at piller skal løse alt har blitt større. Legene blir også under press fra foreldre, og skriver dermed ut resepter. – Det er veldig uvanlig å behandle barn med sovemidler, men jeg har jo vært borti tilfeller hvor barn og unge har fått resept på sovemidler, sier Pal Ivan. Han er til daglig avdelingsoverlege ved barneavdelingen på Hammerfest sykehus.
Tredobling

Tall fra Reseptregisteret viser en tredobling av bruken av sovemidler til barn og unge mellom 10–14 år i Finnmark. Mens tallet i 2004 var på 2,83 brukere pr. 1000 innbygger, var tilsvarende tall i 2013 på 11,89.
– Manglende respekt

Avdelingsoverlegen tror økningen skyldes flere ting, deriblant en manglende skepsis fra både foreldrene og legenes side.

– Tidligere har det vært en skepsis mot å bruke sovemidler på grupper det ikke er beregnet til. Den respekten og skepsisen til legemidler tror jeg har blitt borte, samtidig som at forventningene til at piller skal løse alt har blitt større. Legene blir også under press fra foreldre, og skriver dermed ut resepter.
Bekymret
 

Gå til Helsevesenet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron