USA gir Norge bort til Russland

Den norske stat har brutt sin kontrakt med individet -å skulle sikre, forsvare og ivareta ens interesser.
Grunnlovens §§ 110.
Det paaligger Statens Myndigheder at lægge Forholdene til Rette for at ethvert arbeidsdygtigt Menneske kan skaffe sig Udkomme ved sit Arbeide.
Forumregler
http://www.lovdata.no/all/hl-18140517-000.html#110

Norges Grunnlov er vårt forsikringsbevis!

USA gir Norge bort til Russland

UNREAD_POST BmOnline » Lør Nov 05, 2011 10:54 pm

Tidligere journalist, sjefredaktør, næringslivsleder, forsvarspolitiker, Programsekretær i NRK, politisk rådgiver for forsvarsministeren, – Norulv Øvrebotten - forklarer Norges rolle i spillet mellom USA og Sovjet Unionen.

Norge er faktisk på vei under russisk styring, og det skjer helt åpent for den som vil se. Det norske folk kan takke det politiske etablissementet for den situasjonen som nå dramatisk utvikler seg rett foran øynene til oss alle sammen.

Denne utviklingen må STOPPES, og det må skje i 2013 når folket går til valgurnen.

Vi skal komme tilbake til hvilke foranstaltninger vi som folk nå må ta for å redde vår frihet og selvstendighet. Og vi vil ta utgangspunkt i hva vi med tillatelse fra Norulv Øvrebotten sine publikasjoner på Internett, her får lov å gjengi.
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2605
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: USA gir Norge bort til Russland

UNREAD_POST BmOnline » Man Mai 09, 2016 5:51 am

Norulv Øvrebotten

Discovery og viktigheten av å gå til bunnen og begynne der

Jeg kan gi deg to råd for å lettere forstå Norge. Først og fremst må du ta inn over deg hvor landet ligger. Du er nemlig hvor du er, basta. Geografisk beliggenhet bestemmer det meste. Da mener jeg ikke geografisk beliggenhet isolert, men frem for alt hvor Norge befinner seg i forhold til andre land. Hvis du inntar helikopterperspektiv, er det lettere å tenke strategisk. Noe som norsk historie gjør nødvendig. Den er nemlig en følge av andre lands strategiske valg. De stores valg. Det andre rådet kan jeg hente direkte fra et intervju med en sjef for et stort familiekonsern i Tyrkia. Fjerde generasjon arving på tampen av karrieren. Jeg ble tilfeldig sittende og se et intervju med på ham på fjernsyn i kveld - på Bloomberg. Den eldre tyrkiske mannen hadde pensjonert seg for et par år før han ble dratt tilbake til den internasjonale forretningsvirksomheten som familien driver i Tyrkia. Han hadde da vært på jordomseiling. Hva hadde han lært på to år til havs?Han hadde hatt god tid til å tenke, han var ikke så opptatt av detaljer lenger, fortalte han. Når medarbeidere kom inn på kontoret med en sak, ba han dem straks gå til bunnen av saken. Ikke gjennomgå alle lagene nedover før det viktigste kom."Start fra bunnen og bygg opp!" smilte den interessante og kloke tyrkiske forretningsmannen. Det var hans livserfaring å bringe videre.


Det samme kan jeg si til deg når du er kommet høyt nok opp og har fått oversikten. Du kan ikke starte med dagens regjering eller storting for å forstå Norge. Eller noe annet på dagens overflate. Den politiske og andre virkeligheten som du møter i dag er kommet i stand som følge av prosesser gjennom mange tiår forut. Jeg har identifisert den viktigste motoren som har drevet denne prosessen. Nemlig det avanserte russiske spillet i det negative rom. Denne fremgangsmåten er benyttet i saksbehandlingen i alle viktige forhold og det er hendt lenge. Nå skal jeg ikke si som vanlig fra et tidspunkt til i dag, men formulere det omvendt for at du lettere kan forstå at dagens situasjon er en følge av det som er hendt før. La oss gå tilbake fra i dag til et bestemt tidspunkt. Datoen er 22. april 1938, og Stortinget vedtar en endring i grunnloven som i virkeligheten er et stort bedrag. Det er en følge av en juridisk konstruksjon. Falsk i ett, falsk i alt.


Dette vedtaket i nasjonalforsamlingen har til følge at stortingsvalget blir borte året etter i 1939. Valg til Stortinget skulle ikke dukke opp igjen før i 1945, og da var grunnlaget at stortingsvalget ikke hadde funnet sted i 1939. Det var følgelig et usant grunnlag. I mellomtiden hadde regjeringen Johan Nygaardsvold hatt den utøvende makten i den norske staten. Denne utøvende makten hadde ikke regjeringen Nygaardsvold fra Arbeiderpartiet hatt med grunnlag i stortingsvalget i 1936, men med grunnlag i et manglende stortingsvalg i 1939. Krigen mellom 1940 og 1945 kan ikke være relevant for å avgjøre om et grunnlag som begynte året før i 1939, er sant eller ikke. Krigen er ved nærmere undersøkelse irrelevant. For å avgjøre det. Slik kan du gjøre et smart statskupp. Med følger som kamuflerer hva som er skjedd. Smart bedrag kamuflert som lov og rett er opplegget. Det går igjen som en rød tråd fram til i dag. Så start fra bunnen.


Nå har jeg funnet denne bunnen for deg, jeg er medarbeideren som kommer inn på kontoret til den sikkert styrtrike, men likevel kloke gamle sjefen. Han bryr seg ikke om detaljer, men går rett på sak. Han sier: "Start from the bottom and build up!" Akkurat som han sa på tv i kveld. Han vil ikke høre om alle lagene som er lagt over. Som er en følge av hva som ligger i bunn. De kan han eventuelt ta etter hvert. Så jeg er medarbeideren som kan saken, og du er et menneske blant publikum som skal avgjøre hva du skal gjøre. Du vil ha fakta. Du vil ha kjernen. Å høre meg fortelle om dagens regjering og storting, ville få deg fort til å miste tråden, og du vifter meg bort hvis jeg begynner med det, og sier "Senere." "Hva er i bunn?" kan du si, eller du kan være enda mer presis: "Hva ligger i bunnen for denne gigantisk politiske svindelen?"


Da sier jeg:

"Det formelle vedtaket i Stortinget i 1938. Dette vedtaket i nasjonalforsamlingen er det første 100 prosent sikre beviset for denne fremgangsmåten i styringen av staten Norge. Som jeg fra denne hendelsen kan finne går igjen gjennom 73 år av Norges historie hittil. Dette er et gjennomgående fenomen. Konsekvent og konsistent." "Det er altså bunnen," sier du."Ja," svarer jeg. "Det var da alt begynte. I hvert falt formelt i forhold til styret av staten." "Da har iallfall ikke krigen noe å gjøre med å fastslå det," sier du. Jeg nikker. Stillhet. Så kommer det ettertenksomt fra deg: "Hvis du levde i Norge i 1938 og 1939, kunne du jo ikke vite at tyskerne ville invadere og okkupere oss i 1940. Det er opplagt." "Ja, men mange lar seg likevel lure i dag også," sier jeg, "Ikke alle forstår straks at en hendelse i 1940 ikke kan flyttes bakover i tid. For å være årsak til en virkning året før. Det er komplett umulig." "Smart gjort," sier du, "men for noen følger det fikk!" Du har fått nok. Resten av saken ber du meg gå gjennom en annen dag. Møtet er slutt. Du har fått bunnen.


Kanskje er du på samme alder som den tyrkiske forretningsmannen og egentlig har du lyst ut med seilbåten igjen. Til havs. I stedet for å høre på resten av historien: Om alle lagene opp på. Helt til jeg kommer til dagens regjering Jens Stoltenberg. Jeg antar at samme hvem du er og hvor du er, skulle du heller ha ønsket deg et annet sted. Hvis du er norsk. Hva denne mannen fra Istanbul minnet om i kveld, var viktigheten av det som er essensielt. Han minnet om hvor viktig det er å gå direkte til bunnen av saken og ikke gjennom alle lagene først. Det er en lærdom som er relevant for Norge i dag. For øvrig er det altså viktig å komme seg opp for å oppdage. Slik at du ser det store bildet. Noe mannen fra Istanbul gjorde for sin del fra havet. Da han løftet blikket. Mot himmelen. Før han vendte hjem.


Norulv Øvrebotten

USA lar bare Russland ta over

Her hjemme ble jeg møtt med taushet i 2005 og denne offentlige tausheten har holdt til i dag. Til gjengjeld er det hvisket nok i krokene. Det er bare å fortsette. Denne holdningen var slett ikke tilfelle på høyt hold i USA. Hvor tausheten ble av en annen karakter.


Amerikanske myndigheter kjente meg fra gammelt av som et seriøst menneske. Hva jeg fortalte både amerikanere og andre helt offentlig, påla dem som forsto den høyeste og strengeste taushetsplikt. Det ble en voldsom etterretningsaktivitet rundt meg. Jeg hadde sluppet en bombe som med vantro og stadig større sjokk ble tatt mot i Amerika. Som var direkte rammet av Norges svik. Helt inn til kjernen av den nasjonale sikkerheten. Selveste atomvåpenstrategien og hva som hadde fulgt av den, var bygget på falske premisser, og ikke bare Sovjetunionen, men senere også Russland, hadde lurt Amerika trill rundt. Ved å bruke Norge på denne smarte måten. Jeg var i ferd med å gi amerikanerne nøkkelen til et bedrag som CIA hadde lett etter uten å lykkes siden jernteppet senket seg over Europa og den kalde krigen begynte. Noe som hadde til følge at NATO ble etablert som en vestlig demning mot kommunistisk løgn, bedrag og imperialisme i 1949. USA ikke bare trodde på meg. Jeg hadde gitt ledelsen i Amerika en aha- opplevelse. Et sjokk. Et jordskjelv var følgen i de innerste korridorene. I Washington. Stalin hadde rett og slett plassert Norge som en slags trojansk hest innenfor NATO fra begynnelsen av. Bare å kartlegge følgene ville ta lang tid. Over så mange år. I tillegg måtte strategi og forsvaret med supermaktens atomvåpen legges radikalt om. Dette hadde holdt på i nesten seksti år. Da sannheten gikk opp for USA. I 2005.


Å legge om et atomvåpenforsvar er dyre og hemmelige prosesser. Som blir ekstra vanskelige når du ikke har oversikt over hvilke sårbare forhold og hvor mange som Norge er blitt brukt til å utnytte og skade. Ingen spion hadde skadet USA mer. Staten Norge var i en særklasse i skadeverk mot Amerika. Fordelen med å fortelle Amerika at supermakten var lurt med de samme smarte teknikkene i bedrag som jeg selv var blitt i så mange år, var at vi på hver vår måte var i samme båt. Jeg hadde fått en stor alliert som også var sveket. Det betydde at jeg ikke var så forsvarsløs lenger. Likevel ble jeg overfalt igjen fra skyggene, og det var så vidt jeg overlevde 2006.

Først i 2008 kunne jeg skrive igjen. Det ble bare med en artikkel det året. I jubelen over egen stolthet, mot og pålitelighet i 100 år, Vidkun Quisling ville ha kost seg i denne norske glansen og selvhevdelse av norsk storhet, var det så vidt Norge hadde tid til å holde valg til Stortinget i midten av september i 2005. Det ble likevel gjort. Dette valget fikk som utfall at Jens Stoltenberg ble statsminister for en regjering sammensatt av Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet og Arbeiderpartiet. Samme styringen av landet gjelder ennå. Dobbelstaten som jeg begynte å avsløre for seks år siden med store følger i USA og andre steder, den består ennå i 2011. Norge er blitt enda mer russisk dominert. I disse årene. Hva som før var i skyggene kommer mer og mer opp i lyset og ut i det åpne landskapet.


Da Jens Stoltenberg inntok statsministerens kontor i begynnelsen av oktober 2005, fikk han telefon fra USAs president George Bush. Det var ingen vanlig formell gratulasjon. Samtalen var neppe mye behagelig. Den dreide seg heller ikke om amerikanske lager for innsats av 13 000 unge kvinner og menn til forsvar av Norge. Om å ofre amerikanske unge liv i norske fjell.I 2006 tok USAs president Bush beslutningen om å legge ned flybasen på Island og på samme tid fjerne den fysiske forutsetningen for å komme Norge til unnsetning med jagerfly og bombefly i en krise eller krig. Fem flybaser i Norge med anlegg for slikt amerikansk mottak av egne krigsfly, ble robbet for like mye amerikansk utstyr som basen i Keflavik på Island. Ikke noe amerikansk av verdi var igjen i noen av landene. På flybasene. Verken i Norge eller Island.Hele forutsetningen for å bruke de amerikanske lagrene i fjell i Norge, var tatt bort. I et direktiv fra presidenten. De var ikke relevante mer. Samme hvor velfylte eller ikke velfylte de skulle være i dag. Disse lagrene var blitt irrelevante. Som følge av en stor strategisk beslutning i USA, og den er ikke gjort om av president Barack Obama senere. Han vil ikke en gang drømme om det. Ikke en gang i sine mest svulmende taler. Obama er et rasjonelt menneske. Denne norske regjeringen fra 2005 var i virkeligheten en klassisk front for Russland, slik den forrige regjeringen under statsminister Kjell Magne Bondevik fra Kristelig Folkeparti hadde vært. Slik alle norske regjeringer uansett partifarge har vært siden Josef Stalin foretok et indirekte statskupp i 1939. Norge burde ha markert dette jubileet på 70-årsdagen i 2009.Da hadde i hvert fall grunnlaget vært sant. Noe det ikke var i 2005 og heller ikke er i 2011.


Norulv Øvrebotten
Den 8. juni 2005

blir det holdt møte mellom den norske og amerikanske forsvarsministeren. De to ministrene skriver under en avtale som forlenger avtalen fra 1995. Om fortsatt å ha seks store anlegg i fjell med utstyr for å kunne sende 13 000 topptrente amerikanske marinesoldater til Norge for innsats her til lands. Til å ofre livet for Norge. Slik det ble oppfattet her. Nå hadde ikke USA gått med på disse svært kostbare anleggene for å beskytte den norske befolkningen i 1981 heller. Norge var et viktig land å forsvare fordi det ble oppfattet som vitalt i Washington. For å forsvare USAs nasjonale interesser. For å forsvare hva som nå er en befolkning på 300 millioner mennesker. Med andre ord det amerikanske folket. Derfor kom lagrene. I Norge.


Politikere og altfor mange andre her i Norge tror at andre land vil beskytte Norge på grunn av oss. Den norske befolkningen. Det er en generell og vanlig feilslutning av dimensjoner innen forsvar og sikkerhet. Hvis noen kommer til unnsetning av Norge, er det fordi de vil beskytte eller fremme interessene til eget folk. Punktum. Det er alltid slik. Amerika er ikke noe unntak.


Norge var viktig for USAs forsvar mot russiske atomvåpen. Det var ikke uten grunn at USA siden Norge ble medlem av NATO i 1949, bare fire år etter at atomvåpen ble til og revolusjonerte det strategiske bildet overalt på kloden, hadde bygget ut Norge som en plattform for egen etterretning mot hovedmotstanderen, Sovjetunionen. Den kalde krigen som fulgte de neste førti årene, var først og fremst en krig innen etterretning mellom supermaktene. Både for å unngå atomkrig og for å vinne den om det ikke lyktes, var Norge i så måte et nøkkelland. På grunn av beliggenheten. I brennpunktet. Mellom øst og vest. USA pøste på med penger og teknologi til etterretning i nord år ut og år inn, og Sovjetunionen og senere Russland snudde det til egen fordel hele tiden. Alt som er skapt for et godt formål kan av motstanderen bli snudd til det motsatte. Den som kontrollerer kontraetterretning, kontrollerer også etterretning. Det var Russland som hadde kontrollen over kontraetterretningen på dette høye og sensitive nivået mellom verdens to supermakter. Fordi Moskva hadde maskert kontroll over Norge. Som USA stolte på. Fram til sensommeren 2005. Høsten kom. Da var det slutt på fryd og gammen.


Det gode forholdet mellom Norge og USA var blitt demonstrert senest i et hjertelig møte mellom Norges og USAs forsvarsminister på forsommeren. I juni. Da avtalen om de amerikanske lagrene ble forlenget. Første halvdel 2005 hadde gått Russlands vei. Som det hadde gjort siden 1939. Egentlig. Samme sommeren i 2005 hadde jeg samme grunnleggende mål som jeg har i dag. Nemlig å berge livet. Som jeg såvidt hadde klart å berge så langt. Jeg hadde hatt et stort gjennombrudd i etterforskningen av eget forhold, hva som var hendt meg personlig. Fremgangsmåten som var benyttet mot meg, kunne jeg flytte til andre tilfeller i norsk historie og i Norges forhold til USA. Traumatiske opplevelser gjennom ni år før, hadde jeg forsøkt å fortrenge. Det klarte jeg i lange perioder også, men så kom det nye overfall fra skyggene, livsfarlige forgiftninger og traumer. Jeg sto hele tiden i et dilemma som hadde fulgt meg siden tidlig i 1996: Livet mitt var i fare samme hva jeg gjorde. Du er hvor du er, basta. Det hadde ikke hjulpet å holde kjeft, jeg hadde forsøkt, så da bestemte jeg meg for å gjøre det motsatte. Nemlig å åpne kjeften.


Norge var uansett et livsfarlig land for meg å være i. Jeg hadde imidlertid barn å ta vare på. Mye bandt meg til Norge. I tillegg kom en trass som alltid vil våkne når noen prøver å mobbe, skade og drepe deg på smarte måter som maskerer virkeligheten. Samme hvordan du snur deg. Samme om du er taus eller ikke. Faren er like stor. Mafiaen har et ordspråk som sier at fisken blir ikke drept før den åpner munnen. Det var jeg klar over. Det er ikke helt riktig. Jeg har rykket mange fisker med kroker. Fra jeg var liten gutt med fiskestang i elven hjemme i Bremanger. Som ligger helt vest mot havet.


Norulv Øvrebotten / 07 nov. 2011

Et solid bevis på bedrag

Samarbeidet som Russland og Norge har om å åpne grensene fritt for russerne i Nord-Norge, er ikke bare ett av mange bevis på at et maskert herredømme i 73 år, blir gradvis snudd til et åpent russisk herredømme, og storting og regjering blir benyttet til å gjennomføre prosessen. Som allerede er kommet langt. Etter at USA effektivt fjernet alle forutsetninger for å yte oss militær hjelp i 2006. Som følge av svik i alle år.


Jeg skal bruke den nye russisk-norske avtalen som utenriksminister Jonas Gahr Støre har uttalt seg om i NRK, for å bevise hvor lett du kan la deg lure av bedrag som følge av spillet i det negative rom. Finnmark er et klassisk brohode, det er nå så i andre sammenhenger også, men å si Finnmark i stedet for hele Norge, blir du lurt til å slutte deg til at dette er en lokal sak, sprunget ut av et lokalt forhold i Kirkenes, nå med gatenavn på russisk også, og slike tilstøtende områder. Jonas Gahr Støre vet utmerket godt at er du først kommet inn i Norge, finnes det ikke passkontroll mellom fylkene. Så han og den russiske kollegaen sier Finnmark. Det er den slue vrien.

Så resten av landet, særlig Sør-Norge skal bli lurt. Helt bevisst bedrag.


Dagens regjering og storting underlegger oss stadig mer Russland med bedrag og narrespill, de medvirker til å gjøre noe som har vært skjult lenge til å bli helt åpent. Å fragmentere entydige forhold har illusjoner til følge. Smart bruk av Finnmark i denne sammenhengen, løsrevet fra resten av Norge, noe som er rasjonelt umulig, slik det i dag er, er et eksempel på slikt smart bedrag. Av eget folk. Det rasjonelt umulige blir gjort selv om det er rasjonelt umulig. Følgen er en illusjon, og når det blir handlet og besluttet på den, blir virkeligheten skapt. Denne virkeligheten blir gradvis tvunget fram. Av handlinger fra dem som blir bedratt og går fem på.


De som blir lurt av bestemmende organer som Stortinget er godt eksempel på, begår svik både mot seg og andre som følge av denne intelligente fremgangsmåten. Magi, et godt eksempel på politisk magi er hva du ser i eksempelet med Jonas Gahr Støre og visumfriheten mellom Norge og Russland. Det handler om å falle eget folk i ryggen og fremstille det som det motsatte. Slik det er gjort i over 70 år. Nå blir det bare gjort mer åpent.


Sist flyttet til topp av BmOnline den Man Mai 09, 2016 5:51 am
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2605
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0


Gå til Den norske stat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest